گزیده خبرهای 7 خرداد -95

گزیده خبرهای 7 خرداد -95
بانوی کوهنورد به دلیل سقوط از یخچال جنوبی دماوند، دار فانی را وداع گفت.به گزارش ایسنا، رزا علیپور، کوهنورد تهرانی که در حادثه سقوط از یخچال جنوبی دماوند دچار مصدومیت شده بود، صبح امروز پس از چند ماه تحمل درد و رنج ناشی از آسیب دیدگی، دارفانی را وداع گفت.
ورزش سه نوشت: با قرعه‌کشی مسابقات فوتبال پسران زیر 16 سال آسیا، حریفان ایران مشخص شدند.مسابقات فوتبال پسران زیر 16 سال آسیا دقایقی پیش در هند برگزار شد. تیم ملی ایران در این مسابقات با امارات، عربستان، هند همگروه شد.
 
گروه بندی تیم‌ها به شرح زیر است:
A:
امارات، عربستان، ایران، هند
B:
قرقیزستان، ویتنام، ژاپن، استرالیا
C:
عراق، عمان، مالزی، کره
D:
یمن، تایلند، ازبکستان، کره شمالی 
معاون اول رییس‌جمهور در پیامی به نخست وزیر جدید جمهوری ترکیه اظهار امیدواری کرد روابط دو کشور در این دوره با تکیه بر پیوندهای عمیق دینی، تاریخی و فرهنگی بین دو ملت مسلمان بیش از گذشته توسعه یابد.
به گزارش ایسنا، متن کامل پیام دکتر جهانگیری به شرح ذیل است:
جناب آقای بینالی ییلدیریم
نخست وزیر جمهوری ترکیه
انتخاب جنابعالی به عنوان نخست وزیر جمهوری ترکیه را تبریک می‌گویم.
امیدوارم در دوره نخست‌وزیری جناب عالی، روابط دو کشور دوست و همسایه، جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه، با تکیه بر پیوندهای عمیق دینی، تاریخی و فرهنگی بین دو ملت مسلمان و در پرتو عزم و اراده مسئولین دو کشور برای همکاری در راستای تامین اهداف و منافع مشترک بیش از گذشته توسعه یابد.از خداوند متعال سلامت و موفقیت آن جناب و بهروزی و سرافرازی مردم مسلمان ترکیه را مسالت دارم.
اسحاق جهانگیری
معاون اول رییس جمهور
خبر ويژه 
ذوق زدگي راديو اسرائيل از پيوند فائزه هاشمي با بهائيت
راديو رژيم صهيونيستي رسما از اقدام فائزه هاشمي در ملاقات با يکي از سران بازداشتي شبکه بهائيت ستايش کرد.    اين راديو ابتدا از قول فرنوش رام دختر عماد رام (عضو شوراي مقاومت وابسته به سازمان تروريستي منافقين) فاش کرد که عماد رام بهايي بوده است. اين اذعان به نوبه خود پيوند عميق بهائيت و منافقين را که از عوامل راه اندازي حرمت شکني در روز عاشوراي سال 88 بود، بيشتر آشکار مي کند. برخي عناصر دستگيرشده در آن حرمت شکني، بهايي يا عضو سازمان منافقين بودند اما ميرحسين موسوي همانها را مردمان خداجو خطاب کرد.    راديو اسرائيل از قول فرزند عضو مشترک منافقين و بهائيت مي نويسد: فائزه رفسنجاني يکي از پنج فرزند اکبر هاشمي رفسنجاني، ظاهرا سال هاست که سنخيت چنداني با ديدگاه هاي پدرش ندارد و اين را عملانشان مي دهد و کارهايي مي کند که به مذاق بابايش هم خوش نمي آيد. پدرش مدعي شده که فائزه بخاطر ملاقات با بانو کمال آبادي مرتکب اشتباه «گرانبار» شده که بايد آن را جبران کند. رفسنجاني سالها سعي داشت که خودش را اميرکبير نظام معرفي کند. راستي از ياد نبايد برد که اين اميرکبير بود که دستور تيرباران «باب» را داد و اميرکبير بود که اول بار بها ءالله را به تبعيد عراق فرستاد.    راديو اسرائيل افزود: دختر رفسنجاني، هم در جواب پدر و هم در جواب ديگر حمله کنندگان بخاطر حضورش در خانه بانو کمال آبادي، گفته اين تهاجمات «مهم نيست و به اين نتيجه رسيده که بايد هزينه داد    راديو اسرائيل با اشاره به قرار گرفتن مقر بهائيت در سرزمين هاي اشغالي فلسطين گفت: بهاءالله به پيروان خود رهنمود داده بود در شهرهايي که هستند ساختماني زيبا و شکيل بسازند تا نام خداوند در آن تقديس شود. اسرائيل امروزي سپاسگزار است که بهائيان زيباترين ساختمان ها و امکانات و باغ خيره کننده و ساده بهائيت را در مرکز خود در حيفا درست کرده اند.
پلمب کارگاه
    ساري- خبرنگار کيهان: معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکي مازندران گفت: درپي دريافت گزارش مردمي مبني بر توليد داروهاي گياهي غيرمجاز در شهر نکا، واحد بازرسي معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکي مازندران با همکاري شبکه بهداشت و درمان شهرستان نکا و با هماهنگي دادستاني و اداره آگاهي اين شهرستان نسبت به پلمب مکان و جمع آوري داروها اقدام کرد. دکتر مجيد سعيدي افزود: فرد متخلف با دستور دادستان روانه زندان شد و مقدار قابل توجهي بالغ بر 6 دستگاه نيسان گياهان دارويي و مواد اوليه جهت توليد داروي گياهي از کارگاه کشف و ضبط شد.    وي اظهار داشت: فرد متخلف فرآورده هاي خود را با آرم سازمان غذا و دارو و شرکت هاي معتبر داروسازي به سراسر کشور توزيع مي کرد.      
    مرگ در صحنه حادثه
    زاهدان- خبرنگار کيهان: رئيس پليس راه جنوب سيستان وبلوچستان گفت: يک دستگاه پژو 405 در کيلومتر 75 محور نيکشهر- ايرانشهر به علت تخطي از سرعت مطمئنه دچار سانحه واژگوني شد. سرهنگ محمدرضا کورسي افزود: در سانحه رانندگي يکي از سرنشينان اين خودرو در دم فوت کرد و يک سرنشين ديگر هم به شدت مجروح و به بيمارستان منتقل شد.