پيام قيام سراسري ملت در 9 دي/ بساط آشوبگران را جمع كنيد

 اوین نامه ی کیهان 11 دی - 96
گزارش خبري - تحليلي  اوین نامه كيهان 
پيام قيام سراسري ملت در 9 دي/ بساط آشوبگران را جمع كنيد

اعتراضات ضد حکومتی سراسری که شعارهای معترضان ناراضی علیه خامنه ای و روحانی و پاسداران و سیاست جنگ افروزی برون مرزی شان  همچنین علیه رژیم قرون وسطایی ولایت فقیه بوده است که جزو دستآورد سیاست دراز مدت سرکوب و سانسور وفقر وتبعیض و بیکاری ازجمله علیه کارگردانان معرکه گیری نمایش مضحک 9 دی 88 بوده است . اکنون سربازجو شریعت نداری بلندگوی تبلیغاتی و تهدید آمیز اینان در مراسم معرکه گیری سال گرد 9 دی 88  شده است که رقم شرکت کنندگان آتش به اختیاران 9 دی در شهرهای ایران به رقم 10 هزار نفر نمی رسید و نسبت به بیش ازجمعیت 80 میلیونی کشور بسیار چیز است تهدید کرده بساط آشوبگران یا معترضان شدید ضد حکومت را جمع کنید. تا معترضان فرصت فریاد مرگ برخامنه ای و... نداشته باشند.


    
سرويس سياسي - قيام با شکوه مردم آگاه و بصير کشورمان در يوم الله نهم دي امسال در سراسر ايران اسلامي نشان داد که مردم ما اگر چه «گله مندند» اما خطشان از استکبار و عوامل داخلي آن جداست و اگرچه به دليل مشکلات معيشتي مطالبات به حق اقتصادي دارند اما هرگز در پازل فتنه گران و ايادي استکبار قرار نخواهند گرفت و خواستار جمع شدن بساط اندک آشوبگراني هستند که سعي دارند از اين آب گل آلود ماهي بگيرند.
    
اواخر مهر ماه سال جاري بود که «رکس تيلرسون» وزير خارجه ايالات متحده آمريکا بار ديگر از تلاش آمريکا براي براندازي حکومت ايران سخن گفت و تاکيد کرد: «براي تغيير رژيم در ايران تلاش مي کنيم! ». اعتراف معروف و صريحي که وي در گفت وگو با شبکه آمريکايي «سي ان ان» به آن اذعان کرد و ادامه داد: «اين آخر بازي است، اما اين بازي طولاني است و ما اين را درک مي کنيم.» 
    
گرچه نگاهي هرچند سطحي و گذرا به سلسله اقدامات ضدايراني مقامات آمريکايي اعم از دموکرات و جمهوريخواه طي قريب به ۴ دهه گذشته ديگر جاي هيچ شکي را باقي نمي گذارد که هدف اصلي و اساسي آنها سرنگون کردن نظام جمهوري اسلامي است؛ آرزويي که البته آن را با خود به گور خواهند بُرد؛ کما اينکه پيشينيانشان نتوانستند به اين آرزو جامه عمل بپوشانند.
    
اما اکنون چند روزي است که اتاق هاي فکر دستگاه هاي خارجي بيگانه متشکل از مثلث آمريکا، انگليس و رژيم صهيونيستي زمينه براي پياده سازي پروژه هاي شوم و ازپيش برنامه ريزي شده خود عليه جمهوري اسلامي ايران را مناسب ديده و براي عقده گشايي سياسي عليه تهران، دست به کار شده اند. حمايت اين مثلث شوم از اغتشاشات و اقدامات خشونت آميزِ معدود در برخي از نقاط کشور در واقع، محصول ماه ها رايزني و هم انديشي در اتاق هاي فکر مشترکي است که مقامات آنها تشکيل داده اند. بنابراين، اينکه تصور شود دستگاه هاي خارجي و دشمنان قسم خورده جمهوري اسلامي ايران، روحشان هم از آنچه که در کشور رخ مي دهد، بي خبر است، خيال خامي بيش نيست.
    
