شهرداری شیراز: آبگرفتگی معابر بیانگر کم کاری نیروهای مجموعه شهرداری نیست

معاون شهرداری شیراز:
آبگرفتگی معابر بیانگر کم کاری نیروهای مجموعه شهرداری نیست 4 آذر-94
معاون شهرداری شیراز اذعان کرده است که باید پذیرفت که امکانات و توانایی هرمجموعه‌ای نیزظرفیتی دارد و جلوی تمام مشکلات را نمی‌توان گرفت. یعنی چه؟ چرا سیستم فاضلآب شهری بازسازی ومدرن نشده است تا بر اثر بارش باران  موجب آبگرفتگی  خیابان وترافیک سنگین ومشکل برای عابران نگردد و باعث آسیب های مالی وحتی گاهی تلفات جانی نشود؟

شیراز- خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی: معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز، با اشاره به بارندگی‌های اخیر و بروز برخی مشکلات در این شهر گفت: آبگرفتگی معابر و بروز برخی مشکلات به این معنا نیست که نیروهای شهرداری کم کاری و کوتاهی کرده‌اند.
رمضان امینی، درنشست خبری با خبرنگاران درشیراز افزود: البته ما منکر بروز مشکل و وجود برخی ضعف‌ها در شهر در مواقع این چنینی نیستیم اما باید پذیرفت که امکانات و توانایی هرمجموعه‌ای نیزظرفیتی دارد و جلوی تمام مشکلات را نمی‌توان گرفت.
وی ادامه داد: تا قبل از بارش‌های اخیر تلاش کردیم با برگزاری مانورهای مختلف نیروهای شهرداری را به هماهنگی و آمادگی لازم برسانیم و توان خود را محک بزنیم.
او اظهار کرد: در زمان بارش باران نیز در هر نوبت کاری بیش از دو هزار و 800 نیروی شهرداری در نقاط مختلف شهر حضور داشتند و تلاش می‌کردند که تا حد توان از بروز مشکل جلوگیری کنند.
امینی گفت: شاید قدری بی‌انصافی باشد که با یک آبگرفتگی که بخش عمده آن نیز اجتناب ناپذیر است و شدت بارندگی عبور آب از جدول‌ها و کانال‌های شهری را با مشکل مواجه می‌کند، بخواهیم تمام تلاش‌ها و زحمت‌های نیروهایی که در سرما و باران در خیابان‌ها مشغول خدمات هستند را نادیده بگیریم و زیرسوال ببریم.
معاون اجرایی وخدمات شهری شهرداری شیراز بیان کرد: یکی ازانتقادهایی که مطرح می‌شود آبگرفتگی کنارگذرهای رودخانه خشک و بستن ورودی‌های آن بود.
وی اضافه کرد: کنارگذرهایی که در حاشیه رودخانه ایجاد شد با هدف کمک به روان سازی ترافیک و تردد سریع‌تر خودروها بود که در شرایط عادی مشاهده می‌کنیم خودروهایی که وارد این کنار گذر می‌شوند مسیر غرب به شرق شهر را بدون مواجه با حتی یک چراغ راهنمایی طی می‌کنند.
او گفت: اما این بدان معنا نیست که در زمانی که بناست این رودخانه به وظیفه اصلی خود که انتقال سیلاب است عمل کند ما بخواهیم مانعی ایجاد کنیم.