خامنه ای :امروز آمريكا حرف هايي مي زند كه گنده تر از دهانش است

اوین نامه ی کیهان 14 اردیبهشت - 95
خامنه ای در ديدار پرشور معلمان: امروز آمريكا حرف هايي مي زند كه گنده تر از دهانش است
خامنه ای که خیلی سال است برای ادامه موقعیتش  وامدار ارگان فاشیستی پاسداران ورسانه همسوبا آن همچون اوین نامه ی کیهان شده است. طوریکه لازم وملزوم همدیگر شده اند.  برای اینکه  سیاست سرکوب و سانسور علیه ی رقیب ومخالفان را با هم پیش  می برند . برای همین ملات یا بهانه برای خامنه ای آماده می شود تادردیدارهایش با چاشنی ضد آمریکایی چه بگوید تاسپس تبدیل به ترجیح بند تبلیغاتی رسانه های وابسته وی وارگان های سرکوبگر و سایر عواملش شود تا مانور تبلیغاتی دهند. برای همین است که همیشه گزینه هایی از گفته های خامنه ای برپیشانی اوین نامه ی کیهان نماینده ی ویژه اش نقش می بندد تا فصل الخطاب نامیده شود . مثل این شعارتاکتیکی – تبلیغاتی خامنه ای دردیدار با معلمان بسیجی که مدعی شده امروز آمریکا حرف هایی می زند که گنده تر از دهانش است. ناگفته نماند که خامنه ای خوب می داند چون سیاست مماشات آمریکا در 37 سال گذشته طوریکه بوده است که حداقل جناحی از رژیم حمایت کرده است .مشابه همین سیاست هم خامنه ای درموردآمریکا اجرا کرده است.

حضرت آيت الله العظمي خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح ديروز (دوشنبه) در ديدار هزاران نفر از معلمان و نومعلمان سراسر کشور ضمن تجليل از تلاش ها و زحمات جامعه معلمي، «تربيت نسل آينده اي با هويت مستقل، عزتمند، ديني و داراي شاخص هاي ممتاز و جريان ساز» را وظيفه اصلي و بسيار خطير آموزش و پرورش و معلمان دانستند و تاکيد کردند: اگر جامعه اي با چنين ويژگي هايي شکل بگيرد، قطعا اقتصاد مقاومتي و بدون نفت، برخورداري از فرهنگ مستقل، اصلاح الگوي مصرف و روحيه ايستادگي و مقاومت در برابر زياده خواهي ها معنا پيدا خواهد کرد.
    رهبر انقلاب، کار معلمي را کاري دشوار توصيف کردند و گفتند: کار مخلصانه و براي خدا، ماندگار و موجب نجات است و زمينه کار مخلصانه در شغل معلمي، کاملاً وجود دارد.

    حضرت آيت الله العظمي خامنه اي، حرکت و آثار شهيد آيت الله مطهري را نمونه درخشاني از کار مخلصانه و با برکت برشمردند و افزودند: نتيجه اخلاص آن عالم زمان شناس و نيازشناس، ماندگاريِ آثار برجسته اوست، به گونه اي که ده ها سال پس از شهادتش، همچنان اهل فکر از آثار آن بزرگوار، بهترين بهره ها را مي جويند.

    رهبر انقلاب تاکيد کردند: البته اخلاص و قناعت جامعه معلمان نبايد موجب غفلت مسئولان از مسائل مادي و معيشتي اين جامعه سختکوش شود و همچنان که بارها گفته ايم و باز هم مي گوييم، هر هزينه و بودجه اي که در آموزش و پرورش صرف مي شود، در واقع سرمايه گذاري است.

    رهبر انقلاب اسلامي سپس به طرح بحث اصلي خود پرداختند و گفتند: موضوع اساسي اين است که آموزش و پرورش نسل آينده را با چه ويژگي هايي مي خواهد تربيت کند و کشور براي ادامه مسير خود به چگونه نسلي نياز دارد؟

    حضرت آيت الله العظمي خامنه اي قبل از بيان ويژگي هاي مورد نياز براي تربيت نسل آينده به يک نکته اشاره کردند و افزودند: ما براي تربيت نسل آينده در يک فضا و ميدان خالي از رقيب قرار نداريم، بلکه با حريفي به نام «نظام سلطه بين المللي» مواجه هستيم.

