گزیده خبرهای 4 شهریور 94 قسمت -4

   گزیده خبرهای 4 شهریور 94 قسمت -4
 
    خبر ويژه 
تكرار ادبيات اصلاح طلبان در دولت اعتدال!
رئيس جمهور گفت با مذاکره و توافق توانستيم سايه شوم جنگ را از سر مردم برداريم.    حسن روحاني در جمع مردم همدان گفت: بعد از 23 ماه تلاش و مذاکره توسط ديپلمات هاي ملت به نقطه اي رسيده ايم که توانسته ايم سايه شوم جنگ را از سر مردم برداريم و امنيت واقعي را به کشور بازگردانيم.    اين سخنان در حالي است که پيش از اين باراک اوباما در جمع سران جامعه يهوديان آمريکا اذعان کرد: آمريکا بايد پايش را از جنگ دايمي بيرون بکشد. درس هايي که ما از يک دهه جنگ آموخته ايم، مقاومت در برابر طبل جنگ بود. جنگ تبعات و پيامدهاي غيرقابل پيش بيني دارد.    در عين حال و از باب قمپز در کردن، مقامات آمريکايي قبل و بعد از توافق تهديد «همه گزينه ها از جمله گزينه نظامي روي ميز است» را به دفعات تکرار کرده اند. همچنين بايد از آقاي روحاني پرسيد که آيا آمريکايي ها تعهد و تضمين داده اند که ديگر مرتکب هيچ شرارت و جنگ و تهديدي نشوند؟!    يادآور مي شود اصلاح طلبان نيز پس از پيروزي خاتمي در سال 76 به شکل ترجيع بند تکرار مي کردند کشور در کام جنگ قرار داشت و پيروزي ما اين تهديد را از کشور دور کرد اما در مدتي کوتاه آمريکايي ها به دو کشور عراق و افغانستان حمله کردند و با وجود برخي مساعدت ها به اشغالگران افغانستاني، ايران را محور شرارت که شايسته حمله و حتي بمباران اتمي است معرفي کردند! البته همين دو جنگ عراق و افغانستان اسباب سرشکستگي آمريکا را فراهم کرد.
    واژگوني تراکتور و مرگ کشاورز
    اراک- فارس: فرمانده انتظامي اراک گفت: بعدازظهر روز يکشنبه مرکز فوريت هاي 110 اراک خبر حادثه واژگوني يک دستگاه تراکتور و مرگ کشاورز را در يکي از روستاهاي اطراف اين شهر اعلام کرد.    مصطفي ويسمه اي افزود: با اعلام اين خبر بلافاصله يک واحد گشت انتظامي براي بررسي دقيق موضوع در محل حاضر شدند.    وي تصريح کرد: در تحقيقات اوليه مشخص شد که يک دستگاه تراکتور در حال شخم زدن زمين به علت نامعلومي واژگون و باعث مرگ کشاورز سوار بر دستگاه شده است.ويسمه اي ادامه داد: جسد براي بررسي بيشتر به پزشکي قانوني منتقل شد.   
    درياچه سد کارون قرباني گرفت
    اهواز- واحد مرکزي خبر: رئيس جمعيت هلال احمر ايذه گفت: 3 نفر از اهالي روستاي لنده از توابع شهر دهدز در حال گذر از کنار درياچه سد کارون 4 بودند که يک نفرشان پس از سرخوردن در درياچه افتاد و به علت آشنا نبودن به فن شنا غرق شد.    مهرزادگان افزود: تلاش براي يافتن جنازه اين فرد 27 ساله ادامه دارد.
    واژگوني خودرو با 2 کشته در قم
    قم- فارس: معاون مرکز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشکي استان قم از کشته و مجروح شدن 8 نفر بر اثر واژگوني خودروي پژو خبر داد.    مهدي فراهاني ديروز با اشاره به حوادث 24 ساعت گذشته قم اظهار کرد: واژگوني پژو در آزاد راه قم-تهران از جمله اين حوادث بود.    وي خاطر نشان کرد: اين حادثه ساعت 5 و 15 دقيقه بامداد 7 کيلومتري قم روي داد که در آن 2 نفر در صحنه فوت کردند.    معاون مرکز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشکي استان قم اضافه کرد: اين حادثه همچنين با مصدوميت 6 نفر همراه بود که توسط سه دستگاه آمبولانس اورژانس به مراکز درماني انتقال داده شدند.    فراهاني از برخورد تريلي با سمند در حادثه اي ديگر خبر داد و افزود: اين حادثه در آزاد راه قم-کاشان روي داد و 5 مجروح بر جاي گذاشت.    معاون مرکز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشکي استان قم اعلام کرد: برخورد شديد پژو با پرايد و متعاقب آن واژگوني هر دو خودرو از ديگر حوادث در اين مدت بود.    فراهاني بيان کرد: اين حادثه در بخش دستجرد روي داد که 5 نفر در ضمن آن مجروح شدند.   
    راننده کاميون زير ميلگردها جان داد
    يزد- خبرنگار کيهان: فرمانده انتظامي شهرستان «خاتم» استان يزد گفت: راننده تريلي هنگام تخليه بار ميلگرد به علت رعايت نکردن اصول ايمني، جان خود را از دست داد.    سرهنگ صالحي افزود: با حضور ماموران پليس در محل حادثه و بررسي موضوع، مشخص شد که راننده تريلي در حال تخليه بار بود که بنا به علت نامعلومي «بست» نگهدارنده ميلگردها باز شده و بر اثر ريزش ميلگردها روي راننده کاميون، وي جان خود را از دست داد.    صالحي تصريح کرد: با دستور مقام قضايي، بررسي بيشتر علت حادثه در دست اقدام است.   
    287 کيلو حشيش درگالن سوخت
    زاهدان- فارس: جانشين انتظامي شهرستان سراوان گفت: ماموران انتظامي سراوان 287 کيلوگرم حشيش را که در داخل گالن هاي سوخت در منطقه «دزک» دپو شده بود کشف کردند. اسماعيل منصوري افزود: ماموران پس از شناسايي دقيق محل دپوي موادمخدر، منطقه مورد نظر را محاصره کرده و در پاکسازي محل، اين مقدار حشيش را که به طرز ماهرانه اي در داخل گالن هاي سوخت جاسازي شده بود کشف و ضبط کردند.    وي خاطر نشان کرد: تلاش هاي پليس براي شناسايي و دستگيري قاچاقچيان همچنان ادامه دارد.