گزیده خبرهای 13 آبان – 94 . قسمت -5

گزیده خبرهای 13 آبان – 94 . قسمت -5

    
    کشف داروي غيرمجاز
    سرويس شهرستان ها: فرمانده انتظامي هرمزگان در مصاحبه با خبرنگار پايگاه خبري پليس گفت: ماموران اداره مبارزه با جرايم اقتصادي استان با انجام کار اطلاعاتي و بهره گيري از شيوه هاي پليسي، يک دستگاه کاميون تريلي کانتينردار حاوي کالاي قاچاق را در اسکله شهيد رجايي «بندرعباس» شناسايي کردند.    سرتيپ عزيزالله ملکي ضمن بيان اين مطلب که ارزش ريالي کالاي قاچاق کشف شده توسط کارشناسان اداره گمرک 50 ميليارد ريال برآورد شده است، افزود: در اين ارتباط دو نفر از عوامل و عناصر قاچاق کالادستگير و با تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني به مراجع قضايي معرفي شدند.
    رحيم پور ازغدي مطرح كرد: با منطق هاشمي امام در راس افراطيون است!
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي بدون نام بردن از هاشمي رفسنجاني و در عين حال با اشاره به موضع اخير وي تاکيد کرد: با اين منطق بعضي ها، امام در راس افراطيون است.    حسن رحيم پور ازغدي عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي، در نشست مسئولان بسيج دانشجويي 100 دانشگاه کشور که در حسينيه سازمان بسيج دانشجويي برگزار شد، در مورد مصاديق نفوذ، گفت: مصاديق نفوذ اعم است از فرهنگي، سياسي، نظامي، اقتصادي، افکارعمومي، نهادهاي حاکميتي و کنترل فکري بخشي از نخبگان.    وي در مورد قطع رابطه با آمريکا اظهارداشت: امام به جاي ناراحتي و اضطراب اعلام جشن کردند. در رابطه با آمريکا حقوق متقابل وجود ندارد و صحبت از مذاکره که مي شود منزلت دو طرف رعايت نمي شود. رابطه اي که آنها مي خواهند رابطه با يک ملت چپاول شده است و در مقابل ما يک دولت چپاولگر وجود دارد. آمريکا به دنبال رابطه ارباب و رعيت است.
    
ازغدي ادامه داد: امام اين قطع رابطه را يک موفقيت مي داند. اين دليلي است که آمريکا از ايران قطع اميد کرده و فکر کردند ما از پا در مي آييم، در حالي که امام بسيار هم استقبال کرد.    به گزارش تسنيم، اين استاد دانشگاه با بيان اينکه در روزهاي اول عده اي مي گفتند کم کم مورد حمله آمريکا قرار مي گيريم افزود: امام در جواب اين عده فرموده اند او (آمريکا) بايد بداند که حمله به ايران حمله به تمام سرزمين هاي اسلامي است اگر به ايران حمله شود يک جنگ جهاني اتفاق خواهد افتاد. رئيس جمهور آمريکا بايد بداند (اين عمل) باعث قطع صادرات نفت به تمام دنيا مي شود ما تمام منطقه را زير آتش خواهيم برد.    رحيم پور ازغدي با بيان اينکه چند روز پيش مسئولي گفته است که بعضي افراطي ها مي گويند تحريم بايد باشد تا ما قوي شويم تاکيد کرد: اين عين صحبت امام است امام گفته است ما بين ملت ها منزوي نمي شويم اما اگر منزوي بشويم با آغوش باز اين انزوا را مي پذيريم و تا انزوا نباشد افکار شما به راه نمي افتد با اين منطق امام در راس افراطيون است.
خبر ويژه مك دونالد و كي اف سي را بچسب بي خيال گراني دلار پس از توافق!
