نشت اطلاعات 46 میلیون کاربر تلفن همراه در مالزی

 نشت اطلاعات 46 میلیون کاربر تلفن همراه در مالزی 9آبان-96
کوالالامپور – ایرنا – برخی شبکه های فعال در حوزه فناوری در مالزی از نشت اطلاعات شخصی 46 میلیون نفر از کاربران تلفن همراه در مالزی خبر دادند.
به گزارش روز سه شنبه ایرنا، تارنمای فناوری 'لوئیت دات نت' با انتشار دومین گزارش خود در روزهای اخیر اعلام کرد که اطلاعات شخصی و کاری و تجاری میلیون ها کاربر در مالزی نشت کرده است .
این تارنما روز 19 اکتبر جاری (27 مهر96) نیز اولین گزارش خود در این زمینه را با عنوان 'اطلاعات شخصی میلیون ها مالزیایی برای فروش، منابع انتشار همچنان نامشخص است' منتشر کرده بود.
روزنامه نیواستریت تایمز نیز با انتشار این گزارش به نقل از پلیس مالزی و کمیسیون چندرسانه ای و ارتباطات این کشور اعلام کرد که تحقیقات پیرامون برخی ادعاها مبنی بر فروش اطلاعات شخصی میلیون ها مالزیایی در شبکه های مجازی را در آغاز کردند اما هنوز عامل یا عوامل آن شناسایی نشده اند.
مالزی با جمعیت 31 میلیون نفری خود از لحاظ میزان کاربران اینترنت در بین کشورهای جهان رتبه 30 و در بین کشورهای منطقه جنوب شرق آسیا نیز پس از کشورهای اندونزی، فیلیپین و تایلند رتبه چهارم را در اختیار دارد.
مهاجرانی از سایر کشورهای خارجی از جمله ایران نیز با هدف ادامه تحصیل ، تجارت و کسب و کار در این کشور به سر می برند.
براساس گزارش تارنمای فنی لوئیت اطلاعات میلیون ها کاربر تلفن همراه در مالزی در سالهای 2012 تا 2015 شامل نام ، آدرس پستی، شمار تلفن همراه، شماره سیم کارت و شماره کارت ملی آنها هک شده است.
کمیسیون چندرسانه ای و ارتباطات به عنوان یک اقدام پیشگیرانه از این تارنما تقاضا کرده که مقاله مرتبط با فروش اطلاعات شخصی کاربران را از تارنمای خود حذف کند که این تارنما د رگزارش دوم بخشی از اسناد مرتبط با گزارش اولیه خود را منتشر کرد .
مقامات مالزیایی همچنین از گروه های مختلف درخواست کرده اند تا پیش از مشخص شدن نتایج تحقیقات پیرامون این موضوع از گمانه زنی و اظهار نظر در مورد آن پرهیز کنند.
کارشناسان لوئیت با انتشار جدولی اعلام کرد اطلاعات کاربران شرکت های مخابراتی سلکام ، دیجی ، یو موبایل،مکسیس ،فرندی موبایل،مرچنترید آسیا، تیون تاک ، ردتون ،ایکس او ایکس ، آلتل ،پی ال دی تی و ان ایبلینگ آسیا مورد هک قرار گرفته است.
این کارشناسان از شرکت های مخابراتی خواسته اند تا به منظور حمایت از حقوق مشتریان و جلوگیری از سوء استفاده ازاطلاعات شخصی آنها به کاربران خود هشدارهای لازم را برای جایگزین کردن سیم کارت های جدید ارائه کنند، به خصوص سیم کارت هایی که از سال 2014 تاکنون به روز نشده اند.