    
فعال شدن اتاق مشترک آمريکا انگليس و اسرائيل
    
برنامه ريزي براي تلاش جهت برهم زدن امنيت ملي جمهوي اسلامي ايران از چند ماه گذشته در دستور اتاق مشترک آمريکا، انگليس و رژيم صهيونيستي قرار گرفته و پس از به راه افتادن تعدادي از تجمعات مردمي براي تحقق خواسته ها و مطالبات مشروع اقتصادي، آمريکايي ها و متحدان آنها به اين نتيجه رسيدند که اکنون بهترين زمان براي موج سواري بر مطالبات مردمي، به حاشيه راندن آنها و در نهايت، تبديل مناطق، شهرها و ميادين اصلي کشور به صحنه هاي آشوب و درگيري است. در واقع، توئيت هاي مکرّر ترامپ در حمايت از اغتشاشگران و برهم زنندگان نظم عمومي در ايران، خود به تنهايي گواه بر اين مدعاست.
    
در همين ارتباط، دونالد ترامپ رئيس جمهوري آمريکا در ادامه دخالت هاي نابجاي خود در امور داخلي ايران، در پيامي توئيتري از بروز اغتشاش در برخي شهرهاي ايران حمايت کرد. وي در اين توئيت مدعي شد: شهروندان ايراني از فساد حکومتي (!) و اتلاف دارايي هاي ملت براي تامين مالي تروريسم خارجي به تنگ آمده اند. ترامپ حتي پيشنهاد داد که دولت ايران بايد به حقوق مردم از جمله حق آزادي بيان احترام بگذارد و در نهايت هم گزافه گويي خود را با اين جمله تمام کرد که دنيا دارد (آنچه را در ايران مي گذرد) تماشا مي کند! گفته هاي ترامپ درحالي مطرح شد که وزارت خارجه آمريکا روز جمعه در اقدامي مداخله جويانه و با تکرار ادعاهاي واهي مقامات اين کشور، در بيانيه اي از تمام کشورهاي جهان خواست تا آشکارا از مردم ايران و مطالبات آنها حمايت کنند!
    
اما حمايت هاي ايالات متحده آمريکا از اغتشاشگران تنها به همين نقطه ختم نمي شود، چراکه «مايک پنس» معاون رئيس جمهوري ايالات متحده آمريکا نيز آشکارا از برهم زنندگان امنيت در کشور حمايت کرد. دونالد ترامپ همچنين در توئيتي ديگر مدعي شد: «سران ايران تنها از توان نظامي آمريکا و مردم ايران مي ترسند»! رئيس جمهور آمريکا در ادامه ادعاهايش نوشت: «رژيم هاي سرکوبگر براي هميشه دوام نمي آورند و روزي مي رسد که ايراني ها با يک انتخاب روبرو مي شوند. جهان نظاره گر است»!.
    «
هيلاري کلينتون» وزير خارجه اسبق آمريکا و نامزد بازنده انتخابات رياست جمهوري اين کشور هم به جمع آنهايي پيوست که ظاهرا نگران اوضاع ايران هستند و در حمايت از اغتشاشات اخير ايران توئيت مي کنند! در همين راستا، خانم ديپلمات در صفحه توئيتر شخصي خود مدعي شد ناآرامي هاي اخير در راستاي مطالبه آزادي و آينده اي شايسته، صورت مي گيرد و دولت ايران بايد حامي اميدهاي مردم باشد و با شيوه اي صلح جويانه با آنها برخورد کند. علاوه براين، يکي از سناتورهاي جمهوريخواه آمريکا با انتشار بيانيه اي از اغتشاشات روزهاي اخير در ايران حمايت کرد.
    
