رسوايي جديد سازمان ملل: پدر جد تكفيري ها عضو شوراي حقوق بشر شد!

اوین نامه ی کیهان 9 آبان - 95
رسوايي جديد سازمان ملل: پدر جد تكفيري ها عضو شوراي حقوق بشر شد!


اوین نامه ی کیهان آنچنان سوز وگداز از عضویت عربستان در شورای حقوق بشر سازمان ملل کرده وعلیه عربستان و سازمان ملل بدو بیراه  گفته وگرد وخاک برپا نموده است که انگاری رژیم بانکدارتروریسم جهانی  و پدر خوانده داعش نیست و  ولایت فقیه پرچم دار محکومیت جهانی مستمر نقض حقوق بشر نمی باشد . البته سوزش اوین نامه ی کیهان مضاعف است .زیرا  روسیه  به عضویت شورای حقوق بشر سازمان ملل در نیامده است 

نويسنده: رسوايي پشت رسوايي
انتخاب مجدد آل سعود، بزرگ ترين ناقض حقوق بشر در شوراي حقوق بشر سازمان ملل رسوايي تازه اي براي سازمان ملل به همراه آورده است.
    
سرويس خارجي - سازمان ملل تبديل به بنگاهي اجاره اي شده که مبناي تصميماتش نه به حقانيت و عدالت بلکه به دلار وابسته است. عملکرد سازمان ملل به قدري در سال هاي اخير تضعيف شده که کشورهاي مستقل را کاملانااميد کرده است. البته هيچگاه اميد چنداني در اين مورد وجود نداشته اما نوع عملکرد بان کي مون به عنوان دبير کل اين سازمان به ويژه پس از خارج کردن نام عربستان از ليست ناقضان حقوق کودکان، لکه ننگ بزرگي بر پيشاني سازمان ملل ثبت کرد، چرا که بنا به گزارش نهادهاي غربي ،آل سعود در 19 ماه تجاوز به يمن فقط چيزي بيش از 1500 کودک را به شهادت رسانده است. اما عقب نشيني اين سازمان در برابر دلارهاي نفتي آل سعود به همين جا ختم نشده است. روز جمعه گذشته عربستان بار ديگر به عنوان عضو شوراي حقوق بشر! سازمان ملل انتخاب شد.
    
آل سعود که پدر جد تروريست هاي تکفيري حساب مي شود در حالي دوباره به عضويت شوراي حقوق بشر سازمان ملل انتخاب شده که عضويت اين کشور در اين شورا و حتي انتخاب آن به عنوان رئيس اين شورا، در سال 2015، ابتدا بهت و تعجب و سپس، خشم نهادهاي مستقل حقوق بشري را بر انگيخته بود. ساعاتي پيش از برگزاري انتخابات روز جمعه نيز سازمان ديده بان حقوق بشر هشدار داده بود انتخاب آل سعود مي تواند اعتبار اين شورا را از ميان ببرد؛ زيرا بار ديگر نشان خواهد داد که دلارهاي نفتي و سياست حرف اول و آخر را در اين انتخابات مي زنند.
    
شوراي حقوق بشر سازمان ملل 47 عضو دارد که يک سوم اعضاي آن هر سال بايد مجددا راي گيري و انتخاب شوند. آل سعود در کنار چين، ژاپن و عراق نماينده آسيا در شوراي حقوق بشر باقي مانده است. همچنين براساس گزارش راشا تودي، روسيه که يکي از اعضاي شوراي حقوق بشر است نتوانست آراي لازم را براي در اختيار گرفتن مجدد کرسي خود در اين شورا به دست آورد. از سال 2006 اين براي اولين بار است که مسکو کرسي خود را در شوراي حقوق بشر از دست مي دهد.
    
آل سعود در حالي دوباره به عضويت شوراي حقوق بشر سازمان ملل درمي آيد که با آن همه فجايع ضد بشري، چه در داخل کشور خود و بر ضد حقوق اقليت ها و زنان، و چه در بيرون مرزهايش بر ضد مردم يمن، و حمايت از رژيم آل خليفه در سرکوب مردم بحرين، وضعيت کاملاروشني در زمينه نقض حقوق بشر و حتي جنايت عليه بشريت دارد. علاوه بر اين عربستان با حمايت هاي همه جانبه از تروريست هاي تکفيري در منطقه باعث ويراني دو کشور عراق و سوريه شده است. انديشه هاي وهابيت به عنوان مهم ترين منبع فکري تروريست ها است. آل سعود از موقعيت خود در شوراي حقوق بشر سازمان ملل متحد به عنوان ابزاري براي سرپوش گذاشتن بر فعاليت هاي ضدحقوق بشري استفاده مي کند. نمونه بارزي از اين موضوع اين است که اين کشور به همراه متحدان غربي خود و با استفاده از اين وضعيت در شوراي حقوق بشر، از تحقيق و تفحص و بازرسي حقوق بشري براي تحقيق در مورد جنايات عربستان در يمن جلوگيري کرد.
    
يکي از جديدترين جنايات هولناک آل سعود در يمن حمله جنگنده هاي اين کشور به يک مراسم عزاداري در صنعا بود که نزديک به 900 غير نظامي را قطعه قطعه کرد. رياض در واکنش به اين جنايت گفت به خلبانان اطلاعات غلط داده شده بود!
    
اين رژيم طي 19 ماه جنگ يمن نيز اين کشور را از آسمان و زمين و دريا تحت شديدترين محاصره ها قرار داده طوري که طي روزهاي گذشته اعلام شده بود، صدها هزار نفر از مردم اين کشور به شدت از گرسنگي و بيماري رنج مي برند.