در ميان هياهوهاي سياسي و تبليغاتي مدعيان اصلاح طلبي و اعتدال، قيمت دلار طي چند روز اخير بدون سر و صدا از مرز 3500 تومان گذشته است.    پيش از اين طي يکي دو سال اخير ادعا شده بود حصول توافق هسته اي باعث رونق اقتصادي و افزايش ارزش پول ملي مي شود اما دلار در همين چند ماه به طور تدريجي افزايش قيمت از 2900 تومان را تجربه کرده و در روزهاي اخير به قيمت 3515 تومان رسيد.    به گزارش نامه نيوز افزايش قيمت دلار اين اتفاق در حالي رخ داد که طي ماه هاي اخير بسياري از فعالان بازار با در نظر گرفتن تحولات سياسي و به خصوص توافق هسته اي ميان ايران و گروه 1+5 قيمت دلار در مدار نزولي قرار بگيرد اما اين اتفاق رخ نداد.    گفته مي شود برخي دلالي ها در اين ميان بي تاثير نبوده و البته يکي در بانک خصوصي نزديک به دولت در اين آشفته بازار از برخي رانت هاي هنگفت ناشي از دريافت و عرضه دلار به بازار بهره مند شده اند.    با وجود اين واقعيت تلخ رسانه هاي مدعيان اعتدال و اصلاح طلبي طي هفته هاي اخير مشغول بازارگرمي براي سوژه هايي نظير مذاکره مجدد با آمريکا، دست دادن اتفاقي ظريف با اوباما، رفت و آمد هيئت هاي خارجي، افتتاح شعبه ساندويچي مک دونالد و کي اف سي و... بوده اند.    روزنامه جام جم در گزارشي، گران شدن ارز را مهندسي شده خوانده و نوشته است: قيمت دلار در چند روز اخير بي سر و صدا رو به افزايش گذاشت و با آغاز هفته جاري ناگهان با جهش و رسيدن به بالاي 3500 تومان ثابت کرد که برخلاف تصور، هنوز هم ميل به افزايش دارد و به دنبال خود قيمت سکه را نيز صعودي کرد. اما پرسش اينجاست که چرا برخلاف تصورها و با وجود نزديک شدن زمان اجرايي شدن برجام و همچنين افق هاي روشن اقتصادي، دلار همچنان روي پله صعود قرار گرفته و ميل به افزايش دارد؟
    
کارشناساني که جام جم با آنها گفت وگو کرد، تصريح کردند، بيشتر ميل افزايشي قيمت دلار در روزهاي اخير به خاطر معاملات دلالي و مانورهاي سوال برانگيز برخي صرافي هاي بانک هاست که عامل بانک مرکزي در توزيع ارز در بازار هستند.    به گفته آنان، بانک مرکزي قيمت فروش ارز به صرافي هاي مجاز را افزايش داده و همين امر همراه برخي دلالي هاي غيرقانوني، رشد قيمت ارز در بازار را رقم زده است.    عباس مسعودي، رئيس هيئت مديره انجمن کارفرمايان سکه و صرافان استان تهران گفت: بانک مرکزي از طريق صرافي بانک پارسيان اقدام به توزيع ارز در بازار مي کند. به طوري که هر صرافي مجاز مي تواند تا صد هزار دلار از اين صرافي ارز دريافت کند. اما مسئله اينجاست که خود بانک مرکزي قيمت فروش ارز به صرافي ها را افزايش داده است. اکنون عوامل بانک مرکزي در بازارچه معروف خيابان منوچهري «افشار» اقدام به فروش ارز مي کنند که اين يعني رسميت دادن به بازار غيررسمي ارز در کشور است.    روزنامه اصلاح طلب شهروند هم از «دستکاري دولت در بازار ارز و غافلگير شدن بازار» خبر داد. همچنين روزنامه اصلاح طلب بهار نوشت «دولت به واسطه بازي» با قيمت ارز براي خود درآمدزايي مي کند» شرق نيز معتقد است «دلار فعلاً جاي پاي خود را روي قيمت 3500 تومان محکم کرده است
خبر ويژه 
رونق واردات لوازم آرايش در مسير رنگ كردن افكار عمومي!
