(تصاویر) تهران در عصر پهلوی

چرا توضیح داده نشده که فرق حکومت شاهو شیخ چیست؟ مگر رفع حجابا جباری آن روی سکه روسری یات وسری و حجاب اجباری نمی باشد؟ مگر جایمصرف مواد مخدر تریاک وهروئین و حشیش  موادهای مخدر مهلک تر صنعتی نگرفته و آمار معتادین فزونی نگرفته و سنین مصرف کنندگان مواد مخدر کاهش نیافته است؟ مگر  زنان تن فروش دروازه قزوین تهران به آتش کشیده شده اوایل انقلاب  تبدیل به رشد روز افزون  زنان خیابانی حتی شوهردار نشده است؟ مگر جمعیت کشور بیش از دو برابر وبیکاری چند برابر نشده است و.......؟ بنابراین حکومت های استبدادی جدا از مردم که بدترین شان حکومت دینی است  نه مدافع منافع ملی و نه برۀورده کنندگان مطالبات مرده اند . برای همین حکومت کنونی بمراتب خیلیب دتر از حکومت قبلی است.
(تصاویر)
میدان سپه در تهران، 20 آوریل 1946
(تصاویر)
 کاخ سعدآباد در تهران، آگوست 1953
(تصاویر)
 خیابان فردوسی در تهران، 20 آوریل 1946
(تصاویر)
 خیابان لاله‌زار در تهران، 20 آوریل 1946
(تصاویر)
 زنان  بی حجاب ایرانی در دوره پهلوی
(تصاویر)
 زنان  بی حجاب ایرانی در دوره پهلوی
(تصاویر)
 زوج‌های غیر مذهبی ایرانی در دوره پهلوی
(تصاویر)
 زنان بی حجاب ایرانی در دوره پهلوی
(تصاویر)
زنان ایرانی در دوران پهلوی
(تصاویر)
زنان بی حجاب ایرانی در دوران پهلوی
(تصاویر)
زوج غیر مذهبی ایرانی در دوران پهلوی
(تصاویر)
 بازیگر ایتالیایی، "جینا لولوبریجیدا" و همسرش "میلکو اسکوویچ" در کنار ورزشکاران زورخانه‌ای در ایران، 20 می 1963. این هنرپیشه ایتالیایی به دعوت اشرف پهلوی برای گذراندن تعطیلات به ایران سفر کرده بود.
(تصاویر)
 محمدرضا شاه و همسرش ثریا اسفندیاری در کنار وینستون چرچیل در لندن
(تصاویر)
 عابرین پیاده در یکی از خیابان‌های تهران، 16 ژوئن 1970
(تصاویر)
 ترافیک در یکی از خیابان‌های تهران، 16 ژوئن 1970
(تصاویر)
 عابرین پیاده در یکی از خیابان‌های تهران، 16 ژوئن 1970
(تصاویر)
 عابران پیاده در یکی از خیابان‌های تهران، 16 ژوئن 1970
(تصاویر)
 میدان ولیعهد (ولی‌عصر فعلی)، جولای 1971 
ایران زمان پهلوی تا انقلاب اسلامی موضوع گزارشی است که وب سایت "بیزینس اینسایدر" همراه با عکس هایی کمتر دیده شده و دیده نشده از ایران منتشر کرده است.به گزارش فرارو به نقل از فرادید، این عکس ها که مربوط به زندگی اجتماعی و سیاسی ایران زمان پهلوی است، دربار، شاه و همسرش ثریا اسفندیاری، خیابان‌های شهر تهران، کاخ ها و  قشر خاص اما محدودی از مردم تهران را نشان می‌دهد. به نظر می رسد عکاس انگلیسی از وجود مناطق فقیر نشین و خطرناک تهران قدیم با خبر نبوده و یا نعمدا عکسی از آن ها نگرفته است. همچنین، مردم تهران در این عکس ها بخشی از مردم آن زمان اند. خیل عطیم مردم مذهبی و متدین تهران اما جایی در عکس های این عکاس انگلیسی ندارندعکس ها را ببینید: