بارش برف و باران در اکثر جاده‌های کشور

بارش برف و باران در اکثر جاده‌های کشور11آبان -94

رئیس پلیس مرکز کنترل ترافیک راه‌های کشور به تشریح آخرین وضعیت راه‌های مواصلاتی کشور پرداخت.سرهنگ «نادر رحمانی» رئیس پلیس مرکز کنترل ترافیک راه‌های کشور با اشاره به آخرین وضعیت راه‌های مواصلاتی کشور اظهار کرد: طبق ‌آخرین گزارشات دریافتی از مرکز کنترل ترافیک راه‌های کشور در باند جنوبی آزاد راه کرج – قزوین از ترمینال شهید کلانتری تا پل فردیس و در باند جنوبی ‍آزادراه کرج - تهران از پل فردیس تا پل کلاک ترافیک سنگین گزارش شده و در سایر جاده‌ها و معابر کشور وضعیت ترافیکی عادی و روان گزارش شده است.
وی بیان کرد: بر همین اساس در استان زنجان در اکثر محورها، آذربایجان شرقی، محور مراغه- هشترود، هشترود -زنجان، محدوده نصیر آباد محور تبریز - سراب، اهر – تبریز، تبریز - میانه، استان گیلان محور اسالم - خلخال، آستارا - اردبیل و تالش در استان مازندران محور سوادکوه و در ارتفاعات محور چالوس کرج، استان اردبیل، گردنه حیران، سلماس و سایین بارش برف گزارش شده و در استان آذربایجان غربی، خراسان رضوی، گیلان، اردبیل، گلستان، مازندران، مرکزی، بارش باران گزارش شده و در سایر راه‌ها و محورهای مواصلاتی کشور وضعیت جوی آرام گزارش شده است.سرهنگ رحمانی گفت: تردد تمامی کامیون و کامیونت‌ها تا اطلاع ثانوی در محور کرج – چالوس ممنوع است، ضمنا محور شمشک به دیزین به علت عدم ایمنی کافی مسدود است.
تهران سردتر می‌شود
مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی کشور با اشاره به فعالیت سامانه بارشی در مناطق سواحل دریای خزر از امروز، از کاهش محسوس دما در نیمه شمالی کشور و افزایش دما در نیمه غربی کشور خبر داداحد وظیفه» افزود: براساس داده‌ها و الگوهای پیش‌یابی هواشناسی، امروز (11 آبان)، فعالیت سامانه بیشتر در مناطق سواحل دریای خزر،‌ بویژه در سواحل مرکزی و غربی،‌ دامنه‌های زاگرس مرکزی، دامنه‌های جنوبی البرز، برخی مناطق مرکزی و شمال شرق کشور به صورت بارش باران و برای برخی مناطق جنوب شرق و شرق کشور بارش پراکنده باران گاهی با رعد و برق و وزش باد همراه خواهد بود.مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی کشور با اشاره به اینکه روز سه‌شنبه 12 آبان، در دامنه‌های جنوبی البرز، مناطق شمال شرق و شرق کشور بارش به صورت پراکنده خواهد بود، اظهار کرد: با تقویت جریان‌های شمالی و ریزش هوای سرد طی امروز، کاهش دما در نیمه شمالی کشور محسوس است که در مناطق کوهستانی شمال غرب، دامنه‌های البرز و ارتفاعات مرکزی زاگرس بارش برف نیز پیش‌بینی می‌شود. همچنین از روز سه‌شنبه در نیمه غربی کشور افزایش نسبی دما رخ خواهد داد.وی در مورد وضعیت هوای استان تهران نیز گفت: آسمان تهران امروز نیمه ابری تا ابری، در پاره‌ای نقاط بارش باران، گاهی وزش باد، در ارتفاعات بارش برف و مه صبحگاهی و در روز سه‌شنبه کمی ابری تا نیمه ابری با بیشینه و کمینه دمای 11 و 5 و 12 و 6 درجه سانتیگراد خواهد بود.
بارش برف در چاراویماق مراغه و خلخال
بارش نخستین برف پاییزی، «چاراویماق» در شهرستان مراغه واقع در استان آذربایجان شرقی را سفیدپوش و مردم این منطقه را غافلگیر کرد.به گزارش ایرنا، بارش برف از ساعت سه بامداد در این شهرستان شروع شده ارتفاع برف تاکنون به حدود 20 سانتی‌متر رسیده است.
