دولت عراق تاریخ انتخابات سراسری آینده را تعیین کرد

 دولت عراق تاریخ انتخابات سراسری آینده را تعیین کرد 10 آبان - 96
 دولت عراق تصور کرده است  با ضربه ای که از سوی سپاه قدس و الحشدالشعبی وارتش عراق به اقلیم کردستان وهمه پرسی استقلال وارد شد  شرایط به نفع شان چرخیده است .برای همین تاریخ انتخابات آینده  تعیین شده است.
بغداد - ایرنا - سرانجام پس از گمانه زنی های بسیاری در مورد احتمال تعویق انتخابات سراسری در عراق، هیات دولت این کشور در جلسه امروز خود تاریخ برگزاری چهارمین دوره انتخابات پارلمانی و انتخابات شوراها در این کشور را روز 15 ماه مه 2018 / 25 اردیبهشت 97 / تعیین کرد.
به گزارش ایرنا، خبرگزاری الفرات نیوز عراق در خبری فوری و بدون جزییات بیشتر اعلام کرد که این تصمیم درجلسه عادی عصر سه شنبه هیات دولت به ریاست حیدرالعبادی نخست وزیر عراق گرفته شده است.
درهمین حال 'فواد معصوم' رییس جمهوری عراق نیز صبح امروز (سه شنبه) در بیانیه ای رسمی بر ضرورت برگزاری چهارمین دوره انتخابات پارلمانی و انتخابات شوراها در سراسر عراق در موعد مقرر آن تاکید کرده بود.
تصمیم هیات دولت عراق برای برگزاری انتخابات درموعد مقرر در حالی است که تا چند هفته قبل به دلیل بحران ناشی از برگزاری همه پرسی غیر قانونی جدایی طلبانه در شمال عراق، بسیاری از ناظران تصور برگزاری انتخابات سراسری در موعد مقرر را نداشتند و همه گمانه زنی های فراوانی حکایت از تعویق دو ساله انتخابات داشت.
به نظر می رسد موفقیت سریع دولت فدرال عراق در بازپس گیری کرکوک و مناطق مورد اختلاف، باعث شده است که شرایط و اطمینان لازم برای برگزاری انتخابات در موعد مقرر آن فراهم شود.
خاورم**380**3404**انتشار: محسن اسماعیلی