شب نشيني هاي شبه انتخاباتي در خانه سرحلقه افراطيون

خبر ويژه 
شب نشيني هاي شبه انتخاباتي در خانه سرحلقه افراطيون 9 آبان - 94
سناریو سازی برای مدعیان اصلاح طلب و   حامیان دولت روحانی که از سوی اوین نامه کیهان دنبال شده است .چون هدف بهانه برای عدم تأیید صلاحیت نامزدان شان از سوی شورای نگهبان آلت دست  در  برگزاری نمایش ا نتخابات مجلس دهم ارتجاع  اسفند ماه می باشد.

يک روزنامه زنجيره اي نوشت تعدادي از اصلاح طلبان در جلسات انتخاباتي و شب نشيني در خانه عبداله نوري شرکت مي کنند.
    
اعتماد نوشت: پس از تشکيل هيات رئيسه موقت شوراي عالي سياست گذاري، ترکيب تصميم سازان اصلاح طلب نيز تا حدودي روشن شد. به همين دليل اصلاح طلبان نيز رايزني هاي خود را آغاز کردند تا فرآيند انتخابات را منسجم تر از قبل به سمت شکل گيري مجلسي با اکثريت اصلاح طلب هدايت کنند. در همين راستا هفته گذشته علي شکوري راد، دبير کل حزب اتحاد ملت ايران اسلامي دو جلسه انتخاباتي با محمدرضا عارف برگزار کرد. در اين جلسات دو طرف ضمن تاکيد بر لزوم حفظ انسجام اصلاح طلبان از آخرين مواضع يکديگر آگاهي يافتند. شکوري راد همچنين طي ديداري با عبدالله نوري، مواضع حزب اتحاد در انتخابات پيش رو را براي وي تشريح کرد.
    
عبدالله نوري پس از ديدارهاي جداگانه اي که هفته گذشته با برخي چهره هاي اصلاح طلب داشت از چند چهره موثر اين جريان دعوت کرد تا طي جلسه اي در منزلش به بررسي آخرين وضعيت اصلاح طلبان بپردازد. بر اساس اخبار دريافتي «اعتماد» نوري از برخي چهره هاي اصلاح طلب نظير غلامحسين کرباسچي دبيرکل کارگزاران، عبدالواحد موسوي لاري وزير کشور دولت اصلاحات، علي شکوري راد دبير کل حزب اتحاد ملت ايران اسلامي، حسن رسولي و چند چهره اصلاح طلب دعوت کرده تا چهارشنبه شب پس از صرف شام در منزل وي حضور يابند.
    
با توجه به ارايه برخي پيشنهادات از سوي کرباسچي در جلسه شوراي سياستگذاري اصلاح طلبان يکي از محورهاي اين شب نشيني انتخاباتي بررسي دلايل کرباسچي براي ارايه پيشنهاداتش بوده است. نوري که چندي است ديدارهاي منظمي با بزرگان اصلاحات دارد اين بار مي خواهد نقش متفاوت و موثري داشته باشد. او طي ماه هاي گذشته با حضور منظم در جلسات دفتر رئيس دولت اصلاحات در جريان آخرين وضعيت اصلاح طلبان قرار گرفته است.
    
يادآور مي شود نوري بهمن 92 در جلسه محفلي افراطيون در مشهد گفته بود: دولت گرفتاري هاي خودش را دارد مثلاً همين آقاي جهانگيري تا قبل از اين که معاون اول رئيس جمهور شود هر بار که به قم مي آمد به ديدار آقاي صانعي مي رفت اما حالاکه معاون اول شده وقتي به ديدار ايشان مي رود اعتراض مي شود و حتي مسئله برکناري وي مطرح مي شود که نشان از وجود موانع دارد.
    
نوري با تاکيد بر اهميت انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شوراي اسلامي گفته بود: در خبرگان ما اصلاً به دنبال اين نيستيم که افرادي را به داخل اين مجلس بفرستيم که حکومت و ارکان آن احساس خطر کنند بلکه ما فقط نفي برخي افراد تندرو را مد نظر داريم. مي شود در انتخابات خبرگان از افراد معقولي که حکومت نيز نسبت به آنها حساسيت نداشته باشد حمايت کرد و در انتخابات مجلس نيز بايد همين روش را در پيش گرفت و نبايد از کساني حمايت کرد که حکومت فکر کند قرار است مجلس ششم تکرار شود.
    
وزارت کشور در دوره وزارت عبدالله نوري، يکي از مراکز اصلي پمپاژ تشنج و افراطي گري در کشور بود. شوراي شهر اول نيز که رياست آن برعهده نوري بود، سرانجام پس از کش و قوس هاي فراوان، سرنوشتي بهتر از انحلال توسط دولت اصلاحات پيدا نکرد.