سناتور «تام کاتن» در بيانيه خود که در توئيتر منتشر شده آورده است: حتي با اينکه ميلياردها دلار از لغو تحريم ها درپي توافق هسته اي، عايد ايران شد، اما بازهم آنها (مسئولان) نتوانستند نيازهاي اساسي مردم خود را برآورده کنند. وي در ادامه ادعاهاي بي پايه و اساس خود، کمک ايران به مردم جنگ زده سوريه، عراق، يمن و همچنين حمايت از صلح و ثبات در لبنان را عامل کمبودهاي اقتصادي دانست.
    
اين سناتور ضدايراني، در پايان علنا حمايت خود و آمريکا از اين اعتراضات را اعلام کرده و مي نويسد: اعتراضات در مشهد نشان داد که حکومتي با چنين ايدئولوژي نمي تواند براي هميشه حمايت مردمي را داشته باشد و ما بايد از مردم ايران که زندگي خود را براي بيان اين موضع به خطر مي اندازند حمايت کنيم.
    
    
رسانه هاي آمريکائي هم دست به کار شدند 
    
در کنار ذوق زدگي مقامات آمريکائي از اين اغتشاشات، رسانه هاي آمريکائي هم بيکار ننشسته و در عين حال به رئيس جمهور آمريکا توصيه کرد که بهتر است به جاي اعلام حمايت علني از اغتشاشات در ايران، سکوت کند و اجازه دهد اوضاع خود به خود پيش برود.
    
نيويورک تايمز با بيان اينکه توئيت هاي ترامپ در روز شنبه در حمايت از اغتشاشات، بيش از حد مورد نياز بود، نوشت: هنوز چيز زيادي درباره اين اعتراضات يا اينکه به کجا ختم خواهد شد، مشخص نيست. اما چيزي که مشخص است حمايت هاي بلندمرتبه علني آمريکا از اغتشاشات، بيشتر از آنکه مفيد باشد، صدمه مي زند. پس اگر ترامپ مي خواهد از اغتشاشات حمايت کند، بهتر است «ساکت» باشد و کاري انجام ندهد.
    
روزنامه آمريکائي وال استريت ژورنال نيز در مطلبي با عنوان «5 چيز که بايد درباره اعتراضات ايران بدانيد»، به مقامات اين کشور توصيه کرد نبايد به صورت آشکار از «معترضان» حمايت کند ، چرا که حمايت آمريکا به صورت علني به ضرر آنهاست!
    
    
کاسبان اغتشاشات، بانيان فشار و تحريم هاي جديد
    
در اين ميان اما واکنش برخي از چهره ها و جريانات داخل کشور در قبال اين اتفاقات عجيب و قابل تامل بود. در سطح دولت، معاون اول رئيس جمهور باز هم با برخورد سياسي کوشيد مسئوليت هدايت اين اعتراضات را به جريان مخالف دولت نسبت دهد. در خارج از دولت نيز، نيروهاي فکري وابسته به دولت همين سناريو را تکرار کردند. براي مثال حميدرضا جلايي پور در يادداشتي براي خبرگزاري دولتي برنا، ادعاهاي جهانگيري را به گونه اي عريان تر تکرار مي کند و مي نويسد: «به نظر مي رسد اين اعتراض ها از ابتدا خودجوش و مردمي نبوده و سازماندهي شده است. گويا بايد جوري وانمود مي شد که واقعاً مردم از «دولت روحاني» ناراحتند» . 
    
همچنين عباس عبدي ديگر سناريست اصلاح طلب حامي دولت نيز، همين گفته ها را تکرار کرد و گفت: «اين گونه رفتارهاي دوگانه نشان مي دهد که عده اي مردم را بازيچه فرض مي کنند تا به اهداف خاص برسند. ولي اين مسير منتهي به نتيجه و مقصود نخواهد شد، زيرا نه مشکلات جامعه محدود به مسائل معيشتي است و نه افرادي که مطالباتي دارند محدود به اين افراد و اين شهرها هستند. بنابراين چاره اي نيست جز آنکه معتقد شويم اين رفتار و برنامه ها در آن استان و به طور مشخص در امور معيشتي پشت پرده هايي دارد».
    