     ايشان خاطرنشان کردند: ممکن است برخي تعجب کنند که چه ارتباطي ميان آموزش و پرورش و «نظام سلطه بين المللي» وجود دارد، در حالي که واقعيت اين است که نظام سلطه براي نسل جوان ملت ها به ويژه ملت ايران برنامه دارد.

    رهبر انقلاب اسلامي، آمريکا، سرمايه داران صهيونيسم و برخي دولت هاي مستکبر را مظهر «نظام سلطه بين المللي» دانستند و تاکيد کردند: نظام سلطه مي خواهد نسل آينده کشورها، نسلي باشند که فکر، فرهنگ، نگاه و سليقه مورد نظر او را در مسائل جهاني داشته باشند و در نهايت نخبگان، سياستمداران و افراد تاثيرگذار همانگونه فکر و عمل کنند که او تمايل دارد.

    حضرت آيت الله العظمي خامنه اي با اشاره به قدمت اين برنامه فرهنگي استعمار، گفتند: متفکران غربي بارها گفته اند که به جاي کشور گشايي هاي استعماري قرن نوزدهم، بهترين و کم هزينه ترين روش، تزريق فکر و فرهنگ خود به نسل جوان کشورها و تربيت زبدگان و نخبگاني است که همچون سربازان نظام سلطه عمل خواهند کرد.

    ايشان برخي دولت هاي منطقه را نمونه بارز اين برنامه ريزي استکباري دانستند و افزودند: اين دولت ها اکنون همان کاري را انجام مي دهند که آمريکا مي خواهد و حتي همه هزينه هاي آن را هم متقبل مي شوند و هيچ امتيازي نيز نمي گيرند و فقط در مقابل آن، آمريکايي ها، اين دولت ها را حفظ مي کنند و مانع از سقوط آنان مي شوند.

    رهبر انقلاب اسلامي با تاکيد بر اينکه حريف ما چنين برنامه اي براي نسل آينده کشورمان دارد، لزوم ترويج فکر و فرهنگ و زبان بومي را خاطرنشان کردند و گفتند: متاسفانه در برخي مواقع به جاي ترويج زبان فارسي، زبان انگليسي ترويج مي شود و اکنون کار به جايي رسيده است که آموزش زبان انگليسي به مهد کودک ها کشيده شده است.

    حضرت آيت الله العظمي خامنه اي خاطرنشان کردند: اين موضوع به معناي مخالفت با يادگيري زبان خارجي نيست بلکه بحث اصلي، ترويج فرهنگ بيگانه در کشور و در ميان کودکان، نوجوانان و جوانان است.

    ايشان با تاکيد بر اينکه کشورهاي ديگر براي مقابله با ترويج زبان و فرهنگ بيگانه برنامه دارند، گفتند: متاسفانه در کشور ما براي مقابله با اين موضوع برنامه خاصي وجود ندارد و ميدان را براي گسترش فرهنگ بيگانه باز گذاشته ايم.

    رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به ايجاد انواع موانع و سختي ها براي ترويج زبان فارسي در برخي از کشورهاي غربي، افزودند: در شرايطي که آنها اجازه ترويج زبان فارسي را نمي دهند، ما زبان و فرهنگ آنها را ترويج مي کنيم، آيا اين کار واقعاً عقلاني است؟

    حضرت آيت الله العظمي خامنه اي خاطرنشان کردند: اين سخنان به معناي تعطيل کردن آموزش زبان انگليسي در مدارس نيست، بلکه بحث اصلي اين است که بدانيم با چه حريفي مواجه هستيم و طرف مقابل چه برنامه ريزي هاي دقيقي براي تاثيرگذاري بر نسل آينده کشور دارد.

    ايشان سپس به بيان شاخص ها و ويژگي هاي مورد نياز براي تربيت نسل آينده کشور پرداختند و گفتند: مهم ترين شاخصه اي که بايد در تربيت دانش آموزان مد نظر قرار گيرد، شکل گيري «هويت مستقل، عزتمند و ديني» در نسل آينده است.

    رهبر انقلاب اسلامي تاکيد کردند: بايد نوجوانان و جوانان کشور را به گونه اي تربيت کنيم که به دنبال سياست، اقتصاد و فرهنگ مستقل باشند و هرگونه وابستگي در اين مسائل مذموم به شمار آيد.