ماه بعد از سفر وزير خارجه فرانسه به تهران، شرکت آرايشي سفورا (SEPHORA) شعبه هايي را در ايران افتتاح مي کند.    خبرگزاري هاي فرانسه و رويتر در گزارشي نوشتند: شرکت لوازم آرايشي فرانسوي «سفورا» قرار است همزمان با آغاز سال 2016 ميلادي چند فروشگاه در ايران افتتاح کند. ايران دومين مشتري لوازم آرايش در خاورميانه است. «سفورا» متعلق به کمپاني توليد لوازم آرايش «ال وي ام اچ» است که با رفع تحريم ها در ايران و گشوده شدن بازار اين کشور در آنجا سرمايه گذاري کند.    خبرگزاري فرانسه نوشت: سفورا در حال نهايي کردن توافقات با شريک ايراني خود است. براساس آمار «يورو مونيتور» فروش لوازم آرايشي و بهداشتي در ايران سالانه 5/3 ميليارد دلار است و پيش بيني مي شود طي پنج سال آينده سه برابر شود.    به گفته ميشل مکينسکي، مدير اجرايي موسسه مشاوره بين المللي «آگروميس» تهران يکي از مشتريان بزرگ اتومبيل هاي پورشه در جهان نيز است.    رونق واردات چند ميليارد دلاري خودروهاي لوکس و لوازم آرايشي در چند سال اخير در حالي است که آقاي روحاني رئيس جمهور 12 مرداد امسال مقارن با سفر لوران فابيوس به تهران، در گفت وگوي زنده تلويزيوني گفته بود: من در ديدار با فابيوس تاکيد کردم که ما با هر کشوري که حاضر باشد سرمايه و تکنولوژي به ايران بياورد خوش آمد مي گوييم. وي نيز در جواب من گفت: «اتفاقاً قبل از اينکه به ايران بيايم به شرکت هاي فرانسوي گفتم که دوره اي که در گذشته در ايران داشته ايد تمام شده و شما بايد سرمايه و تکنولوژي به اين کشور ببريد.»    روحاني با اشاره به جلسات ويژه اقتصادي دولت خاطرنشان کرده بود: من مخصوص اين کار (بررسي شرايط اقتصادي کشور بعد از رفع تحريم ها) با ستاد اقتصادي کشور جلسه گذاشته ام که هر زمان اين توافق عملياتي شود ما چه کاري بايد انجام دهيم و اولويتمان چيست؟ و بارها هم تاکيد داشته ام که بايد حواسمان باشد که تنها هدف ما ورود سرمايه است.    وي يکي از دلايل مذاکره با 1+5 را ورود سرمايه و افزايش اشتغال در کشور ناميده و گفته بود: بعضي ها فکر مي کنند ما براي رفت و آمدهاي خارجي دلمان لک زده! نه؛ آنچه که مي خواهيم اشتغال جوانان و رونق اقتصادمان است.  
