گزیده خبرهای 14 آبان – 94. قسمت -3

گزیده خبرهای 14 آبان – 94. قسمت -3
 
نیش زنبور، دختر خوزستانی را از پا درآورد 
در یک حادثه تلخ، دختری 12 ساله‌ به نام «پریسا احمدپور» با نیش زنبور در یکی از روستاهای لالی از توابع استان خوزستان جان خود را از دست داد.به گزارش ایسنا، این دختر یکی از بهترین دانش‌آموزان کلاس ششم در دبستان شهید احمد جمال‌پور روستای گچ کرسا از توابع لالی بود.او بعد از بازگشت از مدرسه و در خانه، دو بار توسط زنبور گزیده شد و زمانی که پس از دو ساعت به بیمارستان امید لالی منتقل شد همه علائم حیاتی خود را از دست دادعلی احمدپور» که هنوز در شوک از دست‌دادن خواهر کوچکش است، گفت: بعدازظهر 11 آبان‌ بود که پریسا در خانه در حال بازی‌کردن بود، ناگهان فریاد زد و متوجه شدیم زنبور او را نیش زده است. خیلی ترسیدیم. فوری او را به بیمارستان رساندیم اما از آنجا که هیچ امکاناتی وجود ندارد، خواهرم را از دست دادیم. ما در روستا زندگی می‌کنیم و تا خودمان را به شهرستان لالی رساندیم چون هیچ امکاناتی و هیچگونه پادزهری وجود ندارد، خواهرم ما را تنها گذاشت.وی گفت: ما 9 خواهر و برادر هستیم که پریسا فرزند پنجم خانواده‌مان بود. ای‌کاش مسئولان رسیدگی کنند تا از این اتفاقات رخ ندهد. ما آنقدر اتفاقی و ناگهانی پریسا را از دست دادیم که برای هیچ کداممان قابل باور نیست و نمی‌توانیم نبودنش را کنارمان قبول کنیم.روستای گچ‌کرسا با 1800 نفر جمعیت از جمله روستاهای پرجمعیت شهرستان لالی و در مسیر جاده لالی به دزفول قرار دارد که فاقد مرکز درمانی است.دکتر «خمسه» رئیس شبکه بهداشت و درمان لالی با تایید این خبر اظهار کرد: با اینکه خانه بهداشت در روستای گچ‌کرسا وجود دارد، اما خدمات درمانی در چنین مواردی در روستاها انجام نمی‌شود. البته اورژانس در کوتاه‌ترین زمان ممکن در انتقال مصدومان به بیمارستان‌های اطراف اقدام می‌کند.
کشته در حریق کارگاه مبل‌سازی 
بر اثر حریق در یک کارگاه روکش مبل در خاتون‌آباد تهران دو نفر کشته و سه نفر مصدوم شدند.بر اثر حریق گسترده در یک کارگاه روکش مبل در خاتون‌آباد تهران دو نفر کشته شدند.این حریق از ساعت 10 و 25 دقیقه صبح آغاز شد و علاوه بر فوت دو نفر، به مصدومیت سه نفر از کارگران نیز انجامیدسیدمصطفی مرتضوی» سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر در گفت‌وگو با فارس در این ارتباط گفت: امدادگران بلافاصله بعد از وقوع حادثه در محل حاضر شده و به امدادرسانی پرداختند.وی گفت: یک نفر از مصدومان در محل به صورت سرپایی مداوا شد و دو نفر دیگر به مراکز درمانی انتقال یافتند.
گاز، جان دو برادر را گرفت 
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان، گفت: دو برادر شاغل در گاوداری واقع در مسیر روستا ویر ازتوابع شهرستان سلطانیه، براثر استنشاق گاز CO جان خود را از دست دادندعلیرضا زراعتچی» در گفت و گو با ایرنا، افزود: اجساد این دو نفر با سن تقریبی 42 و 37 ساله، حوالی ساعت 12:20 روز سه شنبه در یکی از اتاق‌های این گاوداری یافت شد.وی با بیان اینکه به منظور نجات جان آنان عوامل اورژانس سلطانیه بلافاصله عازم محل حادثه شده بودند، اظهار کرد: متاسفانه قبل از رسیدن عوامل اورژانس این دو نفر بر اثر مسمومیت با گاز CO جان سپرده و چند ساعتی از مرگ آنان گذشته بودزراعتچی» با بیان اینکه این دو فرد فوت شده به قصد گرم کردن اتاق با استفاده از اجاق خوراک پزی دچار مسمومیت شده بودند افزود: این اتاق فاقد هرگونه دودکش و تهویه هوا بود که اگر به هشدارها و توصیه‌ها توجه می‌شد به حتم این حادثه تلخ و ناگوار رخ نمی‌داد.رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان در پاسخ به این سئوال که چه کسی موضوع را به اورژانس اطلاع داده است، گفت: برادر آنان پس از مراجعه به محل یاد شده با جسم بی‌جان دو برادر خود مواجه شده و برای نجات جانشان، از اورژانس طلب یاری می‌کندزراعتچی» افزود: این فرد با مشاهده جسم بی‌جان برادران خود، شوکه و پریشان حال شده و به منظور درمان از سوی عوامل اورژانس به درمانگاه سلطانیه و سپس به بیمارستان زنجان انتقال می‌یابد.دوشنبه شب هفته جاری نیز دو زن میانسال زنجانی در منطقه بی‌سیم و مجتمع مسکونی آسمان آبی این شهر به دلیل انتشار گاز CO و استنشاق آن دچار مسمومیت شده بودند که با حضور و اقدامات به موقع درمانی از سوی عوامل اورژانس از مرگ نجات یافتند.
مه و کولاک در جاده‌های دو استان 
سرپرست مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌های کشور را تشریح کرد.سرهنگ «نادر رحمانی» در گفت و گو با خبرگزاری دانشجویان ایران، در باره وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور گفت: برابر گزارش‌های دریافتی، ترافیک در استان البرز باند جنوبی آزادراه کرج-قزوین،محدوده ترمینال شهید کلانتری تا پل فردیس و همچنین باند جنوبی آزادراه کرج-قزوین، محدوده پل فردیس تا پل کلاک نیمه سنگین است و پیش‌بینی می،شود این وضعیت به حالت عادی بازگرددرحمانی» درباره وضعیت جوی جاده‌های کشور نیز اظهارکرد:محورهای «اراک-توره» و «اراک-قم» و فراهان در استان مرکزی دارای مه گرفتگی و کاهش دید گزارش شده است.وی افزود: محورهای «اسالم-خلخال» و «پونل-خلخال» نیز دارای کولاک و یخ زدگی بوده و تردد در این محورها تنها با زنجیر چرخ امکانپذیر است.به گفته رحمانی، سایر محورهای مواصلاتی کشور از جوی آرام و ترافیکی روان برخوردارند.
مامور قلابی به دام افتاد
رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان از دستگیری قاتل خیابان فروغی اصفهان و مامور قلابی کنترل سختی آب با جرم ورود به عنف خبر داد.سرهنگ «ستار خسروی» در گفتگو با مهر با اشاره به دستگیری قاتل حادثه رخ داده در خیابان فروغی اصفهان طی روزهای گذشته، اظهار داشت: این قتل در یکی از مغازه‌های این خیابان اتفاق افتاده است که به دنبال آن پیرمرد 81 ساله به قتل رسیده بود.وی با بیان اینکه پس از گزارش این قتل کارآگاهان پلیس آگاهی استان اصفهان عملیات تحقیقاتی خود را آغاز کردند، ابراز داشت: پس از بررسی صورت گرفته طی دو روز متوالی قاتل این جنایت شناسایی و دستگیر شد.رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با اشاره به اینکه قاتل همسر دوم مقتول و 63 ساله بوده است، افزود: در بازجویی‌های اولیه قاتل انگیزه خود از انجام این جنایت را اختلافات عمیق خانوادگی عنوان کرد.وی ادامه داد: قاتل با استفاده از چاقو و سنگ نسبت به قتل همسر خود اقدام کرده است و در حال حاضر نیز برای طی مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع داده شده است.
*
دستگیری جوان 24 ساله با جرم ورود به عنف
سرهنگ «خسروی» در ادامه با اشاره به دستگیری جوان 24 ساله که به عنوان مامور کنترل سختی آب وارد منازل مسکونی در محدوده شمال اصفهان می‌شده است، ادامه داد: این فرد با این عنوان ورود به عنف انجام می‌داده و زمینه آزار و اذیت زنان و دختران منازل را ایجاد می‌کرده است.وی با بیان اینکه متهم تنها در یک مورد موفق به رسیدن به هدفش شده است، افزود: این فرد از 16 شهریور سال جاری تاکنون تحت تعقیب نیروهای پلیس آگاهی استان بوده و در نهایت ساعت 4 بامداد دستگیر شد.رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با بیان اینکه تاکنون 6 مورد شکایت علیه این فرد مطرح شده است، افزود: شهروندان اصفهانی چنانچه فردی با در دست داشتن دستگاه کنترل کیفی آب که به صورت ماژیک تخت بوده به منازل آنها مراجعه کرده است و زمینه آزار آنها را فراهم ساخته، شکایت خود را به پلیس آگاهی استان برای رسیدگی ارائه دهند.وی در ادامه از تمام شهروندان خواست تا قبل از ورود نیروهای خدماتی به منازلشان ابتدا کارت شناسایی آنها را مشاهده کرده و با آگاهی اجازه ورود افراد به خانه‌شان را صادر کنند.
مرد افغان که زن ایرانی را به قتل رساند، ‌به زودی اعدام می‌شود 


