اقتصاد مقاومتی راهی برای پیشبرد اهداف کلان صنعت آب و فاضلاب است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کردستان:
اقتصاد مقاومتی راهی برای پیشبرد اهداف کلان صنعت آب و فاضلاب است 14 اردیبهشت -95
شاید بهترین طرحی که اقتصاد مقاومتی-جهادی – خامنه ای – پاسداران  می تواند  قادربه  اجرایش باشند فاضلاب شهری باشد. برای اینکه این طرح من درآوردی فاضلآبی می باشد.
سنندج- خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کردستان اقتصاد مقاومتی را راهی برای پیشبرد و رسیدن به اهداف کلان صنعت آب و فاضلاب دانست.
علیرضا تخت شاهی در گفتگو با خبرنگارما گفت: اقتصاد مقاومتی راهی است که رهبر معظم انقلاب برای پیشبرد اهداف کشور در تمام سطوح در دنیای امروز تبیین کرده‌اند.
وی افزود: صنعت آب و فاضلاب یکی از بخش‌های بزرگ اقتصاد کشور است که علاوه بر آن خدمات این صنعت یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی و از ارکان تامین سلامت و امنیت در جامعه است و بدون شک نقش صنعت آب و فاضلاب در اقتصاد مقاومتی بسیار بزرگ خواهد بود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کردستان اظهار کرد: ارکان اقتصاد مقاومتی تبیین شده توسط مقام معظم رهبری به شیوه‌ای شگرف منطبق با نیازهای صنعت آب و فاضلاب در جهت رشد و پویایی و به حداقل رساندن مخاطرات و تهدیدهای پیرامون صنعت است.
وی در ادامه با بیان اینکه کمتر حوزه اقتصادی مانند صنعت آب و فاضلاب در کشور می‌توان یافت که کل آحاد جامعه بدون هیچ استثنایی ذینفعان آن باشند افزود: موفقیت هرگونه سیاست کاری در این حوزه متکی به پذیرش مردم است.
تخت شاهی با اشاره به حمایت از تولید ملی که یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی است گفت: صدها پروژه در سال در صنعت آب و فاضلاب اجرا می‌شود که در اجرای آنها صدها هزار فراورده از تولیدات واحدهای صنعتی کوچک و متوسط مورد مصرف قرار می‌گیرد و گردش مالی قابل توجهی در این بخش وجود دارد.
تخت شاهی مدیریت مصرف در حوزه‌های مختلف جامعه را حائز اهمیت دانست و افزود: بخش قابل توجهی از منابع آب در دسترس کشور چه در بخش شرب و چه در سایر حوزه‌ها بدون مدیریت صحیح و به شیوه غیر اقتصادی مصرف می‌شود و سطح مصرف فاصله قابل توجهی با نیاز ما دارد.
به گفته وی برای حصول امنیت در تامین آب، مدیریت مصرف آب بخصوص در بخش شرب اجتناب ناپذیر است.
وی عنوان کرد: مدیریت مصرف و جلوگیری از اسراف را مقام معظم رهبری فرهنگ سازی و اقدام عملی عنوان فرموده‌اند که این امور باید با استفاده از ابزارهای مختلف از جمله رسانه‌ها و ارتباط مستمر با مردم و افزایش سطح آگاهی‌های عمومی وهمچنین اقدامات سخت افزاری در سطح صنعت اجرائی شوند.