گزیده ها 13 دی - 96

گزیده ها 13 دی - 96
روزنامه يني شفق تركيه: سازمان جاسوسي آمريكا نقش اصلي را در اغتشاشات اخير ايران ايفا مي كند
روزنامه ترکيه اي در گزارشي نوشت: آمريکا و سازمان جاسوسي اين کشور، نقش اصلي را در اغتشاشات اخير ايران ايفا مي کند.
    
روزنامه يني شفق چاپ ترکيه با اشاره به برخي اغتشاشات اخير در ايران و نقش آمريکا و سازمان جاسوسي اين کشور نوشت: علاوه بر سلطنت طلبان، طرفداران بارزاني و گروهک تروريستي پژاک، نقش اصلي را جان مک کين -سناتور حزب جمهوريخواه و رئيس کميته نيروهاي مسلح مجلس سنا و سازمان سيا بر عهده دارند.
    
يني شفق در پايگاه اينترنتي خود تصريح کرد: حمايت آشکار آمريکا از اين اعتراضات نشانه تلاش ها براي سوق دادن ايران به اوضاعي مانند اوضاع سوريه است
    
يني شفق نوشت: وزارت دفاع آمريکا «طرح هاي ايجاد کابوس در سال 2018 ميلادي» را از ايران آغاز کرده است.
    
اين روزنامه تصريح کرد: کاخ سفيد مصرّانه از اين اعتراضات حمايت مي کند. اعتراضات اخير در ايران بسيار مشابه وقايع سال 2011 ميلادي سوريه است. علاوه بر سلطنت طلبان، طرفداران بارزاني و گروهک تروريستي پژاک نيز در ناآرامي ها نقش فعالي دارند و نقش اصلي را نيز جان مک کين (سناتور از حزب جمهوريخواه و رئيس کميته نيروهاي مسلح در مجلس سنا) که در وقايع سوريه نقش مهمي داشت و سازمان سيا بر عهده دارند.
    
به گزارش باشگاه خبرنگاران، جان مک کين سناتور 81 ساله آمريکايي و رئيس کميته نيروهاي مسلح سناي اين کشور ، يکي از حاميان پر و پا قرص گروهک تروريستي منافقين است به طوري که تاکنون چندبار با سرکرده اين گروهک ديدار و حتي در برخي محافل خصوصي آنان نيز شرکت کرده است.
    
    
واکنش وزير خارجه ترکيه
    «
مولود چاووش اوغلو» وزير امور خارجه ترکيه ضمن ابراز نگراني از آشوب هاي پراکنده در برخي شهرهاي ايران، تاکيد کرد که از مطرح شدن اظهارات تحريک آميز و مداخلات خارجي در امور ايران بايد خودداري شود.
    
وزير خارجه ترکيه در حالي خواستار توقف هرگونه مداخله خارجي در امور ايران شده است که اخيراً از زمان شروع آشوب هاي پراکنده در ايران، «دونالد ترامپ» رئيس جمهور آمريکا و ديگر مقامات ارشد اين کشور در حال تحريک تخريب گران در داخل ايران هستند و تلاش دارند اوضاع را به گونه اي جلوه دهند که گويي هدف اين اعتراضات تغيير نظام است. ترامپ در حالي هم اکنون به حمايت از معترضان ايراني پرداخته است که از همان آغاز رياست جمهوري خود، پيشبرد سياست هاي ضدايراني را شروع کرد و در همان ابتدا فرمان اجرايي را صادر کرد که در آن شهروندان ايراني را از ورود به خاک آمريکا منع کرد.
خبر ويژه 
پوست خربزه جديد اردوگاه فتنه زير پاي دولت
رسانه هاي سابقه دار در آشوب هاي نيابتي سال هاي 78 و 88، در حال تحريف واقعيت هاي سياسي و اقتصادي و گذاشتن پوست خربزه زير پاي دولت هستند.
    
نشريات زنجيره اي و محافل سياسي دست اندرکار آنها طي 4 سال گذشته، ضمن بزک کردن توافق با شيطان بزرگ، دولت و فعالان اقتصادي را دچار بي عملي و تعليق و انتظار رکودآفرين در عرصه اقتصاد کردند که متعاقباً، تشديد بيکاري و تورم و کاهش قدرت خريد مردم را به دنبال داشت.
    
آنها در آغاز اعتراضات اخير، مدعي شدند محافل مخالف دولت پشت پرده اعتراضات هستند اما ظرف دو سه روز درحالي که معلوم مي شد آشوبگران وابسته به بيگانگان ميداندار مصادره به مطلوب مطالبات مردم هستند و صحنه گردان اصلي آشوب و آدم کشي و تخريب اموال عمومي و حقوقي، عناصر ضدانقلاب هستند، همين محافل وارد فاز جديد شده و مي گويند اعتراض حق مردم و اعتراض را بايد به رسميت شناخت. متاسفانه برخي مديران دولتي نيز با اين رويکرد فريبکارانه نشريات زنجيره اي از سر غفلت همراهي کردند.
    
تيترهايي مانند «حق اعتراض»، «انتقاد و اعتراض حق مردم است»، «اعتراض مردم بايد به رسميت شناخته شود (محمدرضا خاتمي)» و ... طي دو روز اخير چنين القا مي کرد آنچه اتفاق افتاده و شامل کشتن چندين شهروند بي گناه و مامور انتظامي توسط تروريست هاي اجاره اي، تخريب اموال عمومي و آتش زدن مغازه ها و خودروهاي مردم است، «اعتراض قانوني مردم» بوده است!
    
