سردار همدانی در حین انجام ماموریت‌ در سوریه کشته شد

سردار همدانی در حین انجام ماموریت‌های مستشاری در سوریه کشته شد18 مهر -94 
برجام به حاشیه برده شد وجایش خبرکشته شدن پاسدار تروریست و سرکوبگر حسین همدانی گرفته است . چون نوحه ومرسیه وروضه ورجز ولغزخوانی محورش همه گیر شده است .
بخش خبری: سردار همدانی عصر روز پنج شنبه در حین انجام ماموریت‌های مستشاری در حومه شهر حلب به‌دست تروریست‌های تکفیری به شهادت رسید.
در پی شهادت این یادگار دوران دفاع مقدس روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اطلاعیه‌ای صادر کرد.
در بخشی از این اطلاعیه با تبریک و تسلیت شهادت این سردار شجاع و گرانقدر به محضر حضرت ولی‌عصر(عج) و نائب برحقش امام خامنه‌ای عزیز (مد ظله العالی) و ملت شریف ایران، آمده است:
سردار سرتیپ پاسدار حسین همدانی از فرماندهان دوران دفاع مقدس و مستشاران ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مدافعان حرم در طول سال‌های گذشته که نقش تعیین کننده‌ای در حفظ و حراست حرم حضرت زینب(س) و کمک و تقویت جبهه مقاومت اسلامی در جنگ تروریستی سوریه داشت، در حین انجام ماموریت‌های مستشاری در حومه شهر حلب به‌دست تروریست‌های داعشی به شهادت رسید.
پیکر سردار شهید حسین همدانی فردا(یکشنبه) ساعت 9 صبح از حسینیه حضرت زهرا(س) در پادگان ولیعصر در میدان سپاه تهران وسپس پس فردا (دوشنبه) 9 صبح در میدان امام خمینی(ره) همدان تشییع و سپس در زادگاهش همدان دفن خواهد شد.
"
سردار حسین همدانی" یکی از فرماندهان نخبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که تجربه فرماندهی جنگ‌های ناهمتراز (اوایل جنگ تحمیلی در مبارزه با ضدانقلاب در کردستان) و تجربه جنگ تحمیلی در استان‌های غربی (کردستان، همدان و کرمانشاه)، فرماندهی سپاه محمد رسول‌الله(ص)، مشاور فرمانده کل سپاه و جانشینی قرارگاه امام حسین(ع) را در کارنامه داشت.
وی از بنیانگذاران سپاه منطقه غرب خصوصاً استان "همدان" و "کردستان" بوده و از فرماندهان جنگ تحمیلی و از یادگاران دوران دفاع مقدس به حساب می‌آمد.
سردار سرتیپ پاسدار حسین همدانی، در عنفوان جوانی با تفکرات حضرت امام(ره) آشنا شد و از محضر درس مکارم اخلاق و احکام شهید محراب آیت‌الله مدنی که در همدان تبعید بودند، بهره‌ای بسزا برد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی... پایه‌گذاری و تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، استان همدان را آغاز و خود نیز به‌عنوان یکی از ارکان اصلی شورای عالی فرماندهی سپاه استان همدان، فعالیتش را آغاز کرد و با کمک همرزمان و پاسداران آن خطه، به پاکسازی عناصر طاغوت و عوامل فساد و نفاق برآمد و از آنجایی که چندین بار به‌دست ساواک دستگیر شد و مورد تعقیب بود، عوامل طاغوت را به‌خوبی می‌شناخت.
با آغاز جنگ تحمیلی، لحظه‌‌ای درنگ نکرده و راه کردستان را در پیش گرفت و از آنجا که پیش از جنگ نیز به کمک مردم محروم کردستان شتافته و با دیگر دوستان و همرزمان در آنجا نیز گروهک‌های ضدانقلاب را می‌شناخت، دیری نپایید که به صف دشمن‌ستیزان پیوست و فرماندهی عملیات‌های مطلع‌الفجر را با پیروزی کامل تجربه کرد.
فرماندهی جبهه میانی سرپل ذهاب هم از دیگر گام‌‌هایی بود که در راستای مبارزه با دشمن بعثی برداشته و پس از مدتی کوتاه به‌همراه حاج احمد متوسلیان و شهید همت و شهید شهبازی در تشکیل و سازماندهی لشکر 27 محمد رسول الله(ص) نقش بسزایی داشت. عملیات فتح‌المبین و بیت‌المقدس آن هم با مسئولیت فرماندهی محورهای عملیاتی، تجربه‌ای نو در قالب هدایت تیپ و لشکر بوده که از فاتحان خرمشهر، سهمی را از آن خود کرد و سپس از تشکیل یگان‌های رزم سپاه به‌عنوان بانی و نخستین فرمانده لشکر 32 انصارالحسین(ع) استان همدان، وارد میدان نبرد علیه دشمن بعثی شد.
