گزیده خبرهای 13 دی – 96 قسمت -2

گزیده خبرهای 13 دی – 96 قسمت -2
بدهي 2 هزار و 650 ميلياردي شهرداري اصفهان به پيمانكاران
اصفهان- خبرنگار کيهان: شهرداري اصفهان بالغ بر 2 هزار و 650 ميليارد تومان به طرف هاي قرارداد، پيمانکاران و مطبوعات بدهکار است.    شورا و شهردار جديد اصفهان اعلام مي کند اين بدهي ها مربوط به دور گذشته است و ما وارث آن هستيم.
    
در شرايطي حقوق کارکنان اتوبوسراني، خدماتي و نيز کارکنان سران اجلاس به تعويق افتاده است که روابط عمومي اين شهرداري در قبال بدهي هاي رسانه ها اعلام مي کند. به خاطر عدم اعتبارات تا پايان سال هيچ يک از بدهي هاي رسانه ها را قادر به پرداخت نيستيم.    همچنين حقوق کارکنان زحمتکش و نظافت کار شهرداري با تعويق پرداخت مي شود و چندي پيش نيز رانندگان ناوگان حمل و نقل مسافري شهر اصفهان و حومه نسبت به عدم حق و حقوق معوقه خود به شهردار اصفهان اعتراض داشتند.    شرايط سخت اقتصادي در شهرداري اصفهان، مديريت شهري را وادار ساخته تا براي ساخت و ساز بسته هاي تشويقي در نظر بگيرد.
حمله پلنگ به چوپان
    تايباد- خبرنگار کيهانرئيس اداره محيط زيست تايباد گفت: يک چوپان هنگام چراي گوسفندان در روستاي ايله مورد حمله پلنگ قرار گرفت که از ناحيه گوش و پاي راست مجروح که توسط اهالي به بيمارستان منتقل شد.    محمد جواد عليپور افزود: در طرح جامع بيمه پلنگ ايران هر دامداري که از سوي اين حيوان خسارت ببيند به ازاي هر راس گوسفند يا بز چهار ميليون ريال و هر قلاده سگ پنج ميليون ريال غرامت دريافت مي کند.
لاشه پلنگ در پارک
    بجنورد- ايرنامديرکل حفاظت محيط زيست خراسان شمالي گفت: طي گشت و کنترل محيط بانان پارک ملي ساريگل اسفراين لاشه يک قلاده پلنگ نر را در اين پارک کشف کردند.    سيد اصغر مطهري اظهار کرد: لاشه اين پلنگ بزرگ جثه که چند روز از مرگ آن مي گذرد به اداره کل حفاظت محيط زيست خراسان شمالي منتقل شد تا بررسي هاي بيشتري بر روي لاشه آن انجام گيرد.    وي افزود: طي بررسي هاي اوليه مشخص شد اين پلنگ بيش از 10 سال عمر دارد و به احتمال قريب به يقين در اثر کهولت سن تلف شده است.    مدير کل حفاظت محيط زيست خراسان شمالي پارک هاي ملي سالوک و ساريگل اسفراين در استان خراسان شمالي را يکي از زيستگاه هاي خوب پلنگ در کشور ذکر کرد و افزود: وجود پلنگ در راس هرم غذايي حيات وحش منطقه باعث کنترل جمعيت گرگ، گراز و تشي مي شود.
واژگوني خودرو
    شيراز- خبرگزاري صدا و سيمافرمانده پليس راه جنوب فارس گفت: براثر واژگوني خودرو 405 در جاده فداغ به خليلي بين شهرستان هاي گراش و خنج، راننده خودرو جان باخت. سرهنگ هوشمندي افزود: اين خودرو 8 سرنشين داشت که 6 نفر کودک بودند.    در اين حادثه يکي از مصدومان بستري شد و بقيه سر پايي درمان شدند. علت حادثه سرعت زياد خودرو و ناتواني راننده در کنترل خودرو اعلام کرد.
    مرگ براثر آتش سوزي
    کرمانشاه- ايسنامدير شبکه بهداشت و درمان شهرستان سر پل ذهاب از فوت جوان 20 ساله بر اثر آتش سوزي يکي ازچادرهاي اسکان موقت زلزله زدگان در اين شهرستان خبر داد.    مازيار طهماسبي با اشاره به وقوع يک مورد آتش سوزي در يکي از چادرهاي زلزله زدگان در روستاي «بز ميرآباد» شهرستان سرپل ذهاب، گفت: متاسفانه در اين آتش سوزي که بر اثر اتصال برق رخ داد، جوان 20 ساله اي بر اثر شدت سوختگي جان خود را از دست داد.    وي افزود: متاسفانه اين براي چندمين بار است که شاهد حوادث اين چنيني و آتش سوزي چادر زلزله زدگان در منطقه هستيم.    طهماسبي با اشاره به وقوع پنج مورد آتش سوزي چادر زلزله زدگان طي مدت پس از زلزله در اين شهرستان، گفت: در اين آتش سوزي ها تاکنون 10 نفر دچار سوختگي شدند که سه نفر از آنها جان خود را از دست دادند.
    فوت براثر ريزش پل
    البرز- ايسنامعاون امداد و نجات هلال احمر البرز گفت: حادثه ريزش پل در محور کرج-چالوس يک نفر فوتي و چهار نفر مصدوم داشت.    داوود رجبي اظهار کرد: اين حادثه در محور کرج-چالوس (روستاي لانيز شهرستانک) رخ داد.    وي با بيان اينکه متاسفانه در اين حادثه يک نفر نيز فوت کرده است، افزود: براي امدادرساني اين حادثه سه تيم از هلال احمر اعزام شدند و با همکاري آتش نشاني و اورژانس، عمليات را به پايان رساندند.