جهاد اسلامی: تمام گزینه ها برای پاسخ به جنایت رژیم صهیونیستی مطرح است

جهاد اسلامی: تمام گزینه ها برای پاسخ به جنایت رژیم صهیونیستی مطرح است 9آبان-96
 پاسداران به خصوص سپاه قدس چون برای برپایی جنگی دیگر بااسراییل از طریق زحماس قطع امید کرده روی به جهاد اسلامی فلسطین دست ساز خودش آورده  است
تهران – ایرنا – پایگاه خبری «فلسطین الیوم» بامداد سه شنبه گزارش کرد: سرایا القدس شاخه نظامی جهاد اسلامی در بیانیه ای در واکنش به حمله موشکی رژیم صهیونیستی به تونل مقاومت در خان یونس در جنوب نوار غزه و شهادت هشت فلسطینی، اعلام کرد: همه گزینه ها برای پاسخ به جنایت دشمن صهیونیستی مطرح است.
به گزارش ایرنا، در ادامه این بیانیه ضمن تایید شهادت پنج تن از فرمانده هان نظامی این گروه فلسطینی، آمده است: هرگز خون شهدای ما پایمال نخواهد شد و تمامی گزینه ها برای پاسخ (به رژیم صهیونیستی) پیش روی ماست.
گردان های القسام شاخه نظامی حماس نیز ضمن آن که رژیم صهیونیستی را مسئول پیامدهای تشدید شرایط کنونی می داند، تاکید کرد: اشغالگران صهیونیست با دست زدن به جنایت ها و تعدی به خاک فلسطین، حمله به مردم این کشور و هدف قرار دادن مجاهدان فلسطینی، قواعد جدیدی را اعمال می کنند که البته تلاش های مذبوحانه ای است و به شکست خواهد انجامید.
در همین حال «فایز ابو عیطه» مسئول بلندپایه شورای انقلابی جنبش فتح نیز در این باره گفت: این اقدام صهیونیست ها برای ضربه زدن به آشتی ملی میان فتح و حماس صورت گرفت.
ابو عیطه تصریح کرد: این گونه جنایت ها هرگز سبب نمی شود، مردم ما راه خود برای کسب آزادی و رهایی از یوغ اشغالگری ادامه ندهند و در اندیشه بازپس گیری خاک و حقوق خود نباشند.
این مقام ارشد جنبش فتح، پاسخ قاطع به این اقدام را تحقق آشتی ملی، دوری از تشتت، حفظ اتحاد میان گروه های فلسطینی برای مقابله با اشغالگران صهیونیست دانست.
در واکنش به این اقدام صهیونیست ها، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنش اسلامی حماس نیز دوشنبه شب در تماس تلفنی با «رمضان شلح» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی با وی ابراز همدردی کرد.
هنیه شهادت نیروهای سرایا القدس (شاخه نظامی جهاد اسلامی) به همراه گردان های القسام (شاخه نظامی حماس) را نشانه ای از وجود وحدت رویه در هدف تعیین سرنوشت مردم فلسطین برای تحقق پیروزی و آزادی کامل (مناطق اشغالی) بیان کرد.
منابع فلسطینی عصر روز دوشنبه گزارش کردند: حمله رژیم صهیونیستی به تونلی در شرق منطقه نظامی «کیسوفیم» در شرق خان یونس واقع در جنوب نوار غزه، هشت شهید و 9 زخمی برجای گذاشته است.
از این تعداد پنج تن از اعضای سرایا القدس شاخه نظامی جهاد اسلامی و دو تن نیز از فرماندهان گردان های القسام شاخه نظامی حماس بوده اند.
شبس*9363*1613*مترجم: محمد تدو*انتشار دهنده: عبدالله غفاری