    حضرت آيت الله العظمي خامنه اي کشور را از لحاظ اين موضوع، دچار آسيب دانستند و افزودند: علاقه بيش از حد به استفاده از تعابير فرنگي يک نمونه از اين آسيب ديدگي است که از دوران طاغوت براي ما به ارث رسيده است.

     ايشان يکي از لوازم اصلي تحقق اقتصاد مقاومتي را شکل گيري هويت مستقل در نوجوانان و جوانان دانستند و خاطرنشان کردند: تا زماني که روحيه استقلال و مقاومت و ايستادگي وجود نداشته باشد، اگر مسئولان صدها جلسه هم براي اقتصاد مقاومتي بگذارند، در نهايت کار به نتيجه کامل و صحيح نخواهد رسيد.

    رهبر انقلاب اسلامي افزودند: اقتصاد مقاومتي، اقتصاد بدون نفت و فرهنگ مستقل، هنگامي معنا پيدا مي کند که هويت مستقل در جامعه شکل بگيرد.

    حضرت آيت الله العظمي خامنه اي احياي «شاخص هاي ممتاز و مفاهيم جريان ساز» در دانش آموزان را يکي ديگر از وظايف سنگين معلمان و آموزش و پرورش دانستند و گفتند: ايمان، انديشه ورزي، مشارکت و همکاري اجتماعي، و اصلاح الگوي مصرف از جمله اين شاخص هاي برجسته است که بايد در نسل آينده رشد پيدا کنند.

    ايشان با اشاره به مشکلات موجود در کشور درخصوص الگوي مصرف، چند نمونه را بيان کردند و افزودند: مصرف کالاهاي خارجي و قاچاق ده ها و صدها ميلياردي کالاهاي لوکس، نمونه هايي از الگوي مصرف غلط در کشور است که بايد اصلاح شوند و يکي از زيرساخت هاي اصلي براي اصلاح آنها، فرهنگ سازي در نسل جوان است.

    رهبر انقلاب اسلامي، «تحمل مخالف» را يکي ديگر از شاخص هاي برجسته براي نسل آينده برشمردند و گفتند: تحمل مخالف در جامعه نهادينه نشده است زيرا تا فردي مختصر طعنه اي مي زند، با مشت به سينه او کوبيده مي شود؛ اين، يعني عدم تحمل مخالف.

    حضرت آيت الله العظمي خامنه اي «ادب و مودب بودن» و «تدين و اشرافي بار نيامدن» را از ديگر شاخص هاي مورد نياز براي تربيت دانش آموزان دانستند و تاکيد کردند: نهادينه کردن اين شاخص ها در نسل آينده و فرهنگ سازي درباره آنها از وظايف بزرگ معلمان و آموزش و پرورش است.

    ايشان با تاکيد بر اينکه آموزش و پرورش به تنهايي نمي تواند اين «وظيفه مقدس» را انجام دهد، به نقش بخش ها و دستگاه هاي مختلف اشاره کردند و افزودند: معاونت پرورشي آموزش و پرورش از جمله بخش هايي است که در اين زمينه نقش تاثيرگذار و وظيفه سنگيني دارد و بايد با اقدامات پرتلاش، هدفمند، هوشمند و سالم از لحاظ اعتقادي، سياسي و اخلاقي در اين مسير گام بردارد و هرگونه کوتاهي در اين زمينه ضربه به آموزش و پرورش و نسل آينده خواهد بود.

    رهبر انقلاب اسلامي صدا و سيما را يکي از دستگاه هاي داراي مسئوليت درخصوص نهادينه کردن شاخص هاي ممتاز در نسل آينده و فرهنگ سازي در اين زمينه دانستند و با انتقاد از عملکرد رسانه ملي گفتند: سال گذشته هم درباره لزوم برنامه ريزي دقيق و صحيح صدا و سيما براي نسل جوان مطالبي بيان شد اما متاسفانه عمل نشده است.

    ايشان افزودند: صدا و سيما بايد با استفاده از افراد صاحب انديشه و متخصص، يک سرفصل کاري ويژه براي آموزش و پرورش داشته باشد.

