درحال حاضر 10 درصد آبهای سطحی در مازندران مهار می‌شود

مدیرعامل آبفاشهری استان:
درحال حاضر 10 درصد آبهای سطحی در مازندران مهار می‌شود  11 مهر- 94
وقتی اعتراف می شود 90% ۀب هایسطحی استان مازندران بهدر می رود خوب ازا ین شفاف تر عدممدیریت دولتی نمایش داده شود؟ همچنین مشخص شود که یکی از عوامل اصلی خشکسالی وکم آبی که مدام اخطارداده می شود چیست؟

ساری - خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی: به منظور بررسی وضعیت آب شرب و فاضلاب آمل، مهندس ذاکری مدیرعامل شرکت آبفاشهری مازندران با احمد منفرد فرماندار این شهرستان دیدار کرد.
ذاکری، با بیان اینکه مصرف آب نسبت به سالهای گذشته افزایش یافته است، گفت: افزایش جمعیت و کاهش بارندگی و افت آب سفره‌های زیرزمینی مهمترین دلایل افزایش مصرف آب طی سالهای اخیر بوده است.
مدیرعامل آبفاشهری مازندران، از ترسیم نقشه راه در افق 1440 با هماهنگی شرکتهای آب منطقه و آب و فاضلاب شهری و روستایی استان خبر داد و افزود: با استفاده از این نقشه راه، آب آشامیدنی شهرها و روستاهای استان برای درازمدت تامین خواهد شد.
وی، بر لزوم مهار و استفاده از آبهای سطحی تاکید و تصریح کرد: درحال حاضر 10 درصد آبهای سطحی در مازندران مهار می‌شود.
ذاکری، ادامه داد: استفاده از آب ذخیره شده پشت سدهای جدید در حال احداث برای تامین آب شرب مشترکین نیز در دستور کار قرار دارد.
مدیرعامل آبفاشهری مازندران، در بخش دیگری از سخنانش، بر لزوم احداث شبکه‌های جمع آوری و تصفیه فاضلابهای خانگی در شهرهای استان تاکید و تصریح کرد: عملیات اجرایی فاضلاب در شهرهای قائمشهر، آمل، محمودآباد، تنکابن و رامسر درحال انجام است که علاوه بر منابع داخلی پیگیر دریافت تسهیلات از بانک توسعه اسلامی به مبلغ 150 میلیون یورو که حدود 600 میلیارد تومان می‌باشد، برای این 5 شهر هستیم.
ذاکری ادامه داد: این تسهیلات به منظور احداث تصفیه خانه، خط انتقال و ایستگاه پمپاژ باید ظرف 4 سال جذب و اختصاص داده شود.
فرماندار ویژه آمل نیز در این دیدار، ضمن اعلام حمایت از اجرای پروژه‌های عمرانی آب وفاضلاب شهری به ویژه در بخش فاضلاب، گفت: دریافت اعتبار از بانک توسعه اسلامی فرصتی مغتنم برای استان مازندران است.
احمد منفرد خاطرنشان کرد: به همین منظور ضروری است با حمایت تمامی مسئولان استانی و شهرستانی هرچه سریعتر پروژه فاضلاب شهری آمل مورد بهره‌برداری قرار گیرد.