منطقا روشن است بايد حرف مردم را شنيد و به مشکلاتشان به عنوان ولي نعمت صاحب منصبان رسيدگي کرد. اما اولا کساني که آدم مي کشند و به اموال و مراکز عمومي يا شخصي و مغازه هاي مردم حمله مي کنند، مردمند يا مزدوران اجير شده و اوباش؟! ثانيا مخالف خواني و اعتراض اگر از منتقدان دولت پذيرفته باشد، مطلقا از دولتي که بايد پاسخگوي وعده هاي خود و مطالبات مردم باشد، و رسانه هاي مدعي حمايت از آن مسموع نيست. دولت در موقعيت مسئوليت است نه شانه خالي کردن مقابل مطالبات مشروع مردم و دعوت به رسميت دادن به تحرکات آشوب طلبانه اي که هرچه است، اعتراض مدني نيست.
    
ثالثا ترديدي نيست که رسانه هاي کذايي مي خواهند پوست خربزه زير پاي دولت بگذارند. اينها طي چند سال گذشته، هندوانه زير بغل دولت گذاشتند و با دميدن در توافق با شيطان بزرگ، فرصت بهبود وضعيت اقتصادي را از دولت دريغ کردند تا به انباشت نارضايتي مردم منجر شد.
    
يادآور مي شود اردوگاه رسانه اي دروغ (شبکه عنکبوت) در سال 88 نيز تحريک کننده آشوب و اغتشاش بود اما پس از ناکامي در جذب حمايت مردم، علنا از آمريکا و برخي دولت هاي غربي خواستند براي بازسازي فتنه سبز، تحريم ها را به شکل دفعتاً و فلج کننده (نه تدريجي و واکسن گونه) تشديد کنند و به معيشت ملت ايران فشار بياورند. برخي از اين عناصر سياسي بعدها از کشور گريختند اما بقاياي آنها سعي کردند ضمن نفوذ در برخي دستگاه هاي اجرايي، مانع از کارآمدي دولت و رفع مشکلات شوند؛ همچنان که در عمل نيز وعده دولت براي لغو تحريم ها، با بازگشت و تشديد تحريم ها همراه شد چراکه دشمن، تحريم ها را سرمايه خود براي به ستوه آوردن ملت ايران مي دانست و اولويتش حمايت از فتنه گران بود، نه وعده هاي آقاي روحاني به مردم.
خبر ويژه 
سخنگوي دولت اظهارات ابهام آفرين روحاني را اصلاح كرد
سخنگوي دولت، اظهارات ابهام آفرين رئيس جمهور را اصلاح کرد.
    
رئيس جمهور در اظهاراتي شبهه آفرين در جمع روساي کميسيون هاي تخصصي مجلس گفته بود نزديک به 200 هزار ميليارد از 360 هزار ميليارد تومان بودجه در اختيار دولت نيست.
    
اين اظهارات مبهم بلافاصله به تيتر اصلي برخي نشريات و رسانه هاي شبهه افکن و مغرض تبديل شد.
    
اما محمدباقر نوبخت سخنگوي دولت ديروز در جمع خبرنگاران درباره اين اظهارات روحاني تصريح کرد: منظور رئيس جمهور هزينه هاي اجتناب ناپذير مثل پرداخت حقوق کارمندان يا هزينه هاي رفاه اجتماعي است، منظور اين است که اين بودجه در اختيار دولت نيست.
    
وي همچنين در بخش ديگري از اين کنفرانس مطبوعاتي، درباره ميزان هزينه کرد دولت در جنگ سوريه و عراق گفت: هزينه جنگ را خود آن کشورها مي پردازند و هزينه ما در حد مستشاري است. بودجه نهادهاي نظامي به ريز در بودجه آمده است و شما مي توانيد با مراجعه به بودجه اين مبالغ را متوجه شويد. پول ديگري غير از بودجه در اين زمينه پرداخت نمي شود.
خبر ويژه 
هدف آشوب در ايران از زبان وزير ارتباطات رژيم صهيونيستي
يک مقام رژيم صهيونيستي با علني کردن پشت پرده اغتشاشات اخير گفت هدف معترضان ايراني بايد سرنگوني رژيم باشد.
    
ايوب کارا وزير ارتباطات رژيم صهيونيستي در گفت وگو با راديو دولتي اين رژيم تاکيد کرد هدف معترضان در ايران، چيزي نبايد جز سرنگوني حکومت تهران باشد.
    
وي گفت: ما معتقديم سراسر جهان بايد از اين تظاهرات در ايران و تلاش براي برکناري رژيم اسلامي تهران حمايت کند. از اين طريق مي توان به جنگ در منطقه پايان داد.
    
وزارت خارجه رژيم صهيونيستي در فتنه 88 نيز خواستار سردادن شعار نه غزه نه لبنان شده بود که از سوي فتنه گران اطاعت شد.
    
مقامات رژيم نامشروع صهيونيستي در فتنه سال 88 نيز، آشوبگران را سرمايه اسرائيل و پياده نظام اين رژيم در جنگ با ايران خوانده بودند. رژيم صهيونيستي عامل اصلي يا پشت پرده بسياري از جنگ ها و ويراني ها در منطقه غرب آسيا است.