ایران قدرت اول منطقه است

وزیر امور خارجه:
ایران قدرت اول منطقه است   10 آبان – 95

پسری که بابایش ازش تعریف بکند به درد عمه اش میخ ورد . یا اینکه گفته می شود خودگویی وخودخندی عجب مردهنرمندی .بدون آنکه گفته شود تعریف قدرت چیست و شامل چه مقولاتی می شود واز سوی چه فردیاکارشناسی مطرح می شود .ادعای کاذب قدرت اول منطقه شده است .در حالی که از منظر تجهیزات مدرت وپیشرفته نظامی وتسلیحاتی  رژیم وارونه ولایت فقیه قابل مقایسه بااسراییل وعربستان نیست. فقط جنگ افروزی واقدامات تروریستی دربرون مرز که بمنزله قدرت برترم نطقه نیست .حال بماند که ظریف 3 سال پیشد ر16 آذرد ردانشگاه تهرانا عتراف کرده بود نا هیچی نداریم چون درمقابل پرتاب موشک های کروزآمریکایی قادر به هیچ واکنش دفاعی نیستم ودرمدت کوتاهی همه چیز نابود می شود.

دکتر محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان صبح دیروز در جمع وابستگان نظامی و نمایندگان دفاعی و انتظامی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر آرمان‌ها و گفتمان اصیل انقلاب اسلامی قدرت اول منطقه است.
دکتر ظریف در دومین روز از نخستین همایش مشترک وابستگان نظامی و نمایندگی‌های دفاعی و انتظامی جمهوری اسلامی ایران طی سخنانی گفت: شرایط بین المللی، جمهوری اسلامی ایران را در موقعیت ممتازی قرار داده که با تکیه بر آرمان‌ها و گفتمان اصیل انقلاب اسلامی که قدرت اصلی نظام است، به عنوان قدرت اول منطقه بر تحولات اخیر در منطقه و جهان تاثیرگذاری غیرقابل انکاری دارد.
وی افزود: در شرایط حاضر، امکان تبدیل قدرت ایران اسلامی به یک نفوذ، قدرت و اقتدار نهادینه و درازمدت در عرصه بین‌المللی وجود دارد. لذا ما وارد یک کنش پرمخاطره، حساس و آینده ساز شده‌ایم که به تعبیر مقام معظم رهبری همان پیچ خطرناک تاریخی است و برای عبور از آن به دقت، هوشیاری، شناسایی تهدیدها، اعتماد و اتکا به توانمندی‌های بومی شامل توان نظامی، اقتصادی و بالاتر از همه توان معنایی و باورهای اصیل اسلامی و انقلابی هستیم.
دکتر ظریف در ادامه با تقدیر و تشکر از برگزاری نخستین همایش مشترک وابستگان نظامی و نمایندگان دفاعی و انتظامی نیروهای مسلح به میزبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: سیاست و روابط خارجی مجموعه‌ای از اقداماتی است که توسط دستگاه‌های مختلف شکل می‌گیرد و این اقدامات در سایه یک نظام منسجم ملی می‌تواند در جهت اهداف کشور باشد و من از برگزاری این همایش بسیار استقبال کردم چراکه فرصت بسیار خوبی فراهم شده تا تبادل نظرهای اثرگذاری بین مسئولان سیاست خارجی و وابستگان نظامی و نمایندگی‌های دفاعی و انتظامی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور انجام پذیرد. البته ما به صورت معمول با این عزیزان تعامل داریم اما برگزاری این همایش مشترک و بدین شکل منسجم، اقدام ارزشمندی است که امیدواریم نتایج خوبی به همراه داشته باشد.
وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه در خصوص مذاکرات اخیر خود با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در تهران گفت: در دیدار با خانم موگرینی تبادل نظر در خصوص موضوع سوریه، پایان دادن به درگیری‌ها و رسیدن به راه حل سیاسی در این خصوص انجام پذیرفت و ما نظرات خودمان را هم درباره ضرورت مبارزه با تروریسم و نحوه رسیدن به راه حل‌های سیاسی که همانا توجه به خواست مردم سوریه است مطرح کردیم همچنین در خصوص تلاش‌هایی که نیاز است از سوی اروپایی‌ها در راستای اجرای بهتر برجام صورت بگیرد گفتگو و بحث‌های خوبی انجام شد.