    حضرت آيت الله العظمي خامنه اي با اشاره به نامه يکي از دانش آموزاني که هفته پيش با ايشان ديدار داشتند و گلايه وي از نبود برنامه هاي مناسب و تاثيرگذار براي جوانان دبيرستاني در صدا و سيما گفتند: بايد در رسانه ملي با شيوه هاي هنرمندانه و کارشناسانه، برنامه هايي براي اقناع فکري، روحي، ديني و علمي جوانان تهيه شود و برنامه هاي کنوني در برخي شبکه ها به هيچ وجه با نيازها در اين زمينه همخواني ندارند.

    ايشان وزارت ارتباطات را نيز يکي ديگر از دستگاه هاي مسئول در زمينه تربيت نسل آينده برشمردند و با اشاره به گستردگي فضاي مجازي و سرعت روزافزون تحولات در اين عرصه و ارتباط مستمر جوانان با فضاي مجازي خاطرنشان کردند: کسي مخالف استفاده از فضاي مجازي نيست بلکه موضوع اصلي اين است که در چنين عرصه اي که لغزش گاه است بايد زمينه استفاده صحيح فراهم شود نه آنکه فضاي مجازي به صورت رها و غيرقابل کنترل باشد.

    رهبر انقلاب اسلامي با گلايه از وزارت ارتباطات و شوراي عالي فضاي مجازي گفتند: کسي به دنبال بستن فضاي مجازي نيست، زيرا اين کار عاقلانه نيست، اما چرا هنگامي که کشورهاي ديگر براي حفاظت از فرهنگ خود، در استفاده از فضاي مجازي چارچوب هايي قرار مي دهند ما فضاي مجازي را رها کرده ايم؟

     حضرت آيت الله العظمي خامنه اي، يکي ديگر از کارهاي لازم در آموزش و پرورش را تزريق روحيه شادابي و جواني در معلمان خواندند و از همين زاويه بر نوسازي نظام آموزشي کشور تاکيد کردند.

    رهبر انقلاب با اشاره به فرسوده و کهنه بودن نظام آموزشي، گفتند: نظام آموزشي کنوني برگرفته از نظام آموزشي اروپاست و همچون «اثري موزه اي»، دست نخورده باقي مانده و کهنه شده است، در حالي که لازم است نوسازي شود.

    ايشان، نوسازي نظام آموزشي به شيوه تقليدي و رونويسي از دست غربي ها را کاري غلط برشمردند و افزودند: البته استفاده از تجربيات خوب است اما صاحبان فکر و انديشه بايد در قالب طرح تحول آموزش و پرورش، نظام نوين آموزشي را طراحي و اجرا کنند.

    حضرت آيت الله العظمي خامنه اي، توجه به اهميت مراکز فني و حرفه اي در «مهارت افزايي و کارآمدي نسل جوان» را يکي از ديگر اولويت هاي آموزش و پرورش برشمردند و افزودند: طبق گزارش ها، ۱۲ هزار نوع شغل در جامعه وجود دارد، اما آيا بايد همه دانش آموزان با استعدادهاي گوناگون، مسير واحد و يکساني را در تحصيلات خود طي کنند؟

    رهبر انقلاب تاکيد کردند: بايد استعدادهاي دانش آموزان شناسايي و پرورش داده شوند تا استعدادهاي پرورش يافته بتوانند منشا ابتکار در مشاغل و حرفه هاي گوناگون شوند.

    انتقاد از «استفاده برخي نام ها و نشان هاي مربوط به دوران طاغوت همچون پيشاهنگان» يکي ديگر از محورهاي سخنان رهبر انقلاب خطاب به مسئولان آموزش و پرورش بود.

    ايشان افزودند: در آموزش و پرورش با وجود عناوين و تشکل هايي همچون بسيج دانش آموزي و اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان، نبايد از تعابير و الفاظ گذشته که معاني خاصي را به دنبال خود منتقل مي کنند، استفاده شود.

    حضرت آيت الله العظمي خامنه اي در ادامه به موضوع مدارس دولتي و غيرانتفاعي اشاره کردند و گفتند: آموزش و پرورش در قانون اساسي، مسئله اي «حاکميتي» است، البته اين به معناي قرار گرفتن همه بار و وظايف بر دوش دولت نيست، اما دولت بايد در آموزش وپرورش نقش آفريني کند و بر همين اساس، تبديل کردن روزافزون مدارس دولتي به مدارس غيرانتفاعي که بعضي از آنها نيز شهريه هاي سنگيني مي گيرند، لزوماً کار درست و سنجيده اي نيست.

