گزیده خبرهای 9 آبان – 96 قسمت -3

گزیده  خبرهای 9 آبان – 96 قسمت -3

برخورد مرگبار با تير برق
    رشت- خبرنگار کيهان: رئيس پليس راه استان گيلان گفت: برخورد يک دستگاه خودرو سواري پژو با تير برق 3 کشته و زخمي بر جاي گذاشت.    سرهنگ حسين محمدپور افزود: در اين حادثه خودروي پژو پارس حين تردد درمحور ليسار- حويق شهرستان تالش پس از انحراف از مسير اصلي به تير برق حاشيه جاده برخورد کرده که بر اثر آن راننده که زني 33 ساله بود در دم جان باخت.    وي اضافه کرد: در اين حادثه يک دختر 16 ساله و يک پسر 7 ساله نيز به شدت مجروح شدند.
دستگيري اتباع خارجي
    اروميه- ايرنا: مديرکل گمرک بازرگان در آذربايجان غربي گفت: 9 تبعه يکي از کشورهاي همسايه ايران شامل 6 کودک، 2 زن و يک مرد که قصد خروج غيرمجاز از کشور را داشتند، توسط ماموران اين گمرک دستگير شدند.
    علي معصومي افزود: يک تريلر حامل کالاهاي صادراتي قصد داشت اين تبعه هاي خارجي را به صورت غيرمجاز از ايران به ترکيه منتقل کند.    
به گفته وي تمام دستگيرشدگان به همراه راننده تريلر به مراجع قضايي تحويل داده شدند و اين خودرو سنگين نيز ضبط شد.
        4 کشته تصادف
    تبريز- باشگاه خبرنگاران جوان: مسئول روابط عمومي اورژانس استان آذربايجان شرقي از برخورد پژو با پرايد در محور بستان آباد- سراب خبر داد.    وحيد شادي نيا گفت: در اين برخورد که حوالي کردکندي در مسير بستان آباد- سراب رخ داد 4 نفر کشته و يک نفر مجروح شد.    وي اضافه کرد: کشته شده ها شامل دو مرد، يک زن و کودک مي باشد.
حکايت چک سفيد امضاء!
    روزنامه ايران در سرمقاله خود با اشاره به راي اعتماد مجلس به وزراي علوم و نيرو، نوشت: «تقريبا کمتر کسي است که معترف نباشد دولت توانست با خيالي راحت براي وزراي خود از مجلس راي اعتماد بگيرد    در ادامه اين يادداشت آمده است: «مهم اينکه وزرايي که حتي مورد انتقاد هواداران و نمايندگان حامي دولت هم بودند توانستند از سد راي اعتماد به سلامت عبور کنند. چنين موقعيتي بايد مورد بهره برداري مثبت دولت قرار بگيرد. به عبارت دقيق تر جامعه بعد از چندي خواهد پرسيد که حاصل آرامش فضا و مسير راحتي که دولت براي معرفي کابينه خود و آغاز کارش پيمود، چيست؟»    در بخش ديگري از اين يادداشت تصريح شده است: «دولت نبايد آراي کسب شده براي وزراي خود را به مثابه چک سفيد امضاي مجلسي ها تلقي کند. چرا که مجلس معتقد است نظارت مستمر يکي از اساسي ترين عواملي است که مي تواند خروجي مثبت اقدامات و برنامه ريزي ها را تضمين کند    يادداشت فوق که به قلم نائب رئيس فراکسيون اميد است، در حالي بر ندادن چک سفيد امضا به دولت تاکيد ميکند که بهرام پارسايي، سخنگوي فراکسيون اميد مجلس شوراي اسلامي چندي پيش در ايامي که رئيس جمهور مشغول انتخاب کابينه دوازدهم بود، در گفت وگو با ايسنا گفته بود: «فراکسيون در حمايت از آقاي روحاني فراتر از انتظار ظاهر شد و در واقع اين حمايت به مثابه چک سفيد امضاي جريان اصلاح طلبي به آقاي روحاني بود
        روحاني هنوز در فضاي انتخابات است!
    روزنامه بهار که همچون ساير روزنامه هاي زنجيره اي اظهارات روحاني در صحن مجلس مبني بر «ديوانگي» خواندن مذاکره باآمريکا را سانسور کرده بود ، علنا رئيس جمهور را فردي مي خواند که فقط مانند ايام تبليغات انتخاباتي شعار مي دهد که روي اصولش ايستاده. اين روزنامه صحبت هاي روحاني را «حرف درماني» خواند و ونوشت:« روحاني تصور مي کند که هنوز دوران انتخابات است و مي تواند با چند جمله که ظاهري تند و تيز دارد نگاه ها را به سمت خود جلب کند و از حجم انتقادات بکاهد. تصور رئيس جمهور و حلقه اعتدالي نزديک به او آن است که منتقدان اصلاح طلب دولت که حاميان واقعي روحاني هم هستند با چند جمله از نقدهاي خود دست مي کشند. اين تصور نادرست سبب شده است که روحاني در «اعلام نظر»، اصلاح طلبانه سخن بگويد و هنگامي که زمان «اعمال نظر» مي رسد خلاف جهت وعده هاي خود عمل مي کند    اين روزنامه زنجيره اي در ادامه با لحني کنايه آميز خطاب به روحاني نوشت : «صبر و سکوت حاميان روحاني در انتخابات هم اندازه اي دارد و نمي توان توقع داشت که در برابر اين دوگانگي در حرف و عمل تا اَبَد صبوري کنند.... اگر قرار باشد اين اميد مردم به واسطه عدم تحقق وعده ها نااميد شود شما مقصريد و بايد روزي پاسخگوي مردمي باشيد که به اميد اندکي تغيير پاي صندوق هاي راي رفتند. »
        فراکسيون اميد در تعطيلات!
    اين روزنامه اصلاح طلب که تا ديروز در نقش تبليغات چي ليست اميدي ها مردم را به پيروي کورکورانه سياسي و راي دادن هاي فله اي به ليست اميد تشويق و ترغيب مي کرد، با انتقاد شديد از انفعال و بلا تکليفي فراکسيون اصلاح طلبان در مجلس نوشت : «الگوي رفتاري اين فراکسيون در هنگام راي گيري براي وزارت علوم محل نقد و ابهام فراوان است....اين فراکسيون درباره تصميم گيري درخصوص وزير پيشنهادي علوم تصميمي را اعلام نکرده و هر نماينده بنا بر تشخيص خود راي داده است....»    روزنامه بهار در ادامه نوشت : «اگر سران فراکسيون اميد به واقع توان و يا زمان کافي براي اداره اين فراکسيون را ندارند و نمي توانند در چنين مواقع حساسي اعضا را مجاب به اجراي تصميمات فراکسيوني کنند، مي توانند اين فراکسيون را تعطيل کرده و به استراحت خود در مجلس ادامه دهند. با اين کار حداقل ديگر جامعه انتظار کنش خاصي هم از فراکسيون اميد نخواهد داشت و رفتار سياسيوني که اهل سکوت هستند هم از سوي مردم کاملا درک خواهد شد