ایلامیان را سیل و مسئولان را غفلت برد/ ستاد مدیریت بحران ایلام کجاست؟

ایلامیان را سیل و مسئولان را غفلت برد و سئوال شده  ستاد مدیریت بحران ایلام کجاست؟  8 آبان - 94
خبرگزاری فارس: ایلامیان را سیل و مسئولان را غفلت برد/ ستاد مدیریت بحران ایلام کجاست؟ + تصاویر
خبرگزاری دروغ پرداز پاسداران فارس  که یکی از بلندگوی دلواپسان  نگران برجام است .آنگونه تیتر خبری ازبارندگی و سیل اخیر ایلام  زده گزارش تهیه  و بازتاب داده است که گذشته از اینکهع جیب شباهت به تنظیم کیفرخواست دارد. انگار بارندگی و سیل در11 استان کشور نبوده است و درمدت 37  سال این اولین بارندگی و جاری شدن سیل درکشور است  که آنهم  در زمان روحانی ودر ایلام به اتفاق افتاده است وسابقه  قبلی در زمان 8 ساله احمدی نژاد وقبل تر ازآن نداشته واگر هم داشته است .سریع گروه امداد وخدمات رسان درمحل حادثه  سیلاب حضورداشته و خدمات رسانی کرده اند. 
برای اینکه تیتر خبری زده شده ایلامیان را سیل و مسئولان را غفلت برد و سئوال شده  ستاد مدیریت بحران ایلام کجاست؟
در ادامه افزوده شده  که سیل در ایلام امروز در حالی اتفاق افتاد که بی توجهی ستاد بحران استان به عمق حوادث این چنینی، فاجعه دیگری آفرید و منجر به مرگ و آوارگی شماری از مردم این شهر شد
اما  دراین کیفرخواست گزارشگر، برای اینکه بیشتر دولت روحانی  رامتهم کرده باشد اشاره شده است : بارش سیل آسای باران که توسط اداره هواشناسی استان ایلام پیش‌بینی شده بود، اما باز با غفلت دیگر مسئولان امر در استان سبب بروز خسارت‌های فراوانی در شهر ایلام شده که در یک نگاه و با یک دوربین می‌توان به عمق خسارت‌های این شهر پی برد.
 چونکه یکی از شهروندان ایلامی در این باره می‌گوید: متأسفانه ثابت شده است که دولتمردان ما در استان مرد روزهای سخت نیستند، یعنی اگر دو ساعت دیگر بارندگی ادامه داشت، جز تعطیلی فکر دیگری به ذهنشان نمی‌رسید
اگر قرار باشد که مدیران در مواقع بحران تنها به تعطیلی ادارات و نهادها اکتفا کنند، پس تک‌تک شهروندان می‌توانند مدیر بحران باشند.
 همچنین  حسن دشتی یکی دیگر از شهروندان ایلامی درباره سیل امروز بیان می‌کند: سیل امروز ایلام به گونه‌ای بود که یکی از مهمترین خبرهای کشور در تمامی شبکه‌های خبری سیما و خبرگزاری‌ها به‌شمار می‌رفت، اما در اینجا این سوال مطرح است که مسئولان ارشد و نمایندگان دولت در قبال این سیل چه تدابیری اندیشیدند؟!
جالب اینکه گزارشگر ناشیگری کرده و به کاهدان زده چون  بندرابدجوری آب داده است. چون فاش ساخته  هدف از آسمان وریسمان بهم دوختن و زیرسئوال بردن دولتمردان واشک تمساح برای شهروندان ایلامی ریختن،   موضوع  مهم دیگری  نهفته است .برای اینکه ادامه داده : با توجه به در پیش بودن کنگره عظیم اربعین و میزبانی استان ایلام از زائران حسینی، آیا بهتر نیست که وقایع این چنینی قبل از ایجاد حادثه پیش‌بینی و تدابیر امنیتی آن اندیشیده شود تا شاهد چنین مشکلات و خساراتی در استان نباشیم؟!
یعنی نگران کنگره جمع آوری  ساندیس خوران برای بسیج و اعزام شات به کربلا زیرپوشش اربعین حسینی است.
