ايزدي:احتمال تبديل برجام به قرارداد الجزاير وجود دارد

ايزدي:احتمال تبديل برجام به قرارداد الجزاير وجود دارد 4آذر -94
قبلاً برای وانمود کردن عدم  همگامی وهمکاری و رابطه با خبرگزاری دروغ پرداز پاسداران فارس تلاش می شد اشاره ای به این خبرگزاری نشود ولی چون همسویی آشکار شده است. اکنون به نقل خبروگزارش  برایش تبلیغ می شود.

يک کارشناس مسائل بين الملل و آمريکا با بيان اينکه آمريکا در ذهن برخي در داخل کشور نفوذ کرده که مشکلاتش را نمي بينند گفت: مسئله اي که بر اساس آن مي توان از بروز برخي مشکلات برجام پيشگيري کرد توجه صرف به نامه رهبري و عمل به آن است که تعلل و تاخير در اجراي آن توسط دولت سوال برانگيز است و ما را به سرنوشت الجزاير دچار مي کند.
    به گزارش فارس، فواد ايزدي کارشناس مسائل بين الملل و آمريکا با تاکيد بر احتمال تبديل برجام به قرارداد الجزاير اظهار داشت: چون طرف مقابل عوض نشده است اين امکان هست.

    وي افزود: دولت آمريکا در تاريخ خودش نه تنها نسبت به ما بلکه نسبت به قراردادهايي که با ساير کشورها نيز امضاء کرده است متعهد نبوده چراکه اگر قرار بود آمريکا به قراردادهايي که امضا مي کند متعهد باشد هرگز آمريکايي وجود نداشت. تمام سرزمين هايي که الآن در نقشه ايالات متحده است متعلق به سرخپوست ها بوده که بخش کوچکي از آن توسط اروپايي ها تصرف شده بعد قرارداد امضا کردند که ديگر پيشروي نکنند اما اين تعهد را نقض کردند.

    بنا بر گفته اين کارشناس مسائل بين الملل، ده ها قرارداد در همان سرزمين آمريکا توسط اين دولت امضاءشده که به آن توجه نکرده اند و از ابتداي تاريخ هم همين گونه بوده است. لغو يک طرف معاهده سانت 2 در زمان ريگان و معاهده ام دي ام در زمان بوش پدراز جمله تعهدات مهم آمريکا در زمان معاصر است که ناديده گرفته شده اند.

    ايزدي به تشريح مسئله مهمي که در خصوص قراردادهاي منعقده با آمريکا داريم پرداخت و تصريح کرد: زماني که اين دولت قصد توافق با کشوري را دارد وکلاي فعال در کاخ سفيد و وزارت خارجه آمريکا ضمن شناخت سيستم حکومتيشان، مفاد قراردادها را طوري تنظيم مي کنند که تعهد فعلي به راحتي توسط روساي جمهور بعدي قابل نقض باشد و از همين رو متن ها به نحوي تهيه مي شود که در صورت لغو، مشکل خاصي متوجه طرف آمريکايي نباشد.

    ايزدي خاطرنشان کرد: پس با توجه به موارد ذکرشده نتيجه مي گيريم اگر کسي کوچک ترين آشنايي با تاريخ آمريکا داشته باشد متوجه بي اعتمادي ما نسبت به سياست هاي اين دولت مي شود، چراکه رويه معمول آمريکا در قراردادهاي بين المللي نقض تعهداتش است و از اين کار ابايي ندارد.