    خبر ويژه
دشمنان امام(ره) چه خوابي براي سيد حسن ديده اند
ارگان رسانه اي کارگزاران ويژه نامه اي را براي سيد حسن خميني منتشر کرد.    نشريه صدا که از سوي نايب رئيس کميته سياسي کارگزاران اداره مي شود تمام صفحه اول خود را به تصوير حسن خميني و تيتر «خميني جوان، کليد خبرگان» اختصاص داد و صفحاتي را در اين زمينه به واسطه مصاحبه و تحليل قلمي کرد. کارگزاراني ها و برخي طيف هاي مشابه چند سال است بازي خاصي را با سيد حسن خميني شروع کرده و طبق يک دستورالعمل حزبي عناويني نظير «آيت الله» و «علامه» را براي سيد حسن خميني خرج مي کنند. اين حرکت در حالي است که پيش از اين محمد هاشمي معاون سياسي مستعفي کارگزاران علت جدايي خود از اين حزب را جذب برخي اعضاي جديد (که محمد قوچاني نيز از اصلي ترين آنهاست) عنوان کرده و گفته بود: من نگرانم سرنوشت حزب مشارکت براي کارگزاران تکرار شود. من مقلد خط امام هستم و نمي توانم بپذيرم که حزب را ليبرال يا دنباله رو بازرگان معرفي کنند.    تظاهر به تکريم نوه امام خميني از سوي نشريات زنجيره اي و جريان نفاق جديد در حالي است که اين طيف به ويژه از دوره اصلاحات به بعد، پنهان و آشکار به دشمن علني يا تحريف مباني و اصول خط امام(ره) و اسلام ناب محمدي (ص) پرداخته اند. اين طيف در فتنه و آشوب نيابتي سال 88 که از سوي سرويس هاي جاسوسي سيا، موساد و ام آي سيکس راه اندازي شده بود، فعال بودند.    جريان نفاق جديد در اوج راديکاليسم و حماقت هاي کور مدعي شدند خميني به موزه تاريخ خواهد رفت و بايد ختم انقلاب را گرفت.    متاسفانه سيد حسن خميني در قبال بسياري از تحرکات طيف مذکور با انفعال و بدون مرزبندي روشن عمل کرده است.
خبر ويژه 
شگفتي كارشناسان از نحوه اعلام نرخ رشد اقتصادي

نرخ رشد اعلامي مرکز آمار، تعجب کارشناسان را موجب شده است.    مرکز آمار ايران روز گذشته پس از يک سال و نيم غيبت در اعلام نرخ رشد اقتصادي، دست به کار شد و بدون آنکه نامي از ميزان رشد سال 93 ببرد، نرخ رشد اقتصادي در شش ماه نخست امسال را يک درصد اعلام کرد. به دنبال انتشار آمار نرخ رشد اقتصادي از سوي مرکز آمار ايران برخي از کارشناسان در گفت وگو با اقتصادنيوز آمار منتشر شده را حاوي ابهاماتي دانستند و از مرکز آمار ايران خواستند به برخي از پرسش ها در اين خصوص پاسخ دهد.    به گفته اين کارشناسان تمام شواهد و قرائن موجود در کشور نشان مي دهد که نرخ رشد اقتصادي در شش ماهه نخست امسال بين 1/5- تا صفر درصد بوده و بانک مرکزي هم در محاسبه هاي اوليه خود به اين رقم دست يافته اما از انتشار آن خودداري کرده است. حال مرکز آمار بر اساس کدام روش ها توانسته نرخ رشد اقتصادي کشور را با نفت يک درصد اعلام کند، مورد ترديد اين کارشناسان قرار گرفته است.    از سويي ديگر کارشناسان مي پرسند چرا مرکز آمار پس از اعلام رشد سه ماه نخست سال 93 از سوي رئيس جمهور و بانک مرکزي سکوت کرد و وظايف حاکميتي خود را در انتشار آمار رشد ناديده گرفت؟ چرا با اينکه نرخ رشدي در حدود نيم درصد را براي اقتصاد کشور محاسبه کرده بود، آن را اعلام نکرد اما حال که بانک مرکزي در اين باره سکوت کرده اقدام به انتشار آمار شش ماهه کرده است.    اين کارشناسان درخواست دارند که بدانند محاسبات مرکز آمار ايران درخصوص نرخ رشد اقتصادي در سال 93 چه رقمي را نشان مي دهد و چرا کماکان نرخ رشد منفي 2 درصدي مربوط به سال 92 روي خروجي سايت اين نهاد دولتي قرار گرفته است. چرا جزئياتي از نرخ رشد اقتصادي سال 93 از سوي مرکز آمار ايران منتشر نمي شود.