حقوق بشر وتروریسم دیدگاه مشترک دارند

حقوق بشر وتروریسم دیدگاه مشترک دارند  10 آبان – 95
دو آخوند عراقی که مترسک ودست نشانده خامنه ای وپاسداران هستند با عنوان رئیس قوه فاسد قضاییه عراق و رژیم وارونه ولایت فقیه درتهران با هم دیدار کردند تا اعتراف شودد وکشور محورنقض مستمر حقوق بشر دیدگاه مشترک دارند .

روسای قوه قضاییه ایران و عراق پس از امضای یادداشت تفاهم همکاری‌های دو کشور، در یک کنفرانس مطبوعاتی شرکت کردند که در آن آملی لاریجانی و مدحت محمود، تاکید کردند، که تهران - بغداد در بحث مبارزه با تروریسم و حقوق بشر دیدگاه‌های مشترکی دارند.
به گزارش ایرنا، صادق آملی لاریجانی در جمع خبرنگاران ضمن تشریح یادداشت تفاهم امضا شده میان دو کشور در روز جاری، گفت: در راستای توافقنامه دو کشور در زمینه‌های استرداد مجرمین و همکاری‌های قضایی و نیز حقوق بشر، بویژه دفاع دو کشور از حقوق بشر از نگاه اسلام در مجامع بین المللی، تفاهم خوبی میان تهران - بغداد وجود دارد.
وی همچنین از روند همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های قضایی و حقوقی ابراز خرسندی کرد.
آملی لاریجانی در پاسخ به این سوال، در خصوص همکاری‌های دو کشور در زمینه تروریسم، گفت: بی‌شک حمله به هر کشوری یکی از شاخصه‌های تروریسم محسوب می‌شود که امروز عراق با آن مواجه است.
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران، در ارتباط با مساله تروریسم و جرایم سازمان یافته و همکاری برای مقابله با آن، همان نگاه دولت عراق را دارد، بر تداوم این همکاری‌ها تاکید کرد.
رئیس دستگاه قضا در خصوص حقوق بشر نیز گفت: در یادداشت تفاهم امضاء شده، تهران و بغداد تاکید کردند که در مجامع بین‌المللی از "حقوق بشر از نگاه اسلام" و نه "حقوق بشر مورد نظر غربی ها"، دفاع کنند.
مدحت محمود رئیس شورای عالی قضایی عراق و رئیس دادگاه قانون اساسی این کشور نیز با اشاره به وجود مشترکات دینی و فرهنگی میان دو کشور، تاکید کرد که ایران و عراق در خصوص موضوعات قضایی، مبارزه با تروریسم و حقوق بشر دیدگاه‌های مشترکی دارند.
وی نیز ضمن اشاره به یادداشت تفاهم امضا شده در روز جاری، ابراز امیدواری کرد که امضای این یادداشت تفاهم باعث گسترش همکاری‌های قضایی میان دو کشور و نیز مبارزه با تروریسم، قاچاق و جرایم سازمان یافته و نیز حقوق بشر و همچنین آموزش قضات عراقی در جمهوری اسلامی ایران شود.
محمود در خصوص تعریف دو کشور از تروریسم نیز گفت: ما براساس قانون اساسی و قانون مبارزه با تروریسم عراق و همچنین مشترکات دینی و فرهنگی عمیقی که با ایران داریم، با جمهوری اسلامی ایران درباره تروریسم، تعریف مشترکی داریم.
دیدار با رئیس مجلس عراق
رئیس قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران که در سفری رسمی در بغداد بسر می‌برد، با رئیس مجلس عراق دیدار و در خصوص مهمترین مسائل دوجانبه و منطقه‌ای از جمله موضوع تروریسم، تبادل نظر کرد.
سلیم الجبوری رئیس مجلس عراق حین استقبال از صادق آملی لاریجانی و خیر مقدم به وی و همراهانش، از گسترش همکاری‌ها میان بغداد - تهران ابراز خرسندی کرد.
وی با اشاره به این که عراق توانسته است که بین قوای سه گانه استقلال ایجاد کند، افزود: برای از بین بردن هرگونه تبعیض مذهبی و قومیتی و جغرافیایی تلاش کرده‌ایم و موفقیت‌های خوبی داشتیم.
الجبوری تصریح کرد: حضور رئیس قوه قضاییه ایران در این برهه در عراق با توجه به جنگ سرنوشت سازی که با تروریسم داربم، بسیار حایز اهمیت است.
رئیس مجلس عراق با بیان این که ایران و عراق در کنار هم در یک صف در رویارویی با تکفیر هستند که از عنوان اسلام سوء استفاده می‌کند، اضافه کرد: عراق بعد از آزادی موصل نیازمند همکاری بیشتر در زمینه اجتماعی و سیاسی و جنبه‌های مختلف است.
آملی لاریجانی نیز در این دیدار با اشاره به نبردهای جاری در موصل، ابراز امیدواری کرد که مردم عراق در جنگ علیه تروریسم و تکفیری‌ها پیروز شوند.
رئیس قوه قضائیه کشورمان با بیان این که "وحدت صف" بین مردم و دولت در پیروزی بسیار حایز اهمیت است، تصریح کرد: عامل پیروزی ایران، حضور همواره مردم در صحنه و وجود دولتمردان هوشیار و هوشمند است.
وی اضافه کرد: قدرت‌های جهانی از تروریسم و تحمیل جنگ‌ها بر ملت‌های منطقه برای تاراج دارایی‌های کشورهای منطقه تلاش می‌کند و همین موضوع نیز برای عراق اتفاق افتاده، زیرا عراق کشوری غنی و با جمعیت است.
آملی لاریجانی با اشاره به دسیسه برخی کشورهای غربی - عربی برای تقسیم عراق، تاکید کرد: مخالف تقسیم عراق هستیم و بر وحدت و استقلال عراق اصرار می‌ورزیم و مخالف آسیب دیدن وحدت ارضی و استقلال عراق هستیم.
وی با اشاره به این که کشورهای غربی از حقوق بشر به عنوان ابزاری دو گانه علیه کشورها بهره می‌برند و کشورهای اسلامی باید براساس مبانی دینی و عقلانی حقوق بشر خود را طراحی کنند که مناسب با دین اسلام باشد، تصریح کرد: اگر چنین شود غرب نمی‌تواند انتظارات خود آرا بر این کشورها اعمال کند.
رئیس قوه قضائیه ایران در ادامه به همکاری‌های قضائی ایران و عراق اشاره کرد و افزود: یادداشت تفاهم خوبی با عراق داشتیم و با مدحت محمود بر اجرای تفاهم نامه‌های چهار گانه بین دو کشور تاکید کردیم.
آملی لاریجانی بر همکاری قضایی و حقوقی تاکید کرد و از اعلام آمادگی ایران برای در اختیار گذاشتن تجارب خود در این زمینه به ویژه بخش فناوری در بخش دستگاه قضائی تاکید کرد.