سرمقاله : روزی نامه ی جمهوری " برای استمرار استکبارستیزی "

روزی نامه ی حکومتی  جمهوری  اسلامی 4 شنبه   13 آبانماه سال 1394
 سرمقاله : روزی نامه ی جمهوری  " برای استمرار استکبارستیزی "

با اینکه از 13 آبان سالروز بازداشت امام خمینی توسط رژیم وابسته، منحط و فاسد پهلوی و تبعید ایشان به ترکیه بیش از نیم قرن گذشته، خوی استکباری سردمداران قدرت‌های استکباری به ویژه آمریکا، انگلیس، فرانسه و صهیونیست‌ها همچنان پابرجاست. به همین دلیل، استمرار مبارزه با استکبار نیز یک ضرورت است.
آنچه در ارزیابی وضعیت قدرت‌های استکباری، اکنون به نظر می‌رسد اینست که شیوه اعمال نفوذ و برخوردها تغییر کرده ولی مطامع و سرکوب‌ها همچنان ادامه دارد. از آغاز پیدایش قدرت‌های استکباری در قرون جدید، چپاول ثروت‌های ملت‌ها، نفوذ در حاکمیت‌ها، تغییر دادن فرهنگ‌ها و سرکوب آزادیخواهان همواره اقداماتی بودند که صاحبان خوی استکباری مرتکب می‌شدند. اکنون نیز همین اقدامات در دستور کار قدرت‌های استکباری قرار دارند با این تفاوت که شیوه‌ها تغییر کرده‌اند و از مستقیم به غیرمستقیم تبدیل شده‌اند.
جنگ‌های نیابتی که در چند سال اخیر شاهد آنها در منطقه خاورمیانه هستیم، یکی از شیوه‌های جدید استکبار است. آمریکا و صهیونیست‌ها با همراهی هم‌پیمانان اروپائی و مزدوران منطقه‌ای خود، آتش این جنگ‌ها را برافروخته‌اند و از رهگذر این جنگ‌ها منافع نامشروع خود را دنبال می‌کنند. در ظاهر، آمریکا و هم‌پیمانانش عملاً در صحنه‌های این جنگ‌ها مشاهده نمی‌شوند و حتی دولتمردان آمریکائی ادعا می‌کنند با داعش درحال مقابله هستند، ولی واقعیت اینست که آنها به داعش و سایر تروریست‌ها سلاح، مهمّات، پول، برنامه، اطلاعات، مواد غذائی، دارو و هر چیز دیگری که بخواهند می‌دهند تا از طرف آنها به جنگ و برادرکشی در سوریه، عراق، لیبی، افغانستان و هر جای دیگر که لازم بدانند ادامه دهند. در یمن نیز ظاهراً عربستان و امارات و بعضی کشورهای عربی درحال جنگ هستند ولی اطلاعات موثق نشان می‌دهند صهیونیست‌ها با ارسال سلاح و اعزام ژنرال‌های اسرائیلی درحال مدیریت این جنگ هستند و حتی به اعراب اجازه پایان دادن به حملات نظامی را نمی‌دهند.
جنگ نیابتی برای آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس و فرانسه سودهای زیادی دارد. از جمله اینکه به برادرکشی میان مسلمانان دامن زده می‌شود، سلاح‌های صاحبان کارخانه‌های اسلحه‌سازی و زرادخانه‌های غربی و صهیونیستی به فروش می‌روند، ثروت‌های کشورهای اسلامی به جیب سرمایه‌داران غربی و صهیونیست سرازیر می‌شود، زیرساخت‌های کشورهای اسلامی ویران می‌شوند، چهره اسلام به عنوان یک دین خشن به جهانیان معرفی می‌شود، تعالیم انسان ساز اسلام به زیر سئوال می‌روند و حتی اعتقادات دینی نسل‌های جدید مسلمان نیز دچار تزلزل می‌گردد. اینهمه سود برای دولت‌های استکباری و سرمایه‌داران غربی و صهیونیست که در پشت جنگ‌های نیابتی صحنه‌گردانی می‌کنند آیا کافی نیست؟!
با استفاده از آثار زیانباری که جنگ‌های نیابتی برای کشورهای اسلامی دارد، سران استکبار برای نفوذ در حاکمیت‌ها و تغییر فرهنگ‌ها بهره‌برداری می‌کنند و اهداف نامشروعشان را پی می‌گیرند. امروزه ابزارهای جدید برای تبلیغ و وارونه جلوه دادن واقعیات نیز از هر زمان دیگری بیشتر است و قدرت‌های استکباری بیش از دیگران از این ابزارها استفاده می‌کنند. این، همان جنگ نرم است که در کنار جنگ‌های نیابتی و به جای جنگ سخت، به عنوان ابزار نامرئی، بخش پایانی نقشه قدرت‌های استکباری را برای نفوذ فکری، سیاسی و فرهنگی به اجرا در می‌آورد.
بدین ترتیب، تردیدی باقی نمی‌ماند که استکبار به کار خود مشغول است و طبعاً ما نیز اگر می‌خواهیم آزاد و مستقل باشیم و ثروت‌های مادی و معنوی خود را از دستبرد استکبار حفظ کنیم باید جبهه استکبارستیزی را گرم نگهداریم و در انجام این وظیفه انقلابی کوتاه نیائیم.
جمهوری اسلامی ایران، در 36 سال اخیر، به عنوان الگوی مبارزه با استکبار در سرتاسر جهان شناخته شده است. این افتخار را امام خمینی با نهضت اسلامی خود و به پیروزی رساندن انقلاب اسلامی در ایران برای این ملت به ارمغان آورده است. ما مفتخریم که به برکت این انقلاب، از یوغ استعمار و استکبار آزاد شده‌ایم، به استقلال رسیده‌ایم، درحال حرکت به جلو هستیم و در منطقه نیز بزرگ‌ترین قدرت محسوب می‌شویم و تا امروز نیز در برابر قدرت‌های زورگو ایستاده‌ایم و همین ایستادگی پیروز، برای ملت‌ها الگو شده است. طبیعی است که به جرم همین ایستادگی، مورد تهاجم قدرت‌های استکباری باشیم و مزاحمت‌های زیادی برای ما ایجاد شود.
تجربه 36 سال گذشته نشان داده است که ما می‌توانیم در برابر استکبار بایستیم و از میدان‌های مختلف پیروز بیرون بیائیم. در عین حال، باید به این واقعیت نیز توجه کنیم که مقابله با شیوه‌های جدید استکبار برنامه‌های موثر می‌خواهد. در راس این برنامه انسجام داخلی، پرهیز از اختلاف و هوشیاری کامل در برابر ترفندهای دشمنان قرار دارند. اگر روز 13 آبان، که روز استکبارستیزی است، قرار است امسال برای ما ره‌آوردی داشته باشد این ره‌آورد اینست که این امور را که لازمه قطعی استکبارستیزی هستند در دستور کارمان قرار دهیم. با این دستور کار، قطعاً در ادامه مبارزه با استکبار جهانی باز هم پیروز خواهیم بود.