نامه‌ها و صدای شما

ترافیک سنگین و سد معبر در بلوار فرحزادی
سد معبر و بساط چینی مصالح فروشان و فروشندگان مختلف، کسبه و رستوران‌های پذیرایی در سطح خیابان و بلوار فرحزادی واقع در شهرداری منطقه 2 تهران ناحیه 8 و 9 غوغا می‌کند و گویی کسبه، مغازه‌داران و رستوران‌های حاشیه فرحزاد مالک اصلی معابر عمومی و پیاده روها هستند!
فروشندگان لوازم و مصالح ساختمانی واقع در مسیر خیابان شهید فرحزادی پس از خروجی شرقی بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تا آخر میدان فرحزادی با بساط کردن انواع کالا، مصالح و ابزار ساختمانی، پارک وانت بارها برای حمل بار، و حتی کامیونت‌ها در حاشیه خیابان و نیز وجود مصالح فروشان بزرگ، یعنی سنگ ساختمانی، آجر، سیمان، آهک و... در ضلع غربی فرحزادی – میدان کتابی نزدیکی ایستگاه دردست ساخت متروی خط 7 تهران، موجب ایجاد ترافیک، راه بندان و برهم زدن آسایش و رفاه ساکنان منطقه و خودروهای عبوری شود. علاوه بر این، بساط تنقلات در برابر رستوران‌های فرحزاد که بخش عمده‌ای از سطح خیابان و پیاده رو را غصب کرده اند، موجب آزار و اذیت خودروهای عبوری و ساکنان فرحزاد و منطقه شده‌اند.
البته هر از گاهی حضور ماموران شهرداری و پلیس راهور ناجا در این مسیر دیده می‌شود اما این حضور و برخورد آنها بسیار کم‌رنگ می‌باشد. به عنوان نمونه: هفته قبل یکی از نیروهای شهرداری دستور برچیدن بساط تنقلات را به یکی از رستوران‌های بلوار شهید فرحزادی بالاتر از میدان کتابی را شاهد بودیم که با گوشی تلفن همراه خود از صحنه هم عکس گرفت، اما با دور شدن خودروی این ماموران، بلافاصله او هم بساط تنقلات خود را دایر کرد.
نکته دیگر جهت یادآوری مدیریت شهری، قرار بود با آغاز ساخت ایستگاه متروی خط 7 تهران، مصالح فروشان در بلوار فرحزادی – میدان کتابی به مکان دیگری انتقال یابند، اما در عمل چنین نشده است!
اینک از شهردار محترم منطقه 2 سعادت آباد، به ویژه عوامل پلیس راهور ناجا خواستار رسیدگی به این وضعیت اسفبار و راهگشای ترافیک منطقه هستیم.
محمد کاظم زاده – از ساکنان منطقه 2 تهران

 *پارسایی از خمام: ما بازنشسته‌ها اگر گلایه از دولت و سازمان بازنشستگی داشته باشیم باید به کجا مراجعه کنیم؟ متاسفانه اگر حقوق چند روز دیرتر از موعد پرداخت شود، هیچکس احساس مسئولیت نمی‌کند و ضرر و زیان تاخیر نمی‌پردازد! اما اگر اقساط بدهی بانک یک روز با تاخیر پرداخت شود، بدهکار باید جریمه دیرکرد بپردازد!
*
حسن زاده از تهران: چرا جلوی واردات گسترده گاو صندوق‌های بی کیفیت خارجی گرفته نمی‌شود؟ متاسفانه چون نظارتی نیست گاو صندوق‌های چینی را به جای کره‌ای و کره‌ای‌ها را به جای ژاپنی می‌فروشند. تذکر بدهید شاید ممانعت شود.
*
علیدوست از تهران: برخی از اتوبوس‌های مسیر بلوار نیکنام – میدان هفتم تیر، بخاری ندارد و مسافرانی که بین ساعت 6 تا 6:30 صبح سوار اتوبوس می‌شوند، از سرما می‌لرزند! تذکر بدهید تا رسیدگی شود.
*
محمدی از تهران: میدان قیام و خیابان و میدان شوش جزو مناطق جرم خیز و نقطه آلوده از لحاظ اعتیاد و خرید و فروش مواد مخدر است. ضرورت دارد نیروی انتظامی برای رفع معضل محل‌های یاد شده، تمهیدات بیشتری اتخاذ نماید.
*
دیبایی از پردیس: به مسئولان ذیربط بگویید سگ‌های ولگرد را از فاز 11 پردیس جمع‌آوری و روشنایی این فاز را تامین کنند تا ساکنان بقیه فازها مجبور نباشند با ترس و دلهره در این محل رفت و آمد کنند.
*
اصغری از تهران: در سه راه افسریه به طرف آزادگان زمین بزرگی با حدود یکصد هزار اصله درخت وجود دارد که این درختان به علت عدم رسیدگی و آبیاری، در حال خشک شدن هستند، به مسئولان بگویید حیف است این همه درخت از بین برود.