سرلشكر ايزدي: آزمايش هاي موشكي ارتباطي با برجام ندارد

سرلشكر ايزدي: آزمايش هاي موشكي ارتباطي با برجام ندارد  9 خرداد – 95
اگر  موشک های دوربرد پاسداران ربط ی به برجامندارد چرا موقع پرتاب بر روی موشک دوربردبازبان عبری شعار تهدیدآمیز اسراییل باید از صفحه روزگار محو شود نوشته شده بود؟

معاون امور راهبردي و اشراف فرماندهي کل قوا تاکيد کرد که آزمايش موشکي هيچ ارتباطي با چارچوب هاي مطرح شده در برجام ندارد.
    سرلشکر مصطفي ايزدي معاون امور راهبردي و اشراف فرماندهي کل قوا در گفت وگو با تسنيم، با اشاره به توسعه صنعت موشکي ايران، اظهار کرد: همان طور که همه مسئولان کشور مطرح کردند، ايران در تمامي ابعاد دفاعي با تکيه به آموزه هاي قرآني به تقويت بنيه خود اقدام مي کند و هيچ محدوديتي را براي اين موضوع قائل نيست.

    وي درباره ادعاي برخي که آزمايش هاي موشکي ايران را نقض برجام مي دانند، تاکيد کرد: همان طور که همه کارشناسان و دست اندرکاران مختلف اعلام کرده اند، آزمايش موشکي هيچ ارتباطي با چارچوب هاي مطرح شده در برجام ندارد.

    سرلشکر ايزدي در پاسخ به اين پرسش که برخي مي گويند آزمايش هاي موشکي نبايد اطلاع رساني شود، متذکر شد: کار نيروهاي مسلح چارچوب دار و حساب شده است و از تمامي جوانب مورد ملاحظه قرار مي گيرد. اين قبيل اقدامات در مبادي ذي ربطي که مسئوليت دارند تصميم گيري مي شود و براساس آن رزمايشي انجام و درباره آن اطلاع رساني مي شود. اين يک روند طبيعي در همه رزمايش ها است و در آينده نيز ادامه پيدا مي کند.

    اين مقام عالي ستادکل نيروهاي مسلح کشورمان درباره حضور برخي نيروهاي ارتش در سوريه هم گفت: نيروي زميني ارتش، وارد سوريه نشده بلکه حضورش صرفاً به صورت مستشاري براي کمک به ارتش سوريه است.