تولد بچه کانگورو قرمز درباغ وحش ارم تهران

تولد بچه کانگورو قرمز درباغ وحش ارم تهران 10 آبان - 95

توصیه می شود این بچه گانگارو به بیت خامنه ای منتقل شود تا زیر نظرآقازاده مجتبی خامنه ای آموزش مکتبی ولایی به بیند تاسپس به جای پناجویان قایقی که امکان ورود غیرقانونی به استرالیا ندارند. این کانگارو از طریق قانونی به استرالیا صادر شود وتبدیل به مبلغ ومروج خامنه ای دربین کانگاروهای این کشور شود .

تهران- ایرنا- مدیر باغ وحش مجموعه تفریحی پارک ارم تهران گفت: بچه کانگورو قرمز برای نخستین بار در ایران درباغ وحش ارم متولد شد.


پرویز قندالی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با ایجاد شرایط محیط طبیعی برای این گونه جانوری و مراقبت های ویژه توسط کار دامپزشکی باغ وحش ارم ، روزگذشته(یکشنبه) یک بچه کانگورو قرمز متولد شد. 
وی گفت :در هر دوره زایمان این جانور فقط یک نوزاد را به دنیا می آورد. 
قندالی اظهار کرد: جنین نارس در داخل کیسه با چسبیدن به پستان، از شیر مادر به صورت مستمر تغذیه و پس از حدود 190 روز از کیسه خارج شده یا به عبارتی متولد می شود.
قندالی در مورد خصوصیات بیولوژیکی گانگور گفت: این جانور با توجه به شرایط زیست محیطی از یک تا سه سالگی آماده جفت گیری است و در محیط طبیعی 15 سال و در اسارت حدود 20 سال عمر می کند. 
مدیر باغ وحش تهران افزود: در حال حاضر وضعیت جسمانی کانگورو متولد شده و مادرش رضایت بخش و در شرایط طبیعی است. 
کانگورو قرمز با نام علمی (Macropus rufus) بزرگترین گونه از رده کانگوروها بوده که دارای گوش‌های تیز و بلند و پوزه صاف است. 
موطن اصلی بزرگترین گونه پستاندار کیسه‌دار در سواحل شرقی و جنگل‌های شمالی قاره استرالیا است. 
*
برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید. 
خبرنگار: کامبیز رضایی انتشاردهنده: موسی فعالیان 
تهرام/1699 1539