دستگیری زوگیران غرب تهران با تصویر دو زن که جزو گروه بوده است

مدام طرح های مبارزه با زور بگیران وکیف قاپی .... از سوی نیروی انتظامی اجرا می شود. یااینکه گزارشات خبری دراین مورد بازتاب داده می شود . بطور مثال اکنون در یک گزارش خبری گفته شد :زورگیران غرب تهران دستگیر شدند" در ادامه ی گزارش افزوده شده است  به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام شد : افرادی که با خودروهای مسروقه در غرب تهران زورگیری می کردند دستگیر شدند که شامل 6 مرد و دوزن هستند که تصاویرشان ضمیمه گزارش است .
همچنین در گزارش دیگر خبر از  دستگیری سه جیب‌بر حرفه‌ای خطوط بی‌آر‌تی  داده شده  که گفته شده است  اینسه سارق جیب‌بر حرفه‌ای خطوط BRT که با نزدیک شدن به مسافران و به بهانه سوار شدن به اتوبوس اقدام به هل دادن مسافران کرده و در نهایت اموال مسافران را سرقت می‌کردند با تلاش ماموران تیم تجسس ویژه کلانتری 108 نواب دستگیر شدند. 
گذشته از اینکه  قیافه های  زهواردررفته های زپرتی 6 مرد ودو زن چگونه زورگیری  می کردند و مبلغ  زوربگیری شان چقدر بوده است که می تواند بیشتر ازاختلاس 3 هزارمیلیارد تومان اختلاس بانکی دوران پاکترین دولت  تاریخ و عدالت محور باشد؟
یااینکه رقم زور بگیر شان بیشاز رقم اختلاس بابک زنجانی بوده است که ارقام اختلاس نجومی وی که صحبت ازدارایی و ثروت وموجودی نقدی 22 میلیارد یورو می شود .چون دلال نفتی  قرارگاه خاتم  پاسداران بوده ونقش دور زدن تحریم وپولشویی کردن برای شان ایفا می کرده است .
بگذریم  از اینکه هر گز گفته نمی شود ریشه دزدی و سرقت مسلحانه با سلاح گرم و سرد در جامعه چیست ؟
بدتر اینکه چرا دربین گروه زور بگیران زنان وجوددارند؟ چون زنان فقط مجبور به تن و کلیه ومواد فروشی نشده  وروی به  اعتیاد نیاورده  اند که سن اعتیادشان به 13 سال کاهش  یافته است ، بلکه جزو گروه زوربگیران هم شده اند کهن ه افتخار کهم ایه ننگ تاریخی برای رژیم وارونه ی بغایت زن ستیز قرون وسطایی ولایت فقیه است.
بهرحال سئوال بی جواب این است . اگر چنانچه اینان زوربگیرند که ابزار زور بگیری شان  یک خودروی پراید مسروقه و چاقو بوده است که از روی ناچاری وفقر وبیکاری و احتمالاً اعتیاد به اصطلاح زور بگیری می کردند .
پس آنان که حاکم اندکه نه زورگیری وغارتگری های بسیار نجومی می و آدمخواری می کنندکه بادراختیار داشتن ارگان های مسلح سرکوبگر و دستگاه فاسد قضاییه و پشتیبانی نیروی انتظامی 37 سال است که با سیاست  زدن چوب حراج برمنابع وذخایرکشور زیر چتر دین ابزاری، جنگ افروزی و وطن فروشی کرده اند و آقازاده های شان سوار خودروهای چند میلیارد تومانی می شوند وتوی باو یراژ دادن یا دو دو کردن  توی خیابان ها به سایر شهروندان فخر فروشی می کنند . در صورتیکه به دلیل شکاف طبقاتی و فقر وبیکاری  زنان شوهردار وادار به تن فروشی شده اند.
حال بماند  که  پدیده شوم اجتماعی کلیه فروشی پیوند به پدیده های ناهنجار  کارتون خوابان وکودکان کارخیابانی زده شده است .

