گزیده خبرهای 31 فروردین -96

گزیده خبرهای 31 فروردین -96

وزیر امور خارجه کشورمان در اظهارنظری به سوال یکی ازمخاطبانش در اینستاگرام درمورد بازرسی بدنی بانوان ایرانی در فرودگاه تفلیس پاسخ داد.محمد جواد ظریف در این اظهارنظر به این کاربر اینستاگرام که درباره بازرسی بدنی از بانوان ایرانی در گرجستان سوال کرده بود، نوشت:سلام دوست عزیز. بنده در ملاقات نخست وزیر، رئیس مجلس و وزیر خارجه (گرجستان) نسبت به برداشتن روسری و مانتوی چند تن از بانوان ارجمند ایرانی به هنگام بازرسی در تعطیلات نوروزی اعتراض کردم. همه مقامات اطمینان دادند که بررسی خواهند کرد چون چنین اقدامی خلاف سیاست آنهاست و حتما اقدام لازم برای جلوگیری از تکرار آن به عمل خواهند آورد.
    انفجار مين
    مهاباد- ايرنا: بخشدار بخش وزينه سردشت از توابع آذربايجان غربي گفت: يک مرد 40 ساله در روستاي مزرعه اين شهرستان بر اثر انفجار مين به جا مانده از جنگ تحميلي مجروح شد.    ميراشکان مهدوي نيا با بيان اينکه هنوز در اين منطقه ادوات جنگي از دوران هشت سال دفاع مقدس باقي مانده است، افزود: «ح.پ» مشغول ساخت ديوار حياط خانه خود بوده که به يکباره مين منفجر شد.    به گفته وي اين مرد روستايي که از ناحيه صورت مجروح شده بود، به مراکز درماني استان اعزام شده و يک چشم خود را از دست داده است.
 
        
سرقت سموم کشاورزي
    بابل- خبرنگار کيهان: فرمانده انتظامي بابل گفت: به دنبال سرقت سم از يک انبار نگهداري سموم کشاورزي بررسي موضوع در دستور کار ماموران انتظامي اين شهرستان قرار گرفت. سرهنگ سيدمحسن جعفري افزود: ماموران با شناسايي و دستگيري يکي از سارقان توانستند دو همدست او و يک مالخر را بازداشت کنند. وي با بيان اينکه سموم مسروقه از مخفيگاه مالخر کشف شد اظهار داشت: متهمان با تشکيل پرونده تحويل مراجع قضايي شدند. سرهنگ جعفري تصريح کرد: ارزش سموم مسروقه 520 ميليون ريال برآورد شده است.
دستگيري زن و شوهر قاچاقچي
    اردبيل خبرگزاري فارس: منابع انتظامي استان اردبيل اعلام کردند: به دنبال اقدامات اطلاعاتي پليس مبارزه با مواد مخدر اين استان، شخص شد فردي به هويت معلوم متولد 1360 اقدام به حمل عمده مواد مخدر از تهران به استان اردبيل مي کند.
    با تحقيقات پيچيده پليسي مشخص شد نامبرده در اواخر روز جمعه 25 فروردين مقدار قابل توجهي مواد مخدر از نوع شيشه تهيه و قصد داشت آن را در پوشش خانوادگي به همراه همسر خود که متولد 1362 بود، به وسيله اتوبوس بين شهري به استان حمل و به فروش برساند.    
لذا تيم هايي از ماموران پليس پس از ساعت ها کنترل مبادي ورودي شهر، متهمان را در صندلي رديف اول يک دستگاه اتوبوس شناسايي و آنها را دستگير کردند و در بازرسي از کيف متهمان که زير صندلي گذاشته بودند تعداد چهار بسته ماده مخدر شيشه، هر کدام به وزن تقريبي نيم کيلوگرم کشف کردند.    گفتني است متهمان با تشکيل پرونده تحويل مراجع قضايي شدند.

        
15 مجروح در واژگوني اتوبوس
    شيراز- ايرنا: مدير مرکز حوادث و فوريت هاي پزشکي استان فارس با بيان اين که در حادثه واژگوني اتوبوس در جاده ني ريز- سيرجان 15 نفر مصدوم شدند، گفت: اين حادثه تلفات جاني نداشت.    محمدرضا عالي منش افزود: اين حادثه ساعت چهار و 49 دقيقه صبح ديروز در بخش قطرويه در شهرستان ني ريز استان فارس اتفاق افتاد.    وي گفت: 15 مصدوم اين حادثه به درمانگاه قطرويه درنزديکي محل حادثه انتقال يافتند که در اين ميان 2 مصدوم با توجه به وضعيت جسمي به بيمارستان شهداي ني ريز منتقل شدند.    علت اين حادثه در دست بررسي است.
        مرگ 2موتورسوار
    ساري- خبرنگار کيهان: سخنگوي مرکز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشکي مازندران گفت: بر اثر تصادف دو دستگاه موتورسيکلت در جاده گهرباران ساري دو تن از راکبان جان خود را از دست دادند. زکريا اشکپور افزود: امدادگران اين مرکز در بررسي صحنه تصادف دريافتند دو راکب موتورسيکلت به دليل شدت جراحات وارده در دم جان خود را از دست داده اند. علت اين سانحه توسط کارشناسان پليس در دست بررسي است