آغاز ساخت ۲ رآکتور جدید نیروگاه اتمی بوشهر با مشارکت روسی‌ها

رئیس سازمان انرژی اتمی در بوشهر:‌
آغاز ساخت ۲ رآکتور جدید نیروگاه اتمی بوشهر با مشارکت روسی‌ها/ واحد دوم نیروگاه بوشهر از ۷ سال آینده وارد مدار می‌شود  9ابان-96
گویا تجربه گذشته چندبار باج گیری نیروگاه اتمی بوشهر از سوی روس های فرصت طلب فراموش شده است که بازهم قرار است آزمون شکست خورده بازهم آزمون شود
علی اکبر صالحی
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: عملیات ساخت راکتور دوم و سوم نیروگاه اتمی بوشهر با همکاری مناسب و مطلوب روسیه در بوشهر آغاز شد که تا ۷ سال آینده واحد دوم نیروگاه اتمی بوشهر وارد مدار تولید می‌شود.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، علی‌اکبر صالحی ظهر امروز در آئین عملیات گودبرداری ساخت راکتور دوم و سوم نیروگاه اتمی بوشهر با قدردانی از همتای روسی خود در ساخت واحدهای جدید نیروگاه اتمی بوشهر اظهار داشت: سایت نیروگاه اتمی بوشهر از لحاظ سیاسی از سایت‌های مشهور جهان است و آوازه آن در تمام دنیا طنین‌انداز شده است.
وی با قدردانی از توجه مجلس شورای اسلامی نسبت به صنعت هسته‌ای گفت: از کمک‌های کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در توسعه صنعت هسته‌ای کشور و نیروگاه اتمی بوشهر قدردانی می‌شود.
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با ابراز خرسندی از توجه ویژه استاندار بوشهر به نیروگاه هسته‌ای بوشهر افزود: استاندار جدید بوشهر توجه ویژه‌ای به صنعت هسته‌ای، حقوق هسته‌ای و نیروگاه اتمی بوشهر به ویژه پروژه در دست اجرا دارد.
صالحی با اشاره به روابط دوستانه و مطلوب ایران و روسیه تصریح کرد: پروژه نیروگاه اتمی بوشهر نماد همکاری راهبردی بین جمهوری اسلامی ایران و روسیه است.
وی با بیان اینکه رابطه ایران و روسیه بسیار مطلوب و درخور تحسین است، گفت: طرح‌های هسته‌ای ایران با همکاری همسایه خوب و بزرگ کشور روسیه اجرا می‌شود و امروز عملیات 2 رآکتور جدید در نیروگاه اتمی بوشهر با مشارکت شرکت‌های روسی آغاز شد.
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با بیان اینکه این پروژه در مدت تعیین شده وارد مدار می‌شود، افزود: اکنون پروژه واحد دوم و سوم نیروگاه جدید بوشهر جلوتر از زمان در حال پیشرفت است و پیش‌بینی می‌‌شود در 7 سال آینده رآکتور دوم نیروگاه اتمی بوشهر وارد مدار تولید شود و 2 سال بعد از آن واحد سوم نیز به بهره‌برداری برسد.