بالاخره اینکه تعریف زور بگیری و جیب بری چیست  و زوربگیران و جیب بران و غارتگران واقعی و خالی کنندگان سفره های خالی تهی دستان و محرومان جامعه کیستند که دزد وجانی و سارق و زوربگیر وکیف قاپ وجیب بر ومعتاد وتن فروش ...... تولید می کنند؟
مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام کرد: افرادی که با خودروهای مسروقه در غرب تهران زورگیری می کردند دستگیر شدند.به گزارش مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ، سوم مهرماه سال جاری مأموران کلانتری 133 شهرزیبا در حین گشت زنی در خیابان نیرو به سرنشین یک دستگاه خودرو پراید مشکی دستور ایست داد و در بررسی های بیشتر از راننده پراید و با توجه به عدم ارائه مدارک شناسایی مشخص شد که خودرو دارای سابقه سرقت در پونک - محدوده چهار دیواری است.براساس این گزارش، با توجه به توقیف خودروی مسروقه و کشف سلاح سرد از متهم، پرونده مقدماتی با موضوع «زورگیری» تشکیل و به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه 34 تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.با انتقال متهم به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ بلافاصله وی به عنوان یکی از مجرمین سابقه دار غرب تهران که بارها به اتهام ارتکاب جرایم مختلف سرقت همراه با آزار و اذیت، ایراد ضرب و جرح عمدی، تحصیل مال مسروقه، تخریب، اخلال در نظم و آرامش عمومی، درگیری با مأمورین دستگیر و روانه زندان شده، توسط کارآگاهان مورد شناسایی قرار گرفت.در ادامه تحقیقات و ارجاع پرونده زورگیری از کلانتری 138 جنت آباد به پایگاه دوم آگاهی، متهم توسط دو نفر مورد شناسایی قرار گرفت؛ این دو نفر پس از شناسایی 'امیر . پ' عنوان کردند: متهم به همراه فرد دیگری، با یک دستگاه خودرو سواری پژو 206 نوک مدادی، در محدوده بوستان تندرستی به سمت ما حمله ور شده و با تهدید چاقو اقدام به زورگیری و سرقت گوشی های تلفن همراه ما کرد.با توجه به کشف خودرو پراید مشکی مسروقه و در ادامه شناسایی متهم به عنوان سابق زورگیر توسط دو نفر از شهروندان، بررسی ارتکاب جرایم مرتبط با سرقت های به عنف توسط سرنشینان یک دستگاه خودرو پراید مشکی مورد بررسی قرار گرفت که در ادامه تعدادی از شکات با مراجعه به پایگاه دوم آگاهی موفق به شناسایی متهم ( امیر . پ ) شدند.یکی از مالباختگان در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: در خیابان آیت الله کاشانی منتظر تاکسی بودم که یک دستگاه پراید مشکی با سه نفر سرنشین مرا به عنوان مسافر سوار کردند پس از طی مسافتی کوتاه ناگهان متهم به همراه سرنشین صندلی عقب مرا مورد ضرب و جرح قرار داده و اقدام به زورگیری گوشی تلفن همراهم به ارزش تقریبی دو میلیون و 500 هزار تومان، ساعت مچی به ارزش تقریبی یک میلیون تومان و وجوه نقد همراهم کرده و پس از سرقت تمامی اموالم، مرا از خودرو به بیرون پرتاب کرده و از محل متواری شدند.
زورگیران غرب تهران دستگیر شدند
*شناسایی اعضای گروه سارقان زورگیر
با توجه به شناسایی متهم (امیر . پ) توسط تعدادی از شکات و مالباختگان که همگی آنها به شیوه های مختلف بویژه تحت عنوان مسافر مورد تهدید، زورگیری و سرقت قرار گرفته و همچنین سوابق متعدد متهم در ارتکاب جرایم خشن، تحقیقات پلیسی در دستور کار کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.براساس این گزارش، متهم به سرکردگی گروه و جمع آوری اعضای گروه سارقان اعتراف و در ادامه تمامی اعضای باند به نام های علیرضا، یوسف، فرشاد، جمال، امیر حسین و دو خانم به نام های سمانه (با اسم مستعار عسل) و مریم (با اسم مستعار میترا) را به کارآگاهان معرفی کرد.با شناسایی تمامی اعضای گروه، دستگیری متهمین در دستور کار قرار گرفت؛ در اولین مرحله دستگیری، 'یوسف . ر ' با یک دستگاه خودرو پراید نقره ای مسروقه در 25 آبان ماه سال جاری در خیابان نیرو دستگیر شد.همچنین 'علیرضا . م' نیز ساعاتی پس از دستگیری یوسف، در منطقه جنت آباد جنوبی شناسایی و دستگیر شد.با شناسایی مخفیگاه سه عضو دیگر گروه سارقان در طبقه چهارم یک مجتمع مسکونی در محدوده اتوبان شهید باکری، 'فرشاد . ف'، 'جمال . ن'، 'امیرحسین . ر' ، نیز 26 آبان ماه سال جاری دستگیر شدند.در ادامه محل تردد دو متهمه (سمانه و مریم) نیز در منطقه شناسایی و آن دو نفر نیز دستگیر و به پایگاه دوم پلیس آگاهی منتقل شدند.
