ترامپ به جاي مداخله در ديگر كشورها به فكر 50 ميليون گرسنه آمريكايي باشد


ترامپ به جاي مداخله در ديگر كشورها به فكر 50 ميليون گرسنه آمريكايي باشد 13 دی – 96
 بعیدی نژاد سفیر رژیم قرون وسطایی ولایت فقیه  درلندن دوروز پیش در توئیت خود از رقم 42 میلیون  گرسنه آمریکا یاد کرد ولی به اوین نامه ی کیهان سربازجو شریعت نداری که رسید با احتساب بهره  چند رقمی به رقم 50 میلیون گرسنه آمریکا رسیده است تاچاشنی انتقاد به ترامپ شود که بهتراست به جای مداخله دردیگر کشورها به فکر این 50 میلیون گرسنه آمریکایی باشد .البته منتقد نگفته است در ایران که چندبرابر کمتر ازجمعیت آمریکا دارد رقم محرومان وفقیران گرسنه اش که بیشترازرقم گرسنگان آمریکاست .برای چه به جای ادامه سیاست جنگ افروزی برون مرزی و موشکی پاسداران  بودجه اش  صرف  گرسنگان و بیکاران و محرومان کشور ایران نمی شود تا موجب گسترش فقر وبیکاری وتبعیض و اعتراضات ضدحکومتی ناراضیان درشهرها نگردد؟


    
در حالي که آمار هاي رسمي نشان دهنده آن است که يک ششم جمعيت آمريکا يعني بيش از 50 ميليون نفر غذايي براي خوردن نداشته و گرسنه هستند ، رئيس جمهور آمريکا به فکر مداخله در امور ديگر کشورها و توهين به ملت هاي مقاوم جهان است!
    
موسسه غيرانتفاعي «دو سامسينگ» آمريکا اعلام کرد از هر ۶ آمريکايي يک نفر در معرض گرسنگي قرار دارد و ۴۹ميليون آمريکايي براي اينکه غذايي روي ميز خود بگذارند با مشکل مواجه اند.
    
به گزارش تسنيم، آمارهاي موسسه غيرانتفاعي «دو سامسينگ» نشان مي دهد که از هر 6 آمريکايي يک نفر در معرض گرسنگي قرار دارد. بر اساس تعريف وزارت کشاورزي آمريکا «عدم امنيت غذايي» به عدم دسترسي گاه به گاه تمام اعضاي يک خانواده به مواد غذايي گفته مي شود. در سال 2011 تعداد خانوارهاي آمريکايي مواجه با «عدم امنيت غذايي» که داراي فرزند بودند به 20.6 درصد رسيد در حالي که اين رقم بين خانوارهاي فاقد فرزند 12.2 درصد بود.
    
پديده «عدم امنيت غذايي» در تمام ايالت هاي آمريکا ديده مي شود. در سال 2013 ميلادي، 17.5 ميليون خانوار آمريکايي از ناامني غذايي رنج مي بردند. امروز تعداد بيشتري از مردم آمريکا براي سير کردن شکم خود به بانک هاي توزيع مواد غذايي محتاج هستند.
    
    

    
بر اساس اين گزارش، 49 ميليون آمريکايي براي اينکه غذايي روي ميز خود بگذارند با مشکل مواجه اند. بيش از يک پنجم کودکان آمريکايي در معرض ريسک گرسنگي قرار دارند. اين رقم بين آمريکايي هاي آفريقايي تبار و لاتين تبارها به يک سوم مي رسد.
    
آمارهاي اين موسسه همچنين حاکي است بيش از 20 ميليون کودک آمريکايي براي سير کردن شکم خود در مدارس غذاي رايگان يا ارزان قيمت دريافت مي کنند، اين در حالي است که کمتر از نيمي از اين کودکان صبحانه مي خورند و تنها 10 درصد به مراکز توزيع غذا در ايام تعطيلات تابستان دسترسي دارند.
    
    

    
از هر 7 آمريکايي يک نفر در برنامه کمک تغذيه تکميلي دولت آمريکا ثبت نام کرده اند که تقريباً نيمي از آنها را کودکان تشکيل مي دهند، اين در حالي است که سالانه 40 درصد از مواد غذايي موجود در آمريکا معادل حدود 165 ميليارد دلار دور ريخته مي شود که مي تواند براي سير کردن 25 ميليون آمريکايي مصرف شود.
    
بين ايالت هاي مختلف آمريکا 8 ايالت آرکانزاس، مي سي سي پي، تگزاس، تنسي، کاروليناي شمالي، ميسوري، جورجيا و اوهايو از بالاترين ميزان عدم امنيت غذايي برخوردارند.
    
    
http://www.magiran.com/ppic/2827/21809/1-5L.jpg

فقر و نابرابري در آمريکا بيداد مي کند 
    
اخيرا گزارشگر ويژه سازمان ملل متحد نيز اعلام کرد که عليرغم ثروت کلان دولت آمريکا فقر و نابرابري در اين کشور بيداد مي کند.
    
به گزارش تسنيم به نقل از مرکز پايش ستاد حقوق بشر، فيليپ آلستون، بازرس سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر و فقر، با مسئول دانستن دولت آمريکا و رئيس جمهور آن پيرامون سختي هاي اعمال شده به روي شهروندان آسيب پذير اين کشور، بازديدهاي منطقه به منطقه در آمريکا را شروع کرده است.
    
گزارشگر ويژه سازمان ملل متحد درخصوص حقوق بشر و فقر، در جايگاه قبلي خود به عنوان گزارشگر ويژه سازمان ملل متحد درخصوص اعدام هاي غيرقانوني، دولت اوباما و سازمان سيا را نيز براي حملات و کشتار غيرقانوني بسياري از شهروندان بي گناه مورد انتقاد قرار داده بود.
    
وي در مصاحبه اي تاکيد کرد: علي رغم ثروت کلان دولت آمريکا، فقر و نابرابري در اين کشور بيداد مي کند.
    
در سال 2016، مرکز استنفورد آمريکا را از نظر درآمد و برابري مالي، جزء ده کشور آخر رده بندي اعلام کرد. سياست هاي جديد ترامپ نظير برداشتن بيمه درماني براي ميليون ها خانواده از قشر ضعيف و همچنين تغييرات اخير در سيستم مالياتي که تنها به سود قشر ثروتمند جامعه است، اين اوضاع را وخيم تر کرده اند.
    
    
ترامپ به جاي توهين به ملت ايران به فکر گرسنگان آمريکايي باشد
    
حميد بعيدي نژاد سفير ايران در انگليس در يادداشتي با اشاره به اظهارات رئيس جمهور آمريکا درباره ملت ايران نوشت: آمريکا و غرب خوب مي دانند که ما خواهيم توانست مشکلاتمان را خودمان حل کنيم، اما عجيب آنجاست که ترامپ که پيش از اين در توهيني آشکار، ملت ايران را «ملتي تروريست» خوانده بود، حالا به بهانه دلسوزي منافقانه با شرکت کنندگان در تجمعات اعتراض آميز در ايران، در توهيني ديگر ملت ايران را «ملتي گرسنه» که نياز به ترحم دارند، خوانده است. اين در حالي است که او رئيس جمهور کشوري است که با داشتن عنوان بزرگ ترين اقتصاد قدرتمند جهان، مردمش سال هاست با گرسنگي دست و پنجه نرم مي کنند و اختلاف