مرد هزار چهره دستگیر شد

مرد هزار چهره دستگیر شد  10  آبان – 95
ولی بیش از 1000 چهره شناخته شده و تابلو درایران و منطقه وجهان که تبدیل به ثروتمندترین شهروندایرانی شده است د ر مسندقدرت است وباوجود اینکه  اینگونه آفتابه دزدان اشاره شده که  تولیدی اش هستند  دستگیر می شوند تاخطری متوجه وی نشود.

دادستان عمومی و انقلاب کرمان گفت: کلاهبردار میلیاردی با عنوان "مرد هزار چهره" پس از ارسال نیابت قضایی از کرمان، در استان هرمزگان دستگیر شد.به گزارش روابط عمومی دادگستری کل استان کرمان، "دادخدا سالاری" افزود: این فرد با جعل عناوین قضایی از جمله دادستان، معاون دادستان، قاضی اجرای احکام، نماینده قوه قضائیه و سردار نظامی اقدام به کلاهبرداری از مراجعان به دستگاه قضایی می‌کرده است.
وی اظهار کرد: این کلاهبردار سابقه دار، فعالیت‌های مجرمانه خود را از سال 1393 در استان اصفهان آغاز و سپس این اقدامات را به ترتیب در استان‌های فارس، هرمزگان، یزد، کرمان و مجددا در بندرعباس تکرار کرده است.
"
سالاری" در تشریح نحوه شناسایی و دستگیری این متهم ادامه داد: به دنبال وصول گزارش‌هایی در شعبه یازدهم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب کرمان مبنی بر چندین فقره کلاهبرداری از مراجعان به دستگاه قضایی، اقدامات مستمر و شبانه روزی حفاظت اطلاعات دادگستری کل استان کرمان، پلیس آگاهی و بازپرسی شعبه یازدهم برای شناسایی و دستگیری این فرد آغاز شد.
دادستان کرمان گفت: با راهنمایی شاکیان و مالباختگان عکسی از متهم تهیه و سپس هویت وی مشخص و معلوم شد که وی ساکن استان اصفهان است و نیابت قضایی برای دستگیری صادر اما مشخص شد وی از آنجا به استان دیگری نقل مکان کرده است.
"
سالاری" اضافه کرد: متهم از استان دیگر نیز به استان سومی منتقل شد که در نهایت مجددا در استان کرمان مشاهده و مورد تعقیب قرار گرفت و پس از اقدامات تعقیبی و تحقیقی گسترده و چندین روز عملیات تعقیب و مراقبت برای دستگیری این متهم، پس از ارسال نیابت قضایی از استان کرمان و پس از انجام چندین مورد کلاهبرداری در یک روز و حین مذاکره با طعمه جدید خود در استان هرمزگان دستگیر شد.
وی گفت: این فرد با جعل عناوین قضایی و نظامی و ادعای نفوذ در دستگاه قضایی برخی افراد مسن و اهالی روستاها را فریب داده و با ادعای حل پرونده‌های آنها، مبالغی را از این افراد کلاهبرداری کرده و سپس متواری شده و در استان دیگری فعالیت‌های مجرمانه خود را تکرار می‌کرده است.
وی با اشاره به 12 فقره سابقه کیفری این متهم افزود: این فرد سوابقی از جمله کلاهبرداری، سرقت، سرقت به عنف، تحصیل مال از طریق نامشروع، جعل عنوان، تهدید، توهین و ادعای نفوذ را در کارنامه خود دارد.
دادستان کرمان با بیان اینکه در زمان دستگیری این متهم چندین فقره سیم کارت متعلق به مالباختگان نیز کشف شد افزود: در حال حاضر تحقیقات اولیه در این پرونده انجام، حساب‌های بانکی متهم مسدود و متهم با قرار بازداشت موقت روانه زندان شده است.
وی تاکید کرد: هر گونه ادعای افراد مبنی بر اعمال نفوذ در دستگاه قضایی و توانایی در حل مشکلات پرونده‌های قضایی صحت ندارد.
"
سالاری" گفت: این دستگاه در راستای وظیفه عدالت گستری خود همواره براساس قانون به پرونده‌ها و موارد مطروحه رسیدگی کرده و حکم مقتضی را صادر می‌کند، از این رو شایسته است که افراد به کلاهبرداران و افرادی که درصدد سوء استفاده هستند، اعتماد نکرده و در صورت مشاهده چنین افرادی، مراتب را به حفاظت اطلاعات قوه قضاییه اطلاع دهند.