زورگیران غرب تهران دستگیر شدند
با دستگیری تمامی اعضای گروه و آغاز تحقیقات مشخص شد که 'امیرحسین . ر' با توجه به مهارت بالا در سرقت انواع خودروها بویژه پراید ابتدا اقدام به سرقت خودرو کرده و در ادامه سایر اعضای گروه به سرکردگی 'امیر . پ' که در تمامی سرقت ها حضور داشت در گروه های دو و سه نفره، دو نفر مرد بهمراه یک خانم، با خودروهای مسروقه اقدام به زورگیری از مسافران درون شهری می کردند.سرهنگ کارآگاه سعدالله گزافی رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهمان به دهها فقره زورگیری در مناطق مختلف شهر تهران به ویژه در مناطق غرب و شمال غرب شهر تهران، شناسایی تعدادی از شکات و مالباختگان که توسط متهمان مورد تهدید، ضرب و جرح، زورگیری و سرقت قرار گرفته جهت شناسایی سایر جرایم ارتکابی، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر تمامی متهمان از سوی مقام قضایی صادر شده است.وی از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمین شدند دعوت کرد تا برای پیگیری شکایت خود به نشانی جدید پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در جنت آباد شمالی، نرسیده به اتوبان آبشناسان مراجعه کنند.همچنین مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: برای تردد در شهر از وسایل حمل و نقل عمومی همچون تاکسی، اتوبوس و مترو استفاده کنند..فرارو
دستگیری سه جیب‌بر حرفه‌ای خطوط بی‌آر‌تی  7 آذر- 94
سه سارق جیب‌بر حرفه‌ای خطوط BRT که با نزدیک شدن به مسافران و به بهانه سوار شدن به اتوبوس اقدام به هل دادن مسافران کرده و در نهایت اموال مسافران را سرقت می‌کردند با تلاش ماموران تیم تجسس ویژه کلانتری 108 نواب دستگیر شدند.در پی افزایش وقوع سرقت‌های مشابه، به شیوه جیب بری از مسافرین خطوط اتوبوس‌های BRT به ویژه در محدوده آزادی – انقلاب، اجرای طرح و دستگیری سارقان در دستور کار تیم‌های تجسس کلانتری‌های این محدوده قرار گرفت.
دستگیری سه جیب بر
در ساعت 07:00 مورخه 18 آبان 94 ماموران تیم تجسس ویژه کلانتری 108 نواب در محدوده ایستگاه نواب در حال گشت زنی بودند که به سه جوان مشکوک و آنها را تحت نظر قرار دادند.سرانجام زمانی که یکی از این سه جوان با نزدیک شدن به مسافران و به بهانه سوار شدن به اتوبوس اقدام به هل دادن مسافران می‌کرد تا دو همدست دیگرش اقدام به سرقت اموال مسافران کنند ماموران وارد عمل شده و هر سه نفر آنها را دستگیر کردند.بعد از دستگیری این افراد و در بازرسی مقدماتی از آنها تعدادی گوشی تلفن همراه و مدارک شناسایی متعلق به افراد غیر کشف شد.با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع جیب بری و به دستور دادیار سوم دادسرای ناحیه 34 تهران، پرونده به همراه سه متهم دستگیر شده در اختیار پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
اعتراف به سرقت‌های مشابه
با انتقال سه متهم بنام‌های امیر (21 ساله)، یوسف (24 ساله) و پیمان (22 ساله) به پایگاه هشتم پلیس آگاهی و آغاز تحقیقات مشخص شد که یوسف و پیمان دو برادر بوده که با همدستی یکی از دوستان خود (امیر) اقدام به تشکیل گروه سارقان جیب بر خطوط BRT کرده‌اند.در ادامه رسیدگی به جرایم ارتکابی متهمان، آنها به دهها فقره سرقت به شیوه جیب بری در طول یک ماه گذشته به‌ویژه در ایستگاه‌های BRT اعتراف کردند.سرهنگ کارآگاه «حمدالله علیزاده»، رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهمان به دهها فقره سرقت به شیوه جیب بری در ایستگاه‌های خطوط BRT و به جهت شناسایی سایر شکات و مالباختگان، دستور انتشار بدون پوشش تصویر هر سه متهم از سوی مقام محترم قضایی صادر شده است؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهمان شدند دعوت می‌شود تا جهت پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ در میدان حـر – انتهای خیابان 12 فروردین مراجعه کنند.
هشدار پلیسی: عدم قرار گرفتن اموال با ارزش در داخل جیب یا کیف، مانع از سرقت تمامی آنها توسط سارقان به ویژه به شیوه جیب بری خواهد شد.
منبع جمهوری اسلامی