بهرحال درادامه ی قرائت کیفرخواست تنظیم شده علیه ی دولت روحانی  به نقل از این شهروند؛  سئوال شده است:
اگر مسئولین استان توانایی اداره بحران را ندارند، پس بهتر است این امور را به دست کاردان بسپارند، یا در نهایت مسئولیت را به بسیج مردمی واگذار کنند تا شاهد چنین خساراتی به مردم نباشیم.
همینطور گزارشگر بدون توجه  به نقشی که پیمانکاران بسیج وسپاه درجاده وراه سازی داشته اند که پس از آتش بس جنگ و ازدوران رفسنجانی شروع شد. بازبه نقل از  یکی دیگر از شهروندان ایلامی گزارش داده است : باید قبول کرد استان ما فاقد زیرساخت‌های لازم است، یعنی اکنون تمام جاده‌های ایلام فرو رفته است و گویی زلزله آمده است که اگر اربعین هم به همین منوال شاهد بارش باران باشیم، قطعاً با مشکلات بسیار زیادی مواجه خواهیم شد.
همینطور گزارشگر خبرگزاری  دروغ پرداز پاسداران فارس  که گویا وی همچون دلواپسان نگران برجام مترصد این بارش باران وسیل درایلام بوده اند تا بهانه ی مناسب علیه  ی دولت روحانی  و مدیران  استانی داشته باشند  . بنابراین گزارشگر ازفرشته احمدی نقل کرده است:
اکثر مسئولین استان در این رابطه کوتاهی کردند، یعنی عمق فاجعه در برخی از مناطق شهر ایلام تا حدی فجیع و دردناک بوده است که همین امر باعث نارضایتی مردم از ستاد بحران استان و مسئولین عضو این ستاد شده است.
وی با انتقاد از مسئولان شهری به دلیل بی‌توجهی در زیبایی شهر و استفاده نابه‌جا از سنگ‌های فراوان در میادین، معابر و خیابان‌‌های اصلی این شهر، می‌افزاید: معابر و خیابان‌های شهر ایلام به حدی از سنگ و گل و لای پوشیده شده است که در خصوص پاکسازی آن نیز کوتاهی به عمل آمده که این مهم مردم را به شدت نگران کرده است، چراکه با وقوع چنین وقایعی همانند سیل خسارت‌های فراوانی به زیرساخت‌های شهری و حتی منازل مردم وارد می‌شود.
 بی‌توجهی به ساختار شهری در شهر ایلام به حدی اسفبار است که فضای برخی از روستاهای دیگر مناطق کشور از این شهر بهتر و زیباتر است، به گونه‌ای که ایلام فقط یک روستای بزرگ است و هیچ نشانی از شهری بودن در آن نیست.
بهرحال  گزارشگر خبرگزاری دروغ پرداز پاسداران فارس درادامه تهیه سناریو علیه ی دولت روحانی ومسئولان استان ایلام از یک شهروند دیگر ایلامی نقل کرده است: قطع آب و برق پس از سیل امروز ایلام و بی‌توجهی اعضای ستاد بحران باعث شده است که اکثر مردم سیل‌زده از قطعی آب و نبود شرایط نسبی امکانات گله‌مند شوند.
مسئولان امر باید در این رابطه چاره‌جویی کنند تا مردم کمتر با مشکلات مواجه شوند، چراکه مردم ایلام به اندازه کافی درگیر خسارت‌های مالی این حادثه شده و دیگر تحمل قطعی آب را ندارند.
بهرحال  سمت و سوی گزارش آنگونه است آنچه مورد نظر گزارشگرنبوده است . بررسی اوضاع نابسامان مردم سیل زده ایلام وخدمات و امداد رسانی وخسارات وارد شهری است چون هدف متهم کردن دولت ومسئول استان ایلام است . زیرا ربط به مخالفت با برجام پاسداران ود لواپسان نگران برجام دارد.
خبرگزاری فارس: ایلامیان را سیل و مسئولان را غفلت برد/ ستاد مدیریت بحران ایلام کجاست؟ + تصاویر 
·        
به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، بارش سیل آسای باران که توسط اداره هواشناسی استان ایلام پیش‌بینی شده بود، اما باز با غفلت دیگر مسئولان امر در استان سبب بروز خسارت‌های فراوانی در شهر ایلام شده که در یک نگاه و با یک دوربین می‌توان به عمق خسارت‌های این شهر پی برد.یکی از شهروندان ایلامی در این باره می‌گوید: متأسفانه ثابت شده است که دولتمردان ما در استان مرد روزهای سخت نیستند، یعنی اگر دو ساعت دیگر بارندگی ادامه داشت، جز تعطیلی فکر دیگری به ذهنشان نمی‌رسید.
