مشاور نخست وزیر عراق: ایران نخستین کشوری بود که از عراق در مبارزه با داعش حمایت کرد

مشاور نخست وزیر عراق: ایران نخستین کشوری بود که از عراق در مبارزه با داعش حمایت کرد 10 آبان - 96
چرا گفته نشده است که رژیم قرون وسطایی ولایت فقیه از طریق سپاه قدس ومزدوران عراق ومزدور دست نشانده نوری مالکی درعراق جنگ فرقه برپا کردند تاعراق ناامنو بی ثبات شد در نهایت منجر به پیدایش داعش شد؟ بنابراین چگونه کشوری که عامل پیدایش داعش بوده است می تواند مدعی مبارزه علیه داعش باشد؟
تهران - ایرنا - فالح فیاض مشاور نخست وزیر عراق در امور امنیت ملی، روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با شبکه خبری المیادین گفت: ایران نخستین کشوری بود که از عراق در مبارزه با داعش حمایت کرد.
به گزارش شبکه خبری المیادین، فالح فیاض افزود: ایران در بیرون راندن داعش از شهرهای عراقی نقش داشت، اما در خصوص موضوع اقدام نیروهای عراقی در کرکوک و تسلط بر این استان باید گفت که این یک تصمیم عراقی بود و ایران در این موضوع دخالت نکرد.
وی با بیان اینکه دولت عراق اتهام های آمریکا علیه فرماندهان الحشد الشعبی را رد کرده است تاکید کرد که عراق نیرومند و پیروز شایسته اینکه در ترسیم آینده منطقه نقش داشته باشد را دارد.
مشاور نخست وزیر عراق همچنین در خصوص همه پرسی اقلیم کردستان عراق گفت: این همه پرسی تقریبا منجر به وحدت ملی عراق شد.
وی اضافه کرد: مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان اعتقاد داشت که این همه پرسی تدوام حضور سیاسی او را تامین و مرحله سیاسی جدیدی برای او می گشاید اما وی در خوانش طرح همه پرسی اشتباه کرد.
فالح الفیاض که سمت رییس تشکیلات بسیج مردمی الحشد الشعبی را نیز دارد افزود: طرح همه پرسی شکست دراماتیکی خورد و این شکست بر انتخابات پارلمانی اقلیم تاثیر خواهد گذاشت.
وی در بخش دیگری از صحبت هایش گفت: عراق پس از همه پرسی قوی تر و ساختار داخلی آن منسجم تر شده است
شبک**9365**3404**مترجم: رضا میرزائی**انتشار: محسن اسماعیلی