دولت با برکناری فانی از افشای واقعیات‌ فساد گسترده در صندوق ذخیره فرهنگیان جلوگیری کرد

کریمی در گفت‌وگو با فارس:
دولت با برکناری فانی از افشای واقعیات‌ فساد گسترده در صندوق ذخیره فرهنگیان جلوگیری کرد 30 مهر - 95
آیافساد نهادینه شده دررژیم وارونه ی ولایت فقیه فقط مختص صندوق ذخیره فرهنگیان است؟ مگر داستان اختلاس 3 هزارمیلیاردتو مان بانکی فراموش شده است؟  محمدرضا رحیمی معاون اول احمدی نژاد چرا  محکوم شد و به زندان اوین رفت؟  داستان پرونده اختلاس وفساد و.... پولشویی چندین میلیارد یورویی بابک زنجانی چیست که قرارگاه خاتم پاسداران شریک جرمش می باشد؟

خبرگزاری فارس: دولت با برکناری فانی از افشای واقعیات‌ فساد گسترده در صندوق ذخیره فرهنگیان جلوگیری کرد
نماینده اراک در مجلس با بیان اینکه دولت با برکناری فانی از افشای واقعیات‌ فساد گسترده در صندوق ذخیره فرهنگیان جلوگیری کرد گفت: اخبار و شواهد نشان می‌دهد ترمیم در سه وزارتخانه، تغییرات مورد نظر رئیس‌جمهور نیست.
علی‌اکبر کریمی نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به تغیییرات کابینه، اظهار داشت: اگر چه به ظاهر فانی وزیر سابق آموزش و پرورش در نامه‌ای به رئیس‌جمهور برای استیضاح اعلام آمادگی کرد، اما واقعیت این است که دولت با توجه به تخلفات و فساد گسترده‌ای که در صندوق ذخیره فرهنگیان و همچنین مشکلات عدیده‌ای در سطح وزارت آموزش و پرورش که نارضایتی‌های گسترده‌ای را در سطح کشور به وجود آورده بود، در مجموع با این تصمیم عملاً از افشای واقعیت‌ها و فساد گسترده‌ای که در صندوق ذخیره فرهنگیان بود جلوگیری کرد و پازل نسبتا گسترده‌ای که برای جابجایی بین وزرا و مسئولین دولت و جابجایی‌ها و تغییراتی که تحت عنوان ترمیم کابینه دنبال می‌کرد، را عملیاتی کرد.
وی افزود: اگر چه اخبار و شواهد نشان می‌دهد که ترمیم در این سه وزارتخانه، تماماً تغییرات مورد نظر رئیس‌جمهور و دولت نیست و چه بسا تغییرات دیگری هم در ادامه اتفاق بیفتد، کما اینکه اظهارنظرهایی توسط شخصیت‌های سیاسی نزدیک به دولت می‌شود که همه اذعان و اصرار دارند در تیم اقتصادی دولت هم تغییراتی به وجود آید، هر چند اخباری هم از فشار به وزیر امور اقتصاد و دارایی برای استعفا در محافل سیاسی مطرح شده است.
نماینده اراک در مجلس تصریح کرد: به نظر می‌رسد آنچه که برای معرفی گزینه جدید وزارت آموزش و پرورش باید مورد توجه قرار گیرد این است که وزیر معرفی‌شده باید گزینه‌ای غیرسیاسی و مدافع حاکمیت جریان سلامت در مجموعه وزارت آموزش و پرورش به ویژه صندوق ذخیره فرهنگیان و دارای این عزم و اراده باشد و به مجلس قول دهد که با مجموعه فساد اتفاق افتاده در صندوق ذخیره فرهنگیان و شرکت‌های تابعه آن برخورد جدی و قاطع خواهد داشت، البته مجلس هم در همین راستا طرح تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان را به تصویب رسانده و قطعاً با جدیت این موضوع را دنبال خواهد کرد.
وی ادامه داد: از سوی دیگر با توجه به گستردگی مشکلات در حوزه‌های مختلف آموزش و پرورش به ویژه مسائل فرهنگیان عزیز کشور، لذا لازم است گزینه جدید وزارت آموزش و پرورش که هفته آینده از سوی رئیس‌جمهور به مجلس معرفی خواهد شد، در خصوص رویکردهای کلان آموزش وزارت و پرورش برنامه‌های شفاف و روشنی داشته باشد تا بتواند خلأها و مشکلاتی که در 3.5 سال گذشته لاینحل مانده بود را در مدت باقیمانده از عمر دولت یازدهم حل کند و از سطح نارضایتی گسترده‌ای که بین فرهنگیان کشور وجود دارد، کاسته شود.

کریمی در پایان خاطرنشان کرد: در خصوص 2 وزارتخانه دیگر به خصوص وزارت ورزش و جوانان هم این دغدغه وجود دارد، همین طور وزارت ارشاد؛ با توجه به دغدغه‌های جدی که طی سال‌های گذشته در حوزه فرهنگ به وجود آمده، این انتظار هست که گزینه‌هایی برای وزارت ورزش و جوانان و همچنین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مجلس معرفی شوند که بتوانند پاسخگوی دغدغه‌های نمایندگان در حوزه‌های ورزش و فرهنگ کشور باشند.