وی ادامه می‌دهد: اگر قرار باشد که مدیران در مواقع بحران تنها به تعطیلی ادارات و نهادها اکتفا کنند، پس تک‌تک شهروندان می‌توانند مدیر بحران باشند.در ادامه حسن دشتی یکی دیگر از شهروندان ایلامی درباره سیل امروز بیان می‌کند: سیل امروز ایلام به گونه‌ای بود که یکی از مهمترین خبرهای کشور در تمامی شبکه‌های خبری سیما و خبرگزاری‌ها به‌شمار می‌رفت، اما در اینجا این سوال مطرح است که مسئولان ارشد و نمایندگان دولت در قبال این سیل چه تدابیری اندیشیدند؟!
وی ادامه می‌دهد: با توجه به در پیش بودن کنگره عظیم اربعین و میزبانی استان ایلام از زائران حسینی، آیا بهتر نیست که وقایع این چنینی قبل از ایجاد حادثه پیش‌بینی و تدابیر امنیتی آن اندیشیده شود تا شاهد چنین مشکلات و خساراتی در استان نباشیم؟!
این شهروند ایلامی ادامه می‌دهد: معتقدم اگر مسئولین استان توانایی اداره بحران را ندارند، پس بهتر است این امور را به دست کاردان بسپارند، یا در نهایت مسئولیت را به بسیج مردمی واگذار کنند تا شاهد چنین خساراتی به مردم نباشیم.
در ادامه یکی دیگر از شهروندان ایلامی می‌گوید: باید قبول کرد استان ما فاقد زیرساخت‌های لازم است، یعنی اکنون تمام جاده‌های ایلام فرو رفته است و گویی زلزله آمده است که اگر اربعین هم به همین منوال شاهد بارش باران باشیم، قطعاً با مشکلات بسیار زیادی مواجه خواهیم شد.
فرشته احمدی با اشاره به عمق خسارت‌های وارده به مناطق قدیمی مرکز شهر ایلام بیان می‌کند: اکثر مسئولین استان در این رابطه کوتاهی کردند، یعنی عمق فاجعه در برخی از مناطق شهر ایلام تا حدی فجیع و دردناک بوده است که همین امر باعث نارضایتی مردم از ستاد بحران استان و مسئولین عضو این ستاد شده است.
وی با انتقاد از مسئولان شهری به دلیل بی‌توجهی در زیبایی شهر و استفاده نابه‌جا از سنگ‌های فراوان در میادین، معابر و خیابان‌‌های اصلی این شهر، می‌افزاید: معابر و خیابان‌های شهر ایلام به حدی از سنگ و گل و لای پوشیده شده است که در خصوص پاکسازی آن نیز کوتاهی به عمل آمده که این مهم مردم را به شدت نگران کرده است، چراکه با وقوع چنین وقایعی همانند سیل خسارت‌های فراوانی به زیرساخت‌های شهری و حتی منازل مردم وارد می‌شود.
این شهروند ایلامی می‌گوید: بی‌توجهی به ساختار شهری در شهر ایلام به حدی اسفبار است که فضای برخی از روستاهای دیگر مناطق کشور از این شهر بهتر و زیباتر است، به گونه‌ای که ایلام فقط یک روستای بزرگ است و هیچ نشانی از شهری بودن در آن نیست.
در ادامه این گزارش، یکی دیگر از شهروندان در خصوص قطعی آب و برق پس از سیل امروز ایلام بیان می‌کند: بی‌توجهی اعضای ستاد بحران باعث شده است که اکثر مردم سیل‌زده از قطعی آب و نبود شرایط نسبی امکانات گله‌مند شوند.
ولی‌الله کاکاخانی می‌افزاید: مسئولان امر باید در این رابطه چاره‌جویی کنند تا مردم کمتر با مشکلات مواجه شوند، چراکه مردم ایلام به اندازه کافی درگیر خسارت‌های مالی این حادثه شده و دیگر تحمل قطعی آب را ندارند.

در ادامه این گزارش، سایر تصاویر سیل امروز ایلام از نظرتان می‌گذرد: