گزیده خبرهای 13 آبان – 94 قسمت -2

گزیده خبرهای 13 آبان – 94 قسمت -2
 
ورود سامانه جدید بارشی از فردا 
مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی کشور از ورود سامانه جدید بارشی از بعدازظهر روز پنج‌شنبه (فردا) خبر داداحد وظیفه» گفت: بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی، سامانه بارشی بتدریج از مرزهای شرقی کشور خارج و تنها در بخش‌هایی از شرق و شمال شرق کشور موجب ابرناکی، بارش پراکنده و وزش باد خواهد شد.وی با بیان اینکه به سبب جریانات مرطوب جنوبی، افزایش ابر، وزش باد، رگبار باران، گاهی رعد و برق در استان بوشهر، مناطق جنوبی فارس و خوزستان و برخی نقاط استان هرمزگان پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (امروز وفردا) با جایگزینی زبانه پر ارتفاع بر روی کشور، به سبب سکون نسبی هوا، افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پر جمعیت دور از انتظار نخواهد بود.مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی کشور با اشاره به اینکه از بعدازظهر پنج‌شنبه و طی روز جمعه سامانه بارشی جدیدی از سمت غرب و جنوب غرب وارد کشور خواهد شد، گفت: این سامانه بتدریج سبب افزایش ابرناکی، وزش باد و بارندگی در این نواحی خواهد شد. همچنین طی سه روز آینده افزایش نسبی دما در کشور رخ خواهد داد.به گفته «وظیفه»، آسمان تهران امروز صاف، در پاره‌ای نقاط غبار محلی، گاهی وزش باد و دروز پنجشنبه، صاف، در پاره‌ای نقاط غبارآلود و اوایل شب نیمه ابری با بیشینه و کمینه دمای 14 و 5 و 16 و 8 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
بی احتیاطی راننده اتوبوس بین شهری، جان مادر و فرزند را گرفت 
ساعت 13:25 ظهر تصادف یک دستگاه اتوبوس ولوو با دو عابر در بلوار شهیددستواره به مرکز اورزانس تهران مخابره شد.به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، گزارشات اولیه حاکی از مصدومیت شدید دو عابر پیاده در این حادثه بود که بلافاصله دو اکیپ امبولانس به محل حادثه اعزام شدند.بنابر گزارش تکنسین‌های حاضر در صحنه؛ این تصادف در یکی از فرعی‌های این بلوار صورت گرفته است.ظاهرا بدنبال خروج اتوبوس ازیک فرعی و عدم توجه راننده به اطراف، یک مادر 40 ساله به همراه فرزند دختر 5 ساله اش،دچار مصدومیت شدید شده بودند.معاینات اولیه حاکی از فوت مادر در همان صحنه تصادف بوده است.کودک 5 ساله نیز که دچار اسیب دیدگی شدید از نواحی متعدد اندام‌ها شده بود بلافاصله تحت درمان‌های اولیه و نجات بخش قرار گرفت و به بیمارستان آیت‌الله کاشانی منتقل گردید، اما متاسفانه شدت تصادفات به حدی بود که این کودک نیز در بیمارستان جان سپرد.
انهدام یکی از بزرگ‌ترین باندهای قاچاق مسلحانه موادمخدر در کرمان 
کرمان- خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی: رئیس دادگاه انقلاب کرمان از انهدام یکی از بزرگ‌ترین باندهای قاچاق مسلحانه موادمخدر در کرمان خبر داد. احمد قربانی در تشریح جزئیات این خبر گفت: باند منهدم‌شده، یکی از باندهای قاچاق مواد مخدر بود که به صورت سازمان‌دهی‌شده و زنجیره‌ای و مسلحانه در کشور فعالیت می‌کردند. اعضای این باند ضمن تشکیل شبکه‌ای منسجم از افراد مختلف در شهرهای گوناگون اقدام به قاچاق مواد مخدر از استان سیستان و بلوچستان به اقصی‌نقاط کشور می‌کردند. قربانی اظهار داشت: انهدام این باند در دستور کار اداره‌کل اطلاعات استان کرمان قرار گرفت و طی چندین مرحله عملیات‌های مختلف بر روی این باند صورت گرفت و مقادیر زیادی انواع مواد مخدر و تعداد زیادی سلاح و مهمات کشف و ضبط شد. رئیس دادگاه انقلاب اسلامی کرمان گفت: در یکی از عملیات‌های صورت‌گرفته دو نفر از تفنگ‌چیان شرور مذکور به هلاکت رسیدند. قربانی ابراز داشت: اعضای این باند برای سهولت در امر قاچاق مواد مخدر در هر شهر از افراد بومی و آشنای به منطقه استفاده می‌کردند و این افراد به خاطر آشنایی به منطقه و گریز راه‌ها، می‌توانستند خدمات خوبی به اعضای باند ارائه دهند. رئیس دادگاه انقلاب اسلامی شهرستان کرمان گفت: با توجه به پیچیدگی‌های موجود، انهدام کلی شبکه با مشکل مواجه بود تا اینکه به یاری خدا و تلاش شبانه‌روزی سربازان گمنام ولیعصر(عج) قریب به اتفاق اعضای شبکه از جمله افراد بومی اجیر شده مورد شناسایی قرار گرفتند. قربانی خاطرنشان کرد: در یک عملیات کم‌نظیر سرکرده باند و 10 نفر از همدستانش دستگیر شده و مقادیر زیادی انواع مواد مخدر و اسلحه و مهمات کشف و ضبط شد. رئیس دادگاه انقلاب اسلامی شهرستان کرمان بیان کرد: علاوه بر اسلحه و مهماتی که از این افراد ضبط شده‌است، بیش از 4 هزار کیلوگرم تریاک، 260 کیلوگرم مرفین، 113 کیلوگرم هروئین و 168 کیلوگرم حشیش کشف و ضبط شده‌است. وی افزود: متهمان در دادسرای عمومی و انقلاب کرمان مورد تحقیق و بازجویی قرار گرفته‌اند و ضمن پذیرش اتهامات خود دفاعیاتی داشته‌اند و پس از صدور کیفرخواست پرونده به دادگاه انقلاب اسلامی کرمان ارسال و به شعبه اول این دادگاه ارجاع می‌شود، سپس جلسات محاکماتی با حضور متهمان و وکلای آنان انجام شده و در فرجه قانونی حکم لازم صادر می‌شود. 
رئیس پلیس مرکز کنترل ترافیک راه های کشور با تشریح آخرین وضعیت راه های مواصلاتی گفت: ترافیک در اکثر جاده های کشور به دلیل بارش نیمه سنگین گزارش شده است.به گزارش مهر، سرهنگ نادر رحمانی گفت: طبق آخرین گزارشات دریافتی از مرکز کنترل ترافیک راه های کشور در باند جنوبی آزادراه کرج - قزوین از ترمینال شهید کلانتری تا پل فردیس و در باند جنوبی آزادراه تهران - کرج از پل فردیس تا پل کلاک ترافیک نیمه سنگین گزارش شده و در سایر جاده ها و معابر کشور وضعیت ترافیکی عادی و روان است.وی افزود: براساس همین گزارشات در اکثر محورهای استان های جنوبی و مرکزی از جمله در استان مرکزی محورهای اراک - توره، اراک - قم، اراک - فراهان مه گرفتگی و کاهش دید گزارش شده، همچنین در استان گیلان محورهای اسالم به خلخال، پونل - خلخال نیز به دلیل کولاک و یخ زدگی تردد تنها با زنجیر چرخ امکان پذیر است.سرهنگ رحمانی گفت: تردد کامیون و کامیونت تا اطلاع ثانوی در محور کرج - چالوس ممنوع است، همچنین محور شمشک به دیزین به علت عدم ایمنی کافی همچنان مسدود است.
فرمانده نیروی انتظامی در خصوص پلمب رستوران KFC، تذکر شورای شهر در مورد عملکرد راهور، وضعیت مرزهای مهران، شلمچه و چزابه در اربعین و برخورد با بدپوششی توضیحاتی را ارائه کرد.به گزارش فارس، سردار سرتیپ پاسدار حسین اشتری در مراسم تودیع و معارفه معاون تربیت و آموزش ناجا در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤال فارس در مورد جلسه شورای شهر در روز گذشته و اتهام به پلیس راهور ناجا مبنی بر ایجاد ترافیک در روزهای بارانی به واسطه دستکاری چراغ‌های راهنمایی و رانندگی اظهارداشت: ما این موضوع را نمی‌پذیریم، البته اگر مسئله‌ای وجود دارد باید جلسه‌ای گذاشته شود و دلایل پلیس تهران را پیگیری کنند.فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: اگر همکاری و جدیت مأموران راهنمایی و رانندگی ما در روزهای بارانی نبود شاید مشکلات بیشتری در معابر به وجود می‌آمد، به همین جهت باید بگویم در مجموع این مطلب را قبول ندارم.عالی‌ترین مقام انتظامی کشور در پاسخ به سؤال دیگر فارس مبنی بر پلمب رستوران KFC گفت: فروشگاه‌ها و اماکن عمومی که مجوز لازم را نداشته یا ضوابط لازم را رعایت نکرده باشند حتماً با آنها برخورد می‌شود.وی ادامه داد: اگر بعد از این نیز گزارش شود که فروشگاهی مجوز لازم را نداشته حتماً با آن برخورد می‌شود.سردار اشتری در خصوص موضوع اربعین تأکید کرد: حتماً زائران باید گذرنامه دارای اعتبار به همراه داشته باشند چرا که تا این ساعت کشور عراق همراه داشتن ویزا را الزامی دانسته و احیاناً اگر تغییری ایجاد شود به مردم اطلاع رسانی می‌شود.فرمانده نیروی انتظامی افزود: داشتن گذرنامه معتبر و ویزا برای سفر زائران اربعین حسینی به عتبات الزامی است.این مقام ارشد ناجا مرزهای مهران، شلمچه و چزابه را آماده پذیرش زائران اربعین حسینی عنوان و تصریح کرد: چنانچه مرزی برای عبور زائران به عراق تا موعد مقرر آماده شود اطلاع‌رسانی خواهد شد.سردار اشتری در مورد سیل ایلام و وضعیت مرز مهران گفت: در این زمینه مشکلی نخواهیم داشت چرا که مسئولین در صدد حل مشکلات سیل و خسارت ناشی از آن هستند تا مردم به راحتی از مرز عبور کنند.عالی‌ترین مقام انتظامی کشور در مورد طرح‌های ارتقای امنیت اخلاقی و برخورد با بدپوششی گفت: طرح‌های ارتقای امنیت اخلاقی و اجتماعی مثل گذشته و طبق روال انجام خواهد شد، حتماً در حوزه بی‌پوششی و بدپوششی که جرم آشکار محسوب می‌شود برخورد لازم را خواهیم داشت.وی در خصوص افزایش 100 کیلومتری ترافیک خودروها در مواقع بارندگی و تهدید پدیده ال‌نینو در کشور بیان داشت: مشکل صرفاً به ناجا بر نمی‌گردد، پلیس در مواقع لزوم با حضور بیشتر برای تسهیل در عبور و مرور تلاش می‌کند.سردار اشتری وضعیت امنیت مرزها را وضعیت خوبی دانست و گفت: با هماهنگی دستگاه‌های مختلفی مثل اطلاعات، سپاه و نیروی انتظامی مرزها از امنیت خوبی برخوردار هستند که امیدواریم با امکانات بیشتر بتوانیم انسداد مرزها را تقویت کنیم.

زن جوانی نیمه‌شب در خانه‌اش به قتل رسید. پلیس در حالی تحقیقاتش را برای رمزگشایی از این جنایت آغاز کرده که هنوز مشخص نیست چه کسی و با چه انگیزه‌ای این زن را در خانه‌اش کشته است. حوالی ساعت ٢٢ شب یکشنبه گذشته ماجرای کشف جسد زنی در خانه‌اش در محله مجیدیه در شرق تهران به کلانتری مجیدیه گزارش شد. با اعلام این خبر، مأموران کلانتری برای بررسی صحت‌وسقم ماجرا به آدرس مورد نظر رفتند و متوجه شدند زنی حدودا ٣٠ساله در حالی که کنار تخت‌خواب افتاده و شلواری دور گردنش پیچیده شده، به قتل رسیده است.پس از مشخص‌شدن صحت گزارش، مأموران مراتب را به بازپرس کشیک قتل گزارش دادند. درادامه تیمی از عوامل پزشکی‌قانونی و اکیپ حفظ صحنه جرم به همراه کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ به دستور قاضی حسین‌پور، بازپرس شعبه پنجم دادسرای ویژه امور جنایی پایتخت، وارد صحنه جنایت شدندبررسی‌های اولیه حکایت از این داشت که زن جوان به همراه پسر ١٠ساله‌اش در این خانه زندگی می‌کرد و مدتی بود به عقد موقت مردی به نام کریم درآمده بود. کریم در بازجویی‌های اولیه به مأموران گفت: «من متأهل هستم و چند فرزند دارم. رکسانا چند سال پیش همسایه طبقه بالایی خانه ما و همان موقع بود که از او خوشم آمد و می‌خواستم با او ازدواج کنم اما همسر اولم متوجه ماجرا شد و به همین دلیل از رکسانا خواستم از ساختمان ما برود تا من برای او خانه‌ای بگیرم و کسی بویی از ماجرا نبرد. او هم موافقت کرد و از آنجا رفت».این مرد ادامه داد: «دو سالی بود که با هم صیغه بودیم و در این مدت ما هر روز همدیگر را می‌دیدیم و تلفنی هم صحبت می‌کردیم. آن شب من به خانه رکسانا رفتم و او هم غذای نذری‌ای را که از چند روز پیش داشت گرم کرد و با هم خوردیم. بعد از آن هم با پسرش منچ‌بازی کردیم و حدود ساعت ٢٢:٣٠ شب من از خانه‌شان خارج شدم. فردا ظهر پسرش با من تماس گرفت و گفت مادرش در خانه را برای او باز نمی‌کند. وقتی با هم به خانه‌شان رفتیم هرچه زنگ زدیم، رکسانا در را باز نکرد. از خانه صدای تلویزیون می‌آمد اما رکسانا جواب‌گو نبود. ما هم در خانه را شکستیم و وقتی داخل شدیم جسد رکسانا را درحالی‌که یک پتو رویش کشیده شده بود، پیدا کردیم». مأموران درادامه به تحقیق از پسر مقتول پرداختند. کودک ١٠ساله ماجرای شب جنایت را این‌گونه تعریف کرد: «کریم شب به خانه ما آمد و شام خوردیم، من داشتم تلویزیون نگاه می‌کردم که خوابم برد و نمی‌دانم چه کسی مرا به داخل اتاق مادرم برد و روی تخت او خواباند. من بیشتر شب‌ها کنار مادرم می‌خوابیدم. صبح که از خواب بیدار شدم خیلی دیرم شده بود و به سرویس مدرسه نرسیدم، به‌همین‌دلیل صد تومان پول از کیف مادرم برداشتم و با اتوبوس به مدرسه رفتم. بعد از ظهر از مدرسه برگشتم و هرچه زنگ زدم، مادرم در را باز نکرد به خاطر همین به خانه مادربزرگم که دو کوچه پایین‌تر است، رفتم». پسربچه ادامه داد: «از آنجا با کریم تماس گرفتم و گفتم مادرم در را باز نمی‌کند. کریم با من خیلی مهربان است و من هم او را خیلی دوست دارم. با هم به خانه آمدیم و در زدیم اما مادرم در را باز نکرد. کریم در خانه را شکست و من هم به او گفتم مادرم در اتاق خواب من است، چون صبح او را دیدم که پای تخت من خوابیده بود اما وقتی سراغ مادرم رفتم، او کشته شده بود». درحال‌حاضر تحقیقات درباره این پرونده به دستور قاضی حسین‌پور، بازپرس شعبه پنجم دادسرای ناحیه ٢٧ تهران، ادامه دارد و پلیس نیز یک مظنون را درهمین‌باره دستگیر کرده است.