صادق زيباکلام نيز همسو با ديگر چهره هاي وابسته به دولت، با تکرار همين سناريو گفت : «مانند همه وقايع پنج سال گذشته، مخالفان دولت روحاني اين روزها هم تلاش مي کنند از آب گل آلود ماهي بگيرند. به عبارت ديگر، آنان مي خواهند همه اين نابساماني ها را که حداقل در سياست هاي اجرايي غلط دو دهه گذشته ريشه دارد، صرفاً به پاي دولت يازدهم و عملکرد شش ماهه دولت کنوني بنويسند. برخي از تندروها، حتي يک گام به جلو گذاشته و از تجمع مردم در برخي شهرها به عنوان حرکت اعتراضي عليه دولت استقبال هم کردند».
    
اما تلاش اين جريان براي برخورد جناحي اين وقايعه اخير و بازي سياسي با اغتشاشات در مطلبي در يکي از سايت هاي وابسته به جريان مدعي اصلاحات کامل شد. آنجا که در اوج بلاهت آشوب ضدانقلاب را نيز به کنسرت و عدم حضور زنان در ورزشگاه ربط داده و نوشت: «آناني پاسخ دهند که از برگزاري کنسرت موسيقي در شهري به رغم شهرهاي ديگر جلوگيري کردند و اين حس منتقل شد که انگار قوانين جاري و مصرّح کشور در نقاطي جاري و ساري نيست و جواناني را که با شوق رو به رفتارهاي مدني آورده بودند به جانب نوميدي سوق دادند. آناني پاسخ دهند که تمام همت خود را مصروف اين کردند که ذهن بزرگان را معطوف اين کنند که دختري براي تماشاي فوتبال - و نه ورزش در کنار پسران - به استاديوم نرود و گروهي مايوس شدند گرچه اندکي با تغيير چهره و آرايش مردانه سدها را شکستند. »
    
تلاش نيروهاي وابسته به دولت براي فرافکني ريشه اين اعتراضات به سمت رقبا و منتقدان در حالي است که مدعيان توهم توطئه پاسخ نمي دهند که چهره هايي که خود روزي در برابر شعارهاي ساختارشکنانه عليه نظام ايستاده بودند و به دنبال حفظ جمهوري اسلامي بودند، چگونه مي توانند امروز به بازتوليد اين شعارها بپردازند و يا در برابر آن سکوت کنند؟
    
مطالبات مردم از ضدانقلاب جداست 
    
نکته حائز اهميتي که اين جريان خواسته يا نخواسته به آن توجه و اشاره اي ندارد آن است که در اين اعتراض ها، صف مطالبات مردمي از مغرضان و فرصت طلبان ضدانقلاب جداست؛ گرچه بخش عظيمي از جامعه از ناکارآمدي دولت ناراضي هستند و در منگنه گازانبري بيکاري، تورم و رکود گرفتار شده اند و از طرفي با دولتي روبه رو هستند که پاسخگو نيست و با بي محلي به اقتصاد مقاومتي، تاکيد ويژه بر واردات و فشار مالياتي دارد و با اين رويکرد در پنج سال گذشته، اقتصاد کشور را به بن بست کشانده اما در اين بين، سوءاستفاده برخي فرصت طلبان ضدانقلاب که شعارهايشان مورد حمايت آمريکا، منافقان و شبکه هاي تلگرامي ضدانقلاب است و سعي دارند از اين اعتراض ها آدرس غلط بدهند و نظام را مقصر بدانند، نشان مي دهد مسير مردم از افرادي که در پي تشنج و آشوب هستند، جداست.
    
