گزیده خبرهای 10 آبان - 95

گزیده خبرهای 10 آبان - 95
وزیر خارجه آمریکا سازمان جاسوسی سیا را در براندازی دولت دکتر مصدق دخیل دانست
*وزیر خارجه آمریکا سازمان جاسوسی سیا را در براندازی دولت دکتر مصدق دخیل دانست. به گزارش انتخاب، به نقل از سایت اطلاع‌رسانی وزارت خارجه آمریکا، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا به نقش سازمان جاسوسی سیا در براندازی دولت مصدق اذعان کرد. جان‌کری در صحبت‌های روز پنج‌شنبه گذشته خود در دانشگاه شیکاگو گفت من هیچ برنامه‌ای برای سفر به ایران ندارم، اما ایران کشور بسیار جالبی برای مطالعه است زیرا ایران کشوری با تمدن پنج‌ هزارساله است، البته نه به عنوان یک کشور، بلکه به عنوان یک تمدن. وی ادامه داد: حتی از سال 1979 میلادی و از زمان انقلاب (اسلامی) ایران، ما به اندازه کافی ملاحظه کار و دقیق نبودیم و در امور ایران دخالت داشتیم و در سال 1979 میلادی، زمانی که آنها سفارت ما را تصرف کردند و عده‌ای را گروگان گرفتند، آن اتفاق تاثیری عمیقی بر سیاست داخلی ما داشت و یکی از علل اصلی شکست رئیس‌جمهور کارتر در انتخابات در برابر رونالد ریگان بود.
ژنرال جان راسی از فرماندهان برجسته ارتش آمریکا  در آستانه منصوب پست مهم خودکشی کرد
*رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند که ژنرال جان راسی از فرماندهان برجسته ارتش آن کشور در آستانه منصوب شدن به یک سمت مهم خودکشی کرد. به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، خبرگزاری اسپوتنیک روسیه به نقل از روزنامه آمریکایی "یواس‌ای‌تودی" گزارش داد که جان راسی در منزلش در ایالت آلاباما خودکشی کرده است. به نوشته این روزنامه آمریکایی قرار بود ژنرال جان راسی به زودی به عنوان فرمانده مرکز دفاع موشکی و فضائی ارتش آمریکا منصوب شود. بازپرسان هنوز به علت خودکشی این فرمانده ارشد پی نبرده‌اند. ژنرال جان راسی در یک نشست مطبوعاتی در اسفندماه گذشته درباره گسترش پدیده خودکشی در نیروهای مسلح امریکا سخن گفته بود. 
سقوط مامور سرشماری از آسانسور 
معاون عملیات آتش‌نشانی بروجرد گفت: یک مامور سرشماری نفوس و مسکن در حین انجام وظیفه از آسانسور یک ساختمان در بروجرد سقوط کرد و مجروح شد."نادر موسیوند" در گفت‌و‌گو با ایرنا، افزود: این حادثه در شهرک غرب بروجرد برای یکی از ماموران سرشماری نفوس و مسکن که یک خانم 29 ساله است اتفاق افتاد.به گفته وی، ماموران آتش‌نشانی بروجرد بلافاصله در محل حاضر و این مامور را از چاله آسانسور نجات داده و توسط اورژانس به بیمارستان منتقل کردند.وی اظهار داشت: این حادثه به علت نقص فنی آسانسور اتفاق افتاده است."موسیوند" اضافه کرد: مامور سرشماری نفوس و مسکن هنگام ورود به آسانسور به علت نقص فنی و نبود کابین، از طبقه دوم به داخل آسانسور سقوط کرده است.
دستگیری دو کارمند دیگر شهرداری بناب! 
بناب- خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی: با دستگیری دو کارمند دیگر شهرداری بناب، پرونده دستگیری‌ها در شهرداری این شهر وارد فاز جدیدی شد.براساس این گزارش، بدنبال دستگیری دو کارمند شهرداری و همچنین یکی از معاونین شهردار بناب در هفته گذشته، ظهر دیروز نیز با دستور مقام قضایی دو کارمند دیگر شهرداری بناب دستگیر شدند.بدین وسیله تعداد دستگیر شده‌ها در شهرداری بناب به 5 نفر رسیده و طبق اظهارات قبلی "مقصود کفشنوچی" شهردار بناب در هفته گذشته، احتمالاً این دستگیری‌ها ادامه داشته باشد.این گزارش حاکی است، شایعاتی مبنی بر احتمال کشیده شدن پای برخی از اعضای شورای اسلامی شهر بناب به موضوع نیز در ارتباط با این پرونده در محافل مختلف مطرح است.شهرستان بناب با 140 هزار نفر جمعیت در 110 کیلومتری جنوب تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی واقع شده است.
2 کشته در سقوط سنگ درمحور سوادکوه 
سقوط یک قطعه سنگ از ارتفاعات محور سوادکوه (جاده قائمشهر- تهران) 2 نفر از سرنشینان خودروی عبوری را به کام مرگ کشیدعباسعلی نجفی» معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای مازندران گفت: در این حادثه 2 نفر از سرنشینان خودرو سواری عمومی جان باختند.وی جزییات بیشتر در مورد چگونگی بروز این حادثه را منوط به بررسی کارشناسی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران دانست.مازندران 10 هزار و 700 کیلومتر محوراصلی و فرعی دارد که سه هزار و 600 کیلومتر محور اصلی است.جاده هراز، کندوان و سوادکوه از پرترافیک‌ترین محورهای این خطه شمال کشور است.این چندمین باری است که در یک سال گذشته سقوط سنگ از ارتفاعات حاشیه محورهای اصلی مازندران باعث آسیب زدن به خودروهای عبوری و گاهی اوقات مرگ سرنشینان این خودروها می‌شود.
جایگاه عرضه بنزین «چاه ملک» خور و بیابانک در آتش سوخت 

نایین- خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی: جایگاه عرضه بنزین روستای "چاه ملک" شهرستان خور و بیابانک دچار سانحه شد و در آتش سوخت. این جایگاه حوالی ساعت 20 در خیابان امام خمینی روستای چاه ملک به دلیل نامعلومی دچار حریق شد. این حادثه تلفات جانی نداشته، اما به تاسیسات جایگاه خسارات مالی وارد شد. دراین حادثه متصدی جایگاه به هنگام مهار آتش از ناحیه دست وصورت آسیب سطحی شده بود که با کمک اورژانس به بیمارستان نایین منتقل گردید.گفتنی است آتش با کمک نیروهای امدادی مهار شد و علت حادثه و میزان خسارت وارده در دست بررسی است. روستای چاه ملک با بیش از 1500 نفر جمعیت در 42 کیلومتری غرب مرکز شهرستان خوروبیابانک واقع است.