نامه‌ها و صدای شما

اتوبوس‌های درون شهری؛ زندان‌های متحرک
درِ اتوبوس که باز می‌شود فضا از بس شلوغ، تاریک و دلگیر شده که لحظه‌شماری می‌کنی پیاده‌ شوی. البته این اتوبوس‌ها را می‌توان با ماشین زندانیان مقایسه کرد؛ چرا که زندانی‌ها با ماشین‌هایی خاص که شیشه‌هایشان مات است، جابه‌جا می‌‌کنند و هیچ چیز این مسیر معلوم نیست. ایستگاه را نمی‌بینی، با ماشین زندان هیچ فرقی ندارد. این روزها تبلیغات روی شیشه و بدنه اتوبوس‌ها، داد مسافران را درآورده است. کافی است یک روز مثل بنده که هر روز مسیر پایانه آزادی به تهرانپارس را مسافر این بی‌آر‌تی‌ها هستم، بیایی تا متوجه شوی مردم از اتفاقی که بر سر اتوبوس‌ها آمده گلایه دارند.
چرا مسئولان برای نظر شهروندان اهمیتی قائل نمی‌شوند؟
یک شهروند تهرانی

 *رامی از اهواز: مدت‌هاست رفتگران شهرداری منطقه هشت اهواز اقدام به سوزاندن زباله‌ها و گیاهان طبیعی در منطقه صددستگاه باهنر، بلوار سپاه غربی و خیابان موازی با شرکت لوله‌سازی می‌کنند که باعث ایجاد مشکلات تنفسی و سلب آسایش و آرامش اهالی منطقه شده‌اند. خواستار رسیدگی مسئولین مربوطه هستیم.
*
رحمانی از تهران: برقی نبودن پل عابر پیاده نرسیده به پل شمس‌آباد در اتوبان شهید همت، عبور و مرور را برای عابران سخت کرده است و بعضی از شهروندان ناچار از عرض اتوبان عبور می‌کنند که امری خطرناک است.
*
احمدی از تهران: با افزایش نرخ ارز و قیمت سکه، بازهم قدرت خرید مردم کمتر شد و بعضی‌ها به بهانه صادرات از آن دفاع می‌کنند. واقعاً مگر ما چقدر صادرات داریم که این همه افزایش ارزش دلار را باید بپذیریم؟ مهم‌تر از صادرات، وضعیت معیشتی مردم است که باید مدنظر قرار گیرد و دولت جلوی بالا رفتن نرخ ارز را بگیرد.
*
حمیدی از تهران: چرا شهرداری منطقه 5 سگ‌های ولگرد در "شهرک بهاران" واقع در آیت‌الله کاشانی نرسیده به شهر زیبا را جمع‌آوری نمی‌کند؟ اکثر شب‌ها این سگ‌ها مزاحمت‌هایی برای رهگذران ایجاد می‌کنند. تذکر بدهید تا رسیدگی شود.