مرد جوانی که در یک درگیری زنی را به قتل رسانده بود، به زوی اعدام می‌شود.به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، روز 18 مرداد سال 93 ماموران پلیس در جریان وقوع یک قتل قرار گرفتند. آنها بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند و به تحقیق در این رابطه پرداختند.با آغاز تجسس‌ها مشخص شد که زن جوانی پس از درگیری با یک مرد افغانی از سوی او خفه شده و کشته شده است. این مرد بلافاصله دستگیر شد و به جرم خود اعتراف کرد. با اعتراف وی پرونده برای رسیدگی به شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.متهم در این شعبه اظهارات قبلی خود را انکار کرد و گفت: دوستانم مرا فریب دادند. آنها از من خواستند قتل را به گردن بگیرم و گفتند که کارهایم را انجام می‌دهند تا هرچه زودتر از زندان آزاد شوم. ولی حالا از اینکه اعتراف کرده‌ام پشیمانم. من قتل را مرتکب نشدم و چهار دوست دیگرم وقتی با این زن که از آشناهایمان بود درگیر شدند او را خفه کردند. تنها کسی که در قتل هیچ دخالتی نداشت من بودم.بعد از صحبت‌های این مرد قضات دادگاه حکم قصاص او را صادر کردند. این حکم اما در دیوان عالی کشور تایید نشد و پرونده اینبار برای رسیدگی به شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. متهم در این شعبه نیز اظهارات قبلی خود را تکرار کرد و قتل را به گردن دوستانش انداخت. با اینحال قضات این شعبه نیز حکم به قصاص وی صادر کردند.در نهایت این حکم به تایید قضات دیوان عالی کشور رسید و قرار است به زودی اجرا شود.