چه آنکه قيام با شکوه مردم آگاه و بصير کشورمان در يوم الله نهم دي در سراسر ايران اسلامي نشان داد که مردم ما اگرچه «گله مندند» اما خطشان از استکبار و عوامل داخلي آن جداست و اگرچه به دليل مشکلات معيشتي مطالبات به حق اقتصادي دارند اما هرگز در پازل فتنه گران و ايادي استکبار قرار نخواهند گرفت
    
از اين رو، لازم است که حساب مردم را از ضدانقلاب و مزدوران جدا کرده و مردم نيز به صورت دقيق مطالبات خودشان را بيان کنند و با مشخص کردن جنس شعارهايشان، فضا را به سمتي پيش ببرند که گروه هاي سياسي مغرض نظام بر موج مطالبات مردمي سوار نشوند و از آب گل آلود ماهي نگيرند، چرا که چنين فضايي نه تنها کمکي به حل مشکلات اقتصادي و معيشتي مردم نخواهد کرد بلکه زمينه ساز تشديد فشارها و تحريم هاي دشمن خواهد شد
    
گرچه آمريکايي ها و جريان معاند ضدانقلاب بارها سعي کرده اند از هر اعتراض مردم، سوءاستفاده کنند و شرايط را به نفع خودشان مصادره کنند، ولي به نتيجه نرسيده اند و اين بار هم به نتيجه اي نخواهند رسيد، زيرا مردم ايران هيچ ارزش و اعتباري براي ادعاهاي پوچ و فرصت طلبانه آمريکايي ها، منافقان و شخص ترامپ، قائل نيستند و بدون ترديد دشمن نمي تواند در اراده ملت ايران مبني بر وحدت و همبستگي خللي ايجاد کند.
    
    
ضرورت اقدام عاجل مسئولان
    
در شرايطي که از يک سو برنامه ريزي هاي مشکوکي صورت گرفته تا از اين اعتراضات به حق و مسلم مردم سوءاستفاده و بهره برداري جهت دار سياسي شود و مشکلات مردم در اين ميان از افکار عمومي محو گردد، و از سوي ديگر دشمن اميد و اعتماد مردم را مورد هجوم قرار داده و هزاران توپخانه دروغ پردازي و بزرگ نمايي مشکلات به سوي ملت در حال شليک است ، قواي سه گانه بايد ضمن تفکيک ميان گلايه هاي مردم به مشکلات معيشتي و آشوبگران، با سعه صدر، صداي مردم را شنيده و براي حل مشکلات مردم گام هاي اساسي بردارند و با دلگرمي به مردم اطمينان دهند که اين مشکلات قابل حل است. آنچه مسلم است مشکلات اقتصادي يک روزه حل نمي شود ولي مردم بايد عزم جدي مسئولان را براي حل مشکلات حس کنند
    
مسئولان بايد با اقدامات عملي در حل مشکلات اقتصادي و معيشتي مردم اميد را در جامعه تقويت و با اتکا به ظرفيت هاي عظيم مردم بر توطئه دشمن در جنگ اقتصادي غلبه کنند.
    
    
با خشونت پراکني و رعب و وحشت قطعا برخورد مي شود
    
عبدالرضا رحماني فضلي وزير کشور در واکنش به حوادث و اتفاقات اخير اظهار کرد: حوادث و اتفاقات چند روز اخير موجب نگراني، تاثر و ناراحتي مردم عزيزمان شده که هميشه هوشياري و هوشمندي مردم و اهميت دادن آنها به نظم و امنيت و قانون موجب شکست هر توطئه اي شده است.
    
وي در ادامه با بيان اينکه انقلاب اسلامي و ارزش هاي والاي اسلامي و انساني چيزي نيست که مردم از آن بگذرند، افزود: هر زمان احساس شود که مردم بايد در صحنه حضور پيدا کنند، خواهند آمد.
    
وزير کشور تاکيد کرد: گروه ها، اقشار و طبقات مختلف مردم اعلام حضور و به صحنه آمدن داشته اند که اگر لازم باشد به موقع خواهند آمد.
    
