قوه مجریه حق دخالت در امور دستگاه قضا را ندارد/ قوای سه گانه طبق قانون مستقل هستند

رئیس قوه قضائیه در جمع خانواده دستگاه قضا در استان مازندران
قوه مجریه حق دخالت در امور دستگاه قضا را ندارد/ قوای سه گانه طبق قانون مستقل هستند13 آبان - 94
رئیس قوه قضائیه با نفی هم معنی دانستن استقلال قوه قضائیه از سایر قوا با گسستگی قوای سه گانه گفت: بر اساس اصول متعدد در قانون اساسی قوه مجریه حق دخالت در دستگاه قضا را ندارد.
آآخوند مترسک صادق لاری جانی در شرایطی ادعای استقلال در دستگاه فاسد قضاییه کرده است که اولاً خودش انتصابی خامنه ای است که رهبر ولی فقیه نه  انتخابی که انتصابی است . ازسوی دیگر با وجود پست معاونت راهبردی وامنیت دستگاه فاسد قضاییه  که درا ختیار پاسدارمحمد باقر ذوالقدر است که در سال 84 با تز حرکت چراغ خاموش پیچیده چند لایه احمدی نژاد را رئیس جمهور کردو نقش کلیدی تصمیم گیرنده در صدور محکومیت احکام دستگاه فاسد قضاییه دارد . بنابراین با خط ونشان برای قوه ی مجریه کشیدن و ادعای استقلال قضاییه کردن بیش از حد مضحک وخنده دار است
خبرگزاری فارس: قوه مجریه حق دخالت در امور دستگاه قضا را ندارد/ قوای سه گانه طبق قانون مستقل هستند
به گزارش خبرنگار قضایی فارس اعزامی به استان مازندران، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی، رئیس قوه قضائیه عصر امروز در جمع قضات و کارمندان دستگاه قضا با اعلام این مطلب افزود: در قانون اساسی در اصول متعدد به بحث استقلال دستگاه قضا و وظایف این قوه اشاره شده است.
وی تصریح کرد: بر اساس این اصول قوه قضائیه از قوای دیگر مجزا شده است و استقلال دارد که البته این استقلال به معنای این است که قوا جزایر از هم گسسته باشند اما در انجام وظایفشان استقلال دارند.

آملی لاریجانی خاطرنشان کرد: بر اساس همین اصول است که می‌گوییم قوه مجریه هر چند که در قانون اساسی به عنوان مجری قانون اساسی شناخته شده است اما حق دخالت در دستگاه قضا و امورات این قوه را ندارد.