"ستاد حوادث غیر مترقبه غافلگیر شد

نماینده دهلران در مجلس:
با توجه به تجربه ی 37 ساله که از ستاد حوادث غیرمترقبه و هلال احمر وامداد رسانی موجوداست . سئوال است اگر چنانچه ستاد حوادث غیرمترقبه غافلگیرنمی شد چکار می کرد یامی توانست بکند .مشروط براینکه سازمان هوا شناسی  از قبل اخطار داده بود که بارندگی و سیلاب درپیش است؟

عضو مجمع نمایندگان استان ایلام در مجلس از عملکرد سازمان‌های مسئول به ویژه هلال‌احمر در سیل اخیر استان ایلام انتقاد کرد.
 
به گزارش ایسنا، علی محمد احمدی درخصوص آخرین وضعیت سیل اخیر ایلام، گفت: هر چند ستاد حوادث غیر مترقبه کشور و استان ایلام برای مواجهه با این رخدادهای طبیعی اعلام آمادگی کرده بودند اما اکنون منفعل و غافلگیرشدند و مردم نسبت به عملکرد آن ها ناراضی هستند.
 
وی گفت: بارش‌های سنگین دو روز گذشته علاوه بر خسارت به زیرساخت های این استان منجربه فوت 3 شهروند ایلامی و مفقود شدن یک نفر شده است.

نماینده مردم دهلران در مجلس با اشاره به اینکه بالغ بر 700 میلیارد تومان خسارت وارده این سیل درایلام پیش بینی شده است، افزود: هر چند ستاد حوادث غیر مترقبه کشور و استان ایلام برای مواجهه با این رخدادهای طبیعی اعلام آمادگی کرده بودند اما اکنون منفعل و غافلگیرشدند و مردم نسبت به عملکرد آن ها ناراضی هستند.
 
وی تصریح کرد: مردم از اینکه هلال احمر عکس العمل خوبی نداشته است معترضند حتی خود مردم تلاش می کنند جسد جوانی را که 2 روز است در زرین آباد مفقود شده، پیدا کنند.
 
احمدی اظهار کرد: واقعیت این است که دامنه خسارت ها گسترده است و 220 میلیمتر بارش باران گزارش شده است. هر چند برخی از مسئولان دولتی همچون آقایان نوبخت و فریدون از شهرهای سیل زده بازدید کردند ولی انتظار کمک رسانی بیشتری از سازمان‌های مربوطه وجود دارد.