گزیده خبرهای 10 آبان – 95 قسمت -2

گزیده خبرهای 10 آبان – 95 قسمت -2
مفقود شدن دو کوهنورد لهستانی در ارتفاعات دماوند 
رئیس جمعیت هلال احمر آمل از تلاش نجاتگران و تیم امداد ونجات کوهستان این جمعیت برای یافتن دو کوهنورد لهستانی مفقود شده در ارتفاعات دماوند خبر داد."جمشید نیکزاد" افزود: دو کوهنورد لهستانی شامل یک مرد و یک زن، صبح جمعه وارد منطقه کوهستانی شده و به سمت بارگاه 3 حرکت کردند. دو کوهنورد عصر روز جمعه در بارگاه 3 مستقر و پس از استراحت شبانه حوالی 5 صبح روز شنبه جهت صعود به سمت قله حرکت کردند.رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان آمل با اشاره به این‌که قاعدتاً صعود به قله و بازگشت از مسیر فوق می‌باید تا 4 عصر همان روز صورت می‌گرفته است، بیان کرد: ساعت 19 روز شنبه طی تماس تلفنی از سوی فدراسیون پلور خبر مفقودی دو کوهنورد لهستانی مبنی بر عدم مراجعت کوهنوردان به بارگاه سوم پس از صعود به قله از ضلع جنوبی و احتمال وقوع حادثه به این جمعیت اعلام شد.نیکزاد افزود: با توجه به شرایط نامناسب جوی و ریزش برف در ارتفاع 3000 متری به بالا، صبح دیروز تیم امداد ونجات کوهستان شهرستان آمل به منطقه اعزام شده و جستجو جهت یافتن کوهنوردان آغاز شده است که متاسفانه تاکنون که 9 ساعت از جستجو می‌گذرد هنوز هیچ‌گونه اطلاعاتی در خصوص وضعیت کوهنوردان لهستانی حاصل نشده است. به گزارش ایسنا، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان آمل با بیان حضور تیم کوهنوردی از شهرستان سنندج در بارگاه سوم دماوند افزود: از این تیم درخواست شد تا در مسیر صعود به قله جستجوی اولیه را انجام دهند اما متاسفانه با توجه به شرایط بد جوی، این تیم قادر به صعود نبود و به منطقه گوسفند سرا برگشت کردند.
5 کشته و زخمی در تصادف جاده علویجه 
اصفهان- خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی: در اثر واژگون شدن یک دستگاه سواری پژو پارس در جاده دهق-علویجه سه نفر از سرنشینان این خودرو فوت و دو نفر به شدت مجروح شدند. سرهنگ "جهانگیر کریمی" معاون اجتماعی پلیس استان اصفهان گفت: ماموران پلیس راه نجف‌آباد - اصفهان از واژگونی یک دستگاه سواری پژو پارس در جاده دهق - علویجه باخبر شدند که بلافاصله به محل اعزام شدند. وی افزود: متاسفانه در اثر این حادثه رانندگی سه نفر از سرنشینان این خودرو فوت و دو نفر دیگر به شدت مجروح که به بیمارستان منتقل شدند. سرهنگ "کریمی" ادامه داد: کارشناسان پلیس راه علت وقوع این حادثه رانندگی را عدم توجه به جلو اعلام کرده‌اند. 
سقوط سنگ بر روي پژو
    ساري - خبرنگار کيهان: سخنگوي مرکز فوريت هاي پزشکي دانشگاه مازندران گفت: يک قطعه سنگ از ارتفاعات محور سوادکوه قبل از تونل ورسک بر روي يک دستگاه خودروي پژو که در حال عبور از اين محور بود، سقوط کرد.     ذکريا اشکپور افزود: در اثر اين حادثه يک خانم 60 ساله به علت شدت ضربات وارده در دم جان باخت و يک مرد50 ساله نيز به بيمارستان امام ساري منتقل شد.     اين چندمين باري است که در يک سال گذشته سقوط سنگ از ارتفاعات حاشيه محورهاي اصلي مازندران باعث آسيب زدن به خودروهاي عبوري و گاهي اوقات مرگ سرنشينان اين خودروها مي شود.
بازداشت 13 شکارچي
گنبدکاووس - ايرنا: فرمانده هنگ مرزي اترک گلستان از کشف 13 قبضه سلاح شکاري و 180 تير فشنگ بدون مجوز از شکارچيان حيات وحش در مناطق مرزي شهرستان گنبدکاووس خبر داد.    سرهنگ علي احمدزاده اظهار داشت: اين تعداد سلاح شکاري بدون مجوز توسط نيروهاي ايست و بازرسي و گشت هاي هنگ مرزي اترک در 48 ساعت کشف شده است.    وي گفت: در اين رابطه 13 نفر شکارچي بدون مجوز دستگير و به همراه چهار دستگاه خودرو سواري، يک دستگاه دوربين چشمي و برخي ديگر اداوت شکار توقيفي، با تشکيل پرونده تحويل مقامات قضايي شدند.    سرهنگ احمدزاده اضافه کرد: از اين شکارچيان غيرمجاز 24 قطعه پرنده شکار شده کشف شد.
مسموميت با غذا
    ساري- خبرنگار کيهان: سخنگوي دانشگاه علوم پزشکي مازندران گفت: 34 نفر در رودبارک کلاردشت به علت مصرف غذاي فاسد مسموم شدند.محمد سلطان تويه افزود: افراد مسموم شده توسط امدادگران به مراکز درماني انتقال يافتند.به گفته وي، اين افراد پس از درمان و بازگشت به وضعيت عادي از مراکز درماني مرخص شدند.
        تصادف ال 90 با ميني بوس
    کرمانشاه - خبرگزاري فارس: رئيس پليس راه استان کرمانشاه گفت: در اثر برخورد يک دستگاه خودروي ال 90 با يک دستگاه ميني بوس در محور کنگاور- همدان سه نفر جان خود را از دست دادند.    سرهنگ فضل الله شيري افزود: جان باختگان اين حادثه راننده ميني بوس و ال 90 و سرنشين همين خودرو هستند.    وي، علت اين حادثه را عدم توجه به جلو از سوي راننده ال 90 اعلام کرد.
        قاتل خاموش 2 قرباني گرفت
    سنندج- ايرنا: فرمانده انتظامي سنندج گفت: 2 مرد بر اثر گازگرفتگي در خانه باغي واقع در روستاي گندمان اين شهرستان جان خود را از دست دادند.سرهنگ سياوش زيستي افزود: قربانيان اين حادثه دو مرد ميانسال بودند که براي استراحت به آنجا رفته بودند که براثر نشست گاز منواکسيد کربن از اجاق زغالي دچار خفگي شدند.    به گفته وي، جسد اين قربانيان تحويل مراجع قانوني شد.