دیری نپایید که هدایت و فرماندهی لشکر 16 قدس گیلان را به او واگذار کردند و عملیات‌‌های مهم و حیاتی همچون کربلای 4 و کربلای 5 را با شیرمردان گیلکی به سرانجام رساند. معاونت اطلاعات و عملیات قرارگاه عملیاتی قدس که چندین لشکر و تیپ مستقل را تحت امر داشت، از فرماندهان زبده همچون دیگر فرماندهان سپاه اسلام آماده ساخت و تا آخرین عملیات موفق سپاه اسلام با منافقین کوردل که با نام مرصاد به نتیجه رساند، لحظه‌ای آرام نگرفت و پس از دفاع مقدس به دانشگاه فرماندهی و ستاد رفته و تحصیل تئوریک و آکادمیک هدایت یگان‌ها را هم به تجربیات ارزنده‌اش افزود و با انتصاب به‌عنوان فرمانده قرارگاه نجف اشرف و لشکر 4 بعثت در غرب کشور، کارنامه‌ای موفق از خود به جای گذاشت.
معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی و جانشینی نیروی مقاومت بسیج در دو دوره و فرماندهی لشکر 27 محمد رسول‌الله و به‌همراه آن، جانشینی قرارگاه ثارالله، از دیگر مسئولیت‌های ایشان بود و معاون مرکز راهبردی سپاه و مشاور عالی فرمانده کل سپاه و جانشینی سازمان بسیج مستضعفان از او فرمانده‌ای کهنه‌کار با کوله‌باری تجربه و شناخت ساخته که سبب شده است تا حساس‌ترین و مهمترین سپاه کشور که دارای ویژگی‌های خاص است، به‌عهده ایشان گذاشته شود.
مسئولیت‌های سردار سرتیپ حسین همدانی در هشت سال دفاع مقدس
1
ــ فرمانده لشکر 32 انصارالحسین استان همدان،2 ــ فرمانده لشکر 16 قدس استان گیلان،3 ــ معاونت عملیات قرارگاه قدس.
مسئولیت‌های پس از دفاع مقدس
1
ــ فرمانده قرارگاه نجف اشرف و فرمانده لشکر 4 بعثت،2 ــ رئیس ستاد نیروی زمینی سپاه پاسداران،3 ــ جانشینی فرمانده نیروی مقاومت بسیج سپاه (دو دوره)،4 ــ مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی،5 ــ جانشین سازمان بسیج مستضعفان،6 ــ فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران.
سردار سرتیپ همدانی، مفتخر به دریافت دو نشان فتح از دست مقام معظم رهبری و فرمانده کل قواست که به‌خاطر هدایت و فرماندهی موفق لشکرهای تحت امر در دوران دفاع مقدس بوده است.
نام این سردار شهید سپاه در میان لیست تحریم‌های اتحادیه اروپا نیز بود. خاطرات وی در قالب 2 کتاب «مهتاب خین» و «تکلیف است برادر» منتشر شده است.
پیام تسلیت مقامات لشکری و کشوری
جمعی از فرماندهان ارشد نظامی و مقامات عالی رتبه کشوری نیز در پیام‌هایی جداگانه شهادت این فرمانده دلاور را به محضر حضرت ولی‌عصر(عج)، فرمانده معظم کل قوا، نیروهای سلحشور نظامی و انتظامی به‌ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و عموم ملت ایران تبریک و تسلیت گفتند.
در همین رابطه رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، در پیامی شهادت سردار سرتیپ پاسدار حسین همدانی در سوریه را تسلیت گفت.در بخشی پیام تسلیت سرلشکر فیروزآبادی آمده است:حضور این فرمانده با بصیرت در عرصه‌های مقاومت منطقه در جهت مقابله با شیطان بزرگ به دشمنان مقاومت و استقلال و آزادی کشورهای منطقه در خود درس‌های فراموش ناشدنی فراوانی دارد. از خدای رحمان و رحیم، هم جواری وی با شهدای کربلا و سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را مسالت دارم.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در پیامی، سردار همدانی را از استوانه‌های مستحکم خط مقاومت در برابر آمریکا و رژیم صهیونیستی دانست و تاکید کرد: جهان اسلام با شهادت سردار همدانی سرافراز گردید.
دربخشی از پیام فرمانده کل سپاه آمده است:.«برادر عزیزم سردار همدانی پس از عمری مجاهدت و تلاش در راه پاسداری از انقلاب اسلامی به فیض عظمای شهادت نایل گردید و با شهادت ایشان ستاره‌ای دیگر به سپهر افتخارات انقلاب اسلامی و جهان اسلام افزوده شد
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح هم در پیامی به مناسبت شهادت سردار سرتیپ پاسدار حسین همدانی در سوریه اعلام کرد: بی‌تردید با شهادت شهید حسین همدانی عزم رزمندگان جبهه مقاومت برای ریشه کنی تروریسم و صهیونیسم مصمم و مستحکم‌تر خواهد شد.سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان در این پیام، با تجلیل از نقش ارزنده شهید همدانی در دوران مبارزه علیه رژیم ستم شاهی، حماسه دفاع مقدس، جریان مبارزه با تروریسم تکفیری - صهیونیستی و دفاع از حرم مطهر حضرت زینب(ع)، از او به عنوان مجاهدی راستین که همواره در خط امام راحل و رهبر معظم انقلاب بوده و یکی از سرداران سرافراز جبهه جهاد و مقاومت یاد کرد.
همچنین روابط عمومی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در پی شهادت سردار سرتیپ حاج حسین همدانی بیانیه‌ای صادر کرد.
در این بیانیه سپاه آمده است؛ دور زمانی نیست که هشت هزار سینه سرخ مهاجر از دیار ما پر کشیده اند،اما این بار در فراق فرزند برومند دارالمجاهدین و دارالمومنین همدان سردار سرتیپ حاج حسین همدانی فرمانده گرانقدر رزمندگان و شهدای این خطه در جغرافیای مقاومت اسلامی در دفاع از حرم و مردم مظلوم سوریه شربت شهادت را نوشید تا نام خود را در زمره مدافعین حرم عقیله بنی هاشم حضرت زینب(س) ثبت نماید.
سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان شهادت این فرمانده شجاع، ولایت مدار، مخلص و با تدبیر به نظام مقدس جمهوری اسلامی را که از مستشاران ارشد سپاه پاسداران و فرمانده سالهای دفاع مقدس در مناطق غرب و جنوب کشور بود، به ساحت نورانی حضرت ولی عصر(عج) فرماندهی کل قوا، امت شهیدپرور، رزمندگان و خانواده معظم شهدا و ایثارگران به ویژه خانواده گرانقدرش عرض تبریک و تسلیت داشته،از ساحت اقدس ربوبی علو درجات در جوار اهلبیت عصمت و طهارت برای این سردار شهید خواهان است.
دکتر ظریف ورزیر امور خارجه، روسای قوای مقننه و قضائیه، وزیر کشور، دبیر شورای عالی امنیت ملی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، معاون حقوقی و امور مجلس وزیر دفاع، فرمانده نیروی زمینی سپاه، سردار جوانی، مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء و جمعی دیگر از سرداران و پیشکسوتان عرصه دفاع مقدس نیز در پیام‌هایی جداگانه شهادت سردار همدانی؛ مدافع حرم حضرت زینب(س) را به رهبر معظم انقلاب اسلامی، ملت غیور و شهید پرور،خانواده و همرزمان آن شهید مظلوم تسلیت گفتند.
دعوت سپاه پاسداران از آحاد مردم برای حضور در تشییع پیکر سردار شهید همدانی
روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد مراسم تشییع پیکر مطهر سردار شهید حسین همدانی یکشنبه ساعت 9 صبح در تهران برگزار می‌شود.
در بخشی از این اطلاعیه آمده است: با تبریک و تسلیت شهادت سردار سرلشکر پاسدار حسین همدانی حامی مقاومت اسلامی و مدافع حرم به استحضار ملت شریف ایران می‌رساند پیکر این شهید عزیز پس از انتقال به تهران در روز یکشنبه 94/7/19 از ساعت 9 صبح از مقابل حسینیه فاطمه الزهرا(س) سپاه محمدرسول‌الله(ص) تهران بزرگ واقع در میدان سپاه خیابان پادگان ولیعصر(عج) با حضور مقامات کشوری و لشکری و اقشار مختلف شما مردم مومن انقلابی و قدرشناس تشییع خواهد شد.
این اطلاعیه با دعوت از قشرهای مختلف مردم تهران برای شرکت در این آیین باشکوه یادآور شده است: پیکر سردار شهید حسین همدانی پس از تشییع باشکوه در تهران به همدان منتقل و در روز دوشنبه مورخ 20/7/94 مهرماه در این شهر تشییع و به خاک سپرده خواهد شد.