مراغه در 135 کیلومتری جنوب مرکز استان واقع شده است.
بارش برف در راه‌های مواصلاتی مازندران
مدیرکل راه و شهرسازی مازندران نیز از بارش برف در راه‌های مواصلاتی استان از شب گذشته خبر داد.
«
حیدر نوروزی» در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران گفت: با وجود بارندگی‌های دو روز گذشته و هم‌چنین بارش برف در نقاطی از استان همچون پل زنگوله، گدوک و امامزاده هاشم تا گزنک ادامه دارد اما راه‌های مواصلاتی استان هم‌چنان باز است.
وی ادامه داد: با همکاری راهداران استان تردد در جاده‌های استان بدون مشکل در جریان است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران درباره اعتبارات اختصاص یافته در حوزه راه‌های استان در سفر ریاست جمهوری، تصریح کرد: بودجه و اعتبارات در سفر ابلاغ شده است و پس از تخصیص اعتبارات پروژه‌های جاده‌ای استان شروع خواهند شد.
وی درباره زمان اختصاص اعتبارات نیز گفت: این اختصاص باید از طریق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور انجام شود و به محض اختصاص اعتبارات بر اساس زمان‌بندی تعریف شده پروژه‌های انجام خواهد شد.
نخستین بارش برف پاییزی در «دودانگه» ساری
با فروکش کردن دمای هوا، نخستین بارش برف پاییزی در ارتفاعات دودانگه ساری به زمین نشست.
به گزارش خبرگزاری فارس، کاهش محسوس و حدود 12 درجه‌ای دما در مازندران سبب بارش نخستین دانه‌های برف پاییزی در بخش دودانگه ساری شد.
دیدن سپیدی برف در حالی‌که هنوز به نیمه دومین ماه از پاییز 94 نرسیده‌ایم، حکایت از سرمای زودرس دارد که می‌طلبد از هم‌اکنون تمهیداتی برای وسایل گرمایشی و ذخیره لوازم و مواد ضروری به‌ویژه در بخش‌های کوهستانی دیده شود.
کاهش 12 درجه‌ای دما در محور کرج- چالوس
مدیر راهداری استان البرز گفت: برف، ارتفاعات طالقان و محور کرج – چالوس را سفید پوش کرده است.
«
عباس صفری» در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران، اظهار کرد: جبهه سرد بارشی که وارد استان البرز شده محور کرج - چالوس را سفید پوش کرده است.
وی خاطرنشان کرد: بارش برف در محور کرج – چالوس باعث شد از دیشب تا صبح محدوده تونل کندوان و دیزین را نمک پاشی کنند. کاهش دمای حدود 12 درجه‌ای در محور کرج - چالوس باعث یخ‌زدگی و لغزندگی این مسیر شده است.
این مسئول بیان کرد: 60 نیروی اداره کل راه و شهرسازی استان البرز در چهار راهدار خانه‌ای در محورکرج - چالوس فعالیت می‌کنند و 25 دستگاه خودرو و تجهیزات نیز در این محور مستقر هستند. امسال با شرایطی که در استان البرز پیش‌بینی شده است، در حوزه راهداری استان البرز ستاد بحران تشکیل شده تا در هر جای استان اگر بارش وجود داشته باشد بتوان پشتیبانی‌های لازم را انجام داد. در حال حاضر نیروهای راهداری استان در آماده باش هستند تا در صورت نیاز وارد عمل شوند.
آماده‌باش پایگاه‌های امداد و نجات در 10 استان کشور به دنبال وقوع برف و کولاک
معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از آماده‌باش امدادگران و نجاتگران این جمعیت به دنبال اعلام وقوع برف و کولاک در استان‌های مازندران، اردبیل، گیلان، آذربایجان غربی، تهران، البرز، قزوین، اصفهان، خراسان رضوی و جنوبی خبرداد.
«
حسین درویشی» با اعلام این خبر، افزود: به علاوه با توجه به وقوع برف و کولاک 30 سانتی‌متری در محور اسالم به خلخال، پایگاه‌های جمعیت هلال‌احمر در این دو محور در حال آماده‌باش هستند.
بنابر اعلام روابط عمومی جمعیت هلال احمر، وی همچنین با اشاره به رهاسازی خودروهای در راه مانده در استان‌های برف‌گیر، اظهار کرد: بر این اساس دو در راه‌مانده در محور تبریز به بستان‌آباد، امدادرسانی و خدمات لازم را دریافت کردند.