برای نخستین بار مجلسی روی کار آمد که با دولت جدید همنوا نیست

یادگاری در گفت‌وگو با فارس مطرح کرد
برای نخستین بار مجلسی روی کار آمد که با دولت جدید همنوا نیست/ اصلاح‌طلبان با برجام هم نتوانستند اکثریت مجلس را بگیرند  14 اردیبهشت - 94
 خبرگزاری فارس: برای نخستین بار مجلسی روی کار آمد که با دولت جدید همنوا نیست/ اصلاح‌طلبان با برجام هم نتوانستند اکثریت مجلس را بگیرند
عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه ۱۲۶ اصولگرا و ۱۱۸ اصلاح طلب به مجلس دهم راه‌یافته‌اند، گفت: اصلاح طلبان فکر می‌کردند از طریق برجام می‌توانند کل مجلس را به دست بگیرند ولی اینگونه نشد.
محمدحسین یادگاری عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، با بیان اینکه اکثریت نمایندگانی که برای مجلس دهم انتخاب شدند از اصولگرایان هستند، گفت: در حال حاضر 126 اصولگرا، 118 اصلاح‌طلب برای مجلس انتخاب شدند و بقیه از لیست امید و مستقل هستند که اصلاح‌طلبان آنها را در لیست خود می‌دانند و اعلام پیروزی می‌کنند در حالی که آنها پیروز نشدند و مجلس در شرایطی نیست که اصلاح‌طلبان مانند مجلس ششم بتوانند کل مجلس را به دست بگیرند بلکه این مجلس در دست اصولگرایان و افراد مستقل است.
وی افزود: یکی از مسائلی که وجود دارد این است که در دوره‌های قبل اصلاح‌طلبان اعتقادی به شرکت در انتخابات نداشتند و حتی اعلام می‌کردند به دلیل قبول نداشتن سیستم انتخاباتی در انتخابات حضور نمی‌یابند ولی حالا شرکت کردند در حالیک ه تحلیلگران خودشان گفته‌اند که افراد منتسب به اصلاح‌طلب از نظر تفکرات اصلاح‌طلبی حتی جزء افراد درجه سه اصلاح‌طلب نیز نیستند باید در جلسات مختلف توجیه شوند.
یادگاری ادامه داد: از ابتدای انقلاب مجلسی که پس از انتخابات ریاست جمهوری روی کار می‌آمد همنوا با دولت بود ولی برای نخستین بار مجلسی روی کار آمد که با دولت جدید همنوا نیست و این دوره سخت‌ترین دوره برای دولت یازدهم است.
عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس اظهار داشت: یکی از تحلیلگران اصلاح‌طلب گفته است که دولت روحانی رحم اجاره‌ای اصلاح‌طلبان است زیرا اصلاح‌طلبان پس از فتنه در حال موت بودند ولی خودشان را به دولت روحانی وصل کردند تا بتوانند خود را از کما درآورده و حتی بدون علائم حیاتی نفسی بکشند. در حالی که اگر اصلاح طلبان برای خود دارای اصول خاصی هستند نباید تفکرات روحانی و هاشمی را سرلوحه خود قرار می‌دادند زیرا آنها مخالف این تفکرات بودند و به خاطر پست و مقام خود را به این تفکرات وصل کردند.

وی اضافه کرد: حتی اینگونه تحلیل می‌کنند که برجامی‌ها در مجلس موفق شدند زیرا فکر می‌کردند از طریق برجام می‌توانند در مجلس رأی بیاورند ولی رأی مردم در سراسر کشور نشان داد که این مجلس مثل مجلس ششم نیست و مردم نیز به اصولگرایان رأی دادند.