شمخانی: تحت هیچ شرایطی درباره برجام مذاکره مجدد نمی کنیم

 شمخانی: تحت هیچ شرایطی درباره برجام مذاکره مجدد نمی کنیم   10 آبان – 96
مگر رژیم قرون وسطایی ولایت فقیه چند تا رهبر ولی فقیه و مسئول  هسته ای وبرجام دارد؟ چون هرپاسدار و مهره دلواپسی ازموضع ولی فقیه همه کاره و ضدآمریکایی مخالفت با برجام می کند و برای آمریکا خط ونشان می کشد .درحالی که همین خرت وخری بودن اوضاع موجب بحرانی شدن  برجام و تصویب تحریم ها شده است.
تهران- ایرنا- دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی، موضوع مذاکره مجدد در هیچ بندی از برجام، مطرح نیست و در خصوص مسائل دفاعی هم، تحت هیچ شرایطی مذاکره نخواهیم داشت.
به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، علی شمخانی روز سه شنبه در نشست خبری در محل برگزاری بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها در خصوص موضع ایران درباره مذاکره مجدد بر سر برجام و برنامه موشکی افزود: جمهوری اسلامی ایران ضمن این که در عمل ثابت کرد که پایبند توافق صورت گرفته است، آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز هشت بار آن را تایید کرد و از سوی دیگر، به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی مذاکره مجدد در خصوص هیچ بندی از برجام نیست و در خصوص مسائل دفاعی هم، تحت هیچ شرایطی مذاکره نخواهیم داشت.
وی افزود: هیچگونه مذاکره ای در خصوص برنامه موشکی ایران انجام نخواهد شد و مسیر تامین نیازمندی های دفاعی کشور را با اتکاء به توانمندی های بومی با قدرت ادامه خواهیم داد.
وی در پاسخ به سوالی درباره اظهارات وزیر دفاع روسیه در دیدار با مقامات اسرائیلی که اعلام کرده است که ایران و حزب الله لبنان باید از جنوب سوریه خارج شوند، اظهار کرد: تا کنون چنین مطلبی را از منابع موثق نشنیده ام ، این حرف را دولت روسیه هم تایید نکرده و احتمالا این مطلب را رسانه های اسرائیلی عنوان کرده اند.
شمخانی گفت: نیروهای ایران و حزب الله لبنان فقط در جنوب سوریه نیستند بلکه با درخواست دولت این کشور در همه مناطقی که درگیری با تروریستهای تکفیری در جریان است حضور دارند..
شمخانی در خصوص تمدید قانون کاتسا علیه ایران که به مادر تحریم ها معروف است، گفت: همانگونه که مادربمب ها نتوانست تاثیری بر اراده جمهوری اسلامی ایران در پیگیری برنامه های متعارف هسته ای ایجاد کند مادر تحریم ها نیز نمی تواند به اقتدار و عزم کشورما برای توسعه و پیشرفت لطمه ای وارد کند .این مادرهای بی ریشه در اقدامات بنیادین ملت ایران در دفاع از هویت ملی و سرزمینی خود هیچ اثری ندارند..
دبیر شورای عالی امنیت در پاسخ به سوالی در خصوص آینده تحولات اقلیم کردستان عراق با توجه به عقب نشینی حزب بارزانی تصریح کرد: اقلیم کردستان و مردم کرد، دوستان و برادران تاریخی و تمدنی و مذهبی ما هستند، همیشه مردم ایران بهترین پناهگاه برای همه کردها بوده است.
وی ادامه داد: ما به بارزانی نصیحت کردیم که مسیر آغاز شده نمی تواند تامین کننده منافع جامعه کردی باشد اما متاسفانه وی بر پایه یک سری اطلاعات غلط وتوهم نسبت به دارا بودن پایگاه اجتماعی در اکراد به نصایح توجه نکرد ..
شمخانی ادامه داد: اقدامات بارزانی منجر به انشقاق در مردم کرد وواکنشهای جدی از سوی دولت عراق و همسایگان این کشور گردید شد بنابراین بارزانی مسیر دیگری به غیر از واگذاری قدرت که دوره قانونی آن نیز پایان یافته است پیش رو ندارد..
وی در پاسخ به سوالی درخصوص امنیت آب به خصوص در مرزهای شرقی کشورعنوان کرد: برخی از چالش های آب، ناشی از عدم استفاده بهینه منابع آب در منطقه است و قسمت عمده آن به عدم همکاری برخی کشورهای همسایه مربوط است.
این موضوع مورد توجه و اهتمام دستگاه های مسئول بوده و برنامه های جامع جهت تامین منابع آب مورد نیاز شرق کشور در دستور کار دولت قرار دارد.
شمخانی در پاسخ به سئوالی در مورد آخرین وضعیت پرونده حصر گفت: این تصمیم 20 ماه پس از انتخابات ریاست جمهوری درو در چارچوب اقتضائات امنیتی که بخش عمده ای از آن به انتخابات ریاست جمهوری تیز ارتباطی نداشت از سوی شورای عالی امنیت ملی اتخاذ و اجرا شد.
وی با اشاره به شرایط حال حاضر که بر این پرونده حاکم است اظهار داشت: استفاده از واژه حصر عنوان دقیقی نیست چرا که در حال حاضر با درخواست آقایان ، امکان ملاقات افراد مختلف با ایشان وجود دارد و اخیرا نیز آقای اسماعیل دوستی بر اساس درخواست مطرح شده دیدار داشتند.
بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها از جمعه، پنجم آبان ماه با شعار «رسانه های آزاد، انسجام اجتماعی و پیشرفت ملی» با حضور بیش از 940 رسانه در مصلای امام خمینی (ره) تهران گشایش یافته است و فعالیت آن تا 12 آبان ماه، همه روزه از ساعت 9:30 تا 20:30 ادامه دارد.
خبرگزاری جمهوری اسلامی در غرفه شماره 229 در ایام فعالیت نمایشگاه مطبوعات، پذیرای حضور بازدیدکنندگان است.
سیام*** 1058**1055
خبرنگار: محمد افضلی**انتشار: زینب کارگر