رحماني فضلي با تاکيد بر لزوم رعايت نظم، قانون و امنيت ، مدارا و خويشتن داري نيروهاي انتظامي، امنيتي و مسئولان مربوطه را تحسين برانگيز توصيف کرد و گفت: فضاي ايجاد شده نه تنها براي امنيت، توليد و اشتغال کشور بهره اي ندارد بلکه موجب آسيب رساندن به توليد، اشتغال و امنيت کشور مي شود.
    
وي با بيان اينکه در طول سال هاي اخير شاهد برگزاري تجمعات مختلف مردمي با رعايت قانون و نظم پيرامون مسائلي همچون پديده شانديز، موسسات مالي و اعتباري و موضوع بازنشستگان و... بوده ايم که با پيگيري دولت، مجلس و قوه قضائيه نسبت به حل بسياري از آنها اقدام شده است، گفت: کساني که اقدام به تخريب اموال عمومي، بي نظمي و بي قانوني کرده و موجب سلب امنيت مردم مي شوند در قبال قانون مسئول اند و بايد پاسخگوي رفتارهاي خود بوده و هزينه آن را بپردازند.
    
وزير کشور بيان کرد: دولت، مجلس و قوه قضائيه مصمم به پيگيري مطالبات مردم براي حل مشکلات آنها هستند.
    
رحماني فضلي با اشاره به سوءاستفاده برخي افراد از فضاي مجازي در اتفاقات اخير گفت: کساني که از فضاي مجازي سوءاستفاده کردند و از آن در جهت سلب امنيت، بي نظمي، قانون شکني و تخريب اموال مردم استفاده کردند، نشان دادند که استفاده از ظرفيت اين امکان بهانه است، آنها به دنبال خشونت پراکني و رعب و وحشت هستند که قطعا با اين نوع رفتار برخورد خواهد شد.
    
وي با تاکيد بر اينکه در آرامش، امنيت و نظم و در چهارچوب قانون بهتر مي توان پيگيري مطالبات شد، تصريح کرد: مردم عزيزمان همواره با تاکيد بر روش هاي قانوني پيگير حقوق خود بوده و خواهند بود لذا نبايد تخريب ها و تجاوز به حقوق عمومي و شهروندي جامعه را به حساب مردم فهيم و عزيزمان گذاشته شود.
    
وزير کشور تصريح کرد: در شرايط کنوني حفظ آرامش، دعوت به نظم و قانون و تقويت وحدت، انسجام و هماهنگي و همکاري و پيگيري خواست و مطالبه مردم بهترين راه برقراري امنيت عمومي و پاسخگويي مناسب به مردم است.
    
    2
کشته و ۶ زخمي در درگيري هاي شنبه شب دورود
    
ماشاءالله نعمتي، فرماندار دورود با اشاره به کشته شدن 2 نفر و زخمي شدن 6 نفر در درگيري هاي عصر شنبه شهرستان دورود گفت: 4 نفر از زخمي شدگان به صورت سرپايي مداوا شدند و دو نفر همچنان در بيمارستان بستري هستند اما حال عمومي شان خوب است
    
وي درباره تعداد دستگيرشدگان اغتشاشات در اين شهرستان گفت: تعداد بازداشتي ها بالا نبوده است
    
نعمتي همچنين در باره ردپاي گروه هاي تکفيري و معاند در پشت پرده کشته شدگان اغتشاشات اين شهرستان گفت که تا نتيجه بررسي ها مشخص نشود نمي توان در اين باره اظهارنظر کرد.
    
    
در حال بررسي جعبه سياه ناآرامي هاي اخير هستيم
    
اسماعيل جبارزاده، معاون سياسي وزير کشور در نشست خبري که عصر ديروز در وزارت کشور برگزار شد، در جمع خبرنگاران در مورد وقايع روزهاي اخير بيان داشت: در حال بررسي جعبه سياه ناآرامي هاي اخير هستيم. آمار مشخصي از تعداد بازداشت شده ها وجود ندارد و طبيعي است که افرادي که به اموال عمومي آسيب برسانند بازداشت شوند.
    
معاون سياسي وزير کشور تصريح کرد: دولت بناي تعطيلي شبکه هاي اجتماعي را ندارد، اما وقتي اختلالي در نظم عمومي ايجاد شود طبيعي است که به شکل مقطعي، دست به محدوديت بزنيم.
    
جبارزاده در مورد اتفاقات لرستان خاطرنشان کرد: درخصوص اتفاقات لرستان و اخبار کشته شده ها، استانداري لرستان در حال بررسي است و اعلام مي شود.
    
وي بيان داشت: انتظار ما از اصحاب رسانه اين است که رسالت اصلي و ملّي خود را در اين روزها به نحو احسن انجام دهند. در فضاي آرام است که مي توان مسائل را مديريت کرد. رسانه ها با هر خط فکري که هستند بدانند اين کشور و نظام براي همه است و کشور بايد حفظ شود و به جز ما ايرانيان دلسوز کسي نمي تواند به حفظ کشور کمک کند.
    
معاون سياسي وزير کشور خاطرنشان کرد: در فضاي آرام و امن است که مي توان شاخص هاي اقتصاد را بهبود بخشيد و اين امر، مستلزم سرمايه گذاري خصوصي است. اگر ناامني باشد، سرمايه گذار خصوصي هم نخواهد آمد
    
جبارزاده درخصوص نقش بيگانگان در اين زمينه افزود: اين نيز به همان جعبه سياه مربوط مي شود که در حال پيگيري هستيم؛ با مراجعه به توئيت ها و اظهارات برخي ها، مشخص مي شود که منشا برخي حوادث کجاست.
    
وي بيان داشت: کساني که در بيرون، دل به اين اتفاقات خوش کرده اند شناختي از مردم ما ندارند. مردم هر وقت احساس وظيفه کنند به ميدان مي آيند. متاسفم به حال کساني که اين روزها از ناآرامي ها اظهار خوشحالي مي کنند. اين ناآرامي ها کاملاً خلاف امنيت و مصالح ملي ما است.
    
معاون سياسي وزير کشور در عين حال به اين مسئله اشاره نکرد که به جز ضد انقلاب و دشمنان تابلودار نظام چه کساني از اين ناآرامي ها ابراز خوشحالي کرده اند؟!
    
    
وضعيت نسبتاً آرام شب گذشته پايتخت
    
شب گذشته تهران نسب به شنبه شب وضعيت آرام تري داشت و اکثر خيابان ها و محلات تهران برخلاف شايعه پراکني رسانه هاي معاند آرام بود. تنها تجمعات پراکنده برخي افراد در مسير خيابان انقلاب از جمله چهارراه ولي عصر موجب به وجود آمدن ترافيک و مختل شدن عبور و مرور در ساعات شلوغي شهر در اين خيابان شد.
    
ماموران نيروي انتظامي از قبل در مناطقي نظير چهارراه ولي عصر، پارک دانشجو، ميدان فردوسي و خيابان انقلاب مستقر شده و اجازه تشکيل تجمعات آشوبگران را ندادند.
    
اکثر کسبه اما به دليل نگراني از تکرار وقايع شنب شب و تخريب اموال عمومي توسط اغتشاشگران، مغازه هاي خود را زودتر تعطيل کردند.
    
به گزارش فارس، شنبه شب گذشته برخي ناآرامي ها در اين منطقه رخ داد که نهايتا به اغتشاش انجاميد و تجمع کنندگان به بسياري از اموال عمومي ازجمله تابلوهاي شهري، نرده هاي وسط خيابان، تيرهاي چراغ راهنمايي و رانندگي و ايستگاه هاي بي.آر.تي آسيب زدند. به گفته مسئولان دولتي، اين تجمعات غيرقانوني بوده و مجوزي براي آنها صادر نشده است.
    
با تصميم مراجع امنيتي نيز برخي شبکه هاي اجتماعي نظير تلگرام و اينستاگرام براي جلوگيري از تجمعات محدود شده است.