    رهبر انقلاب تاکيد کردند: بايد سطح و کيفيت مدارس دولتي آنچنان ارتقا يابد که رغبت خانواده ها به اين مدارس افزايش پيدا کند.

    حضرت آيت الله العظمي خامنه اي با اشاره به سلامت فکري و عملي وزير محترم آموزش و پرورش بر لزوم استفاده از اين فرصت براي انجام وظايف سنگين در اين دستگاه تاکيد کردند و گفتند: دانشگاه فرهنگيان يکي از مراکز بسيار مهم است که بايد براي توسعه کمي و کيفي آن هر آنچه که مي توان، سرمايه گذاري کرد.

    ايشان در جمع بندي سخنان خود با تاکيد بر اهميت ساختن و قدرتمند کردن کشور و نقش برجسته معلمان در اين مسير، مهمترين عنصر قدرت ساز را «علم» خواندند و خاطرنشان کردند: قدرت، فقط به داشتن سلاح نيست بلکه «علم، ايمان، شخصيت ملي، ايستادگي و هويت انقلابي»، عناصر توليد قدرت هستند.

    رهبر انقلاب خاطرنشان کردند: دشمن وقتي قدرت شما را ببيند، ناچار به عقب نشيني خواهد شد، اما وقتي در نشان دادن مباني و عناصر قدرت خود در مقابل دشمن، ملاحظه و اجتناب کنيم و يا بترسيم، دشمن «گستاخ» مي شود.

    ايشان با اشاره به طرحي که در کنگره آمريکا عليه رزمايش هاي دريايي ايران در جريان است، افزودند: امروز دشمنان حرف هايي مي زنند که بزرگتر از دهانشان است و مثلاً طراحي مي کنند که «ايران در خليج فارس نبايد رزمايش نظامي داشته باشد»؛ در حالي که اين سخنان، غلط اضافي است.

    حضرت آيت الله العظمي خامنه اي همه اين زياده خواهي ها را از سوي ملت بزرگ و بيدار ايران قابل پاسخگويي دانستند و خاطرنشان کردند: خليج فارس، خانه و محل حضور ملت ايران، و ساحل خليج فارس و سواحل زيادي از درياي عمان متعلق به اين ملت قدرتمند است، بنابراين ما بايد در اين منطقه حضور، رزمايش و اظهار قدرت داشته باشيم، و اين آمريکايي ها هستند که بايد بگويند چرا از آن سوي دنيا به اينجا آمده و رزمايش به راه مي اندازند؟

    رهبر انقلاب تاکيد کردند: اينگونه بايد با قدرت هاي زياده خواه مواجه شد و برخورد کرد.

    ايشان، ماندگاري و قدرتمندتر شدن روزافزون جمهوري اسلامي را نشانه شکست دشمنان خواندند و خاطرنشان کردند: قرآن به ما آموخته است که بايد به گونه اي خود را آماده کنيم که دشمن، همواره ترس و واهمه داشته باشد.

    پيش از سخنان رهبر انقلاب اسلامي، وزير آموزش و پرورش با گرامي داشت ياد شهيدان مطهري، رجايي و باهنر و با تبريک هفته معلم، تاکيد کرد: وزارت آموزش و پرورش تلاش مي کند از طريق فرهنگ سازي، بستري مناسب براي تحقق عملي اقتصاد مقاومتي فراهم کند.

    آقاي فاني با بيان اينکه برنامه هاي راهبردي آموزش و پرورش در طول برنامه ششم مبتني بر اجراي سند تحول بنيادين خواهد بود، گفت: تدوين نقشه راه سند تحول آموزش و پرورش، طراحي رشته هاي جديد، ارتقاي منزلت معلمان، تدوين برنامه راهبردي دانشگاه هاي فرهنگيان و تربيت دبير شهيد رجايي، تقويت مشارکت هاي مردمي و توسعه پژوهش سراهاي دانش آموزي از مهم ترين فعاليت هاي آموزش و پرورش در سال گذشته بوده است.