نخستین همایش مشترک وابستگان نظامی و نمایندگان دفاعی و انتظامی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به میزبانی ارتش با اهدافی از جمله ایجاد درک مشترک نسبت به تدابیر و رهمودهای فرماندهی معظم کل قوا و سلسله مراتب فرماندهی، توسعه بینش نسبت به تحولات راهبردی اخیر در منطقه و جهان، آگاهی از آخرین مواضع رسمی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های نظامی، دفاعی و دیپلماسی و ایجاد هم افزایی بیشتر بین وابستگان نظامی و نمایندگان دفاعی و انتظامی کشورمان به مدت سه روز و با حضور و سخنرانی شخصیت‌های عالی رتبه کشوری و لشکری در مرکز همایش‌های کوثر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در حال برگزاری است.
ایران نگران مطرح کردن نظراتش در زمینه حقوق بشر نیست
وزیر خارجه ایران در همایش وابستگان نظامیو نمایندگان نیروهای مسلح تاکید کرد: این کشور نگرانی برای مطرح کردن نظراتش درزمینه حقوق بشر با اتحادیه اروپا ندارد.
دکتر ظریف با اشاره به سفر اخیر فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا به تهران، اظهار کرد:‌ این سفر با محوریت بحث سوریه انجام شد و آقای رئیس‌جمهور نیز در دیداری که خانم موگرینی با ایشان داشت در مورد برجام و تلاش‌هایی که نیاز است از طرف اتحادیه اروپا برای اجرای این موضوع صورت بگیرد تاکید کرد.
وی تصریح کرد:‌ این سفر به منظور تبادل نظر در ارتباط با بحران سوریه، پایان دادن به درگیری‌ها در این منطقه و پیدا کردن یک راه‌حل سیاسی در ارتباط با این بحران انجام شد. ما در مذاکراتی که داشتیم نظرات خود را در مورد ضرورت مبارزه با تروریسم و نحوه رسیدن به یک راه‌حل سیاسی در ارتباط با این بحران اعلام کردیم به نحوی که در نهایت خواست مردم سوریه محقق شود و مردم این کشور برای سرنوشت سوریه تصمیم‌گیری کند.
این دیپلمات عالی‌رتبه کشورمان ادامه داد: در جریان دیداری که خانم موگرینی با رئیس‌جمهور داشتند علاوه بر بحث سوریه آقای رئیس‌جمهور بر موضوع ضرورت اجرای برجام و تلاش‌هایی که نیاز است از طرف اتحادیه اروپا بر جهت اجرای این توافق‌نامه صورت بگیرد، تاکید کردند و به طور کلی گفت‌وگوها و بحث‌های خوبی انجام شد.
دکتر ظریف در بخش دیگری از گفت‌وگویش با رادیو در پاسخ به این سوال که از طرفی اتحادیه اروپا بحث نیازمندی‌اش به ایران برای حل بحران سوریه را مطرح می‌کند، ولی از طرف دیگر مباحثی مانند حقوق بشر را نیز به عنوان بهانه بیان می‌کند؟ خاطرنشان کرد: ما معتقدیم همه دنیا باید با تروریسم بدون پیش‌شرط مقابله کند و در مورد سیاست‌های دیگر اروپایی‌ها که به اشتباه در گذشته داشتند در جای خود با آن‌ها بحث و گفت‌وگو می‌کنیم.
وزیر امور خارجه اضافه کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک نظام مردم‌سالار که مبتنی بر رای مردم در نظام بین‌الملل حضور پیدا می‌کند و همین حضور و پشتوانه مردم باعث شد که تحریم‌ها علیه ایران شکست بخورد این نگرانی را ندارد که در سایر حوزه‌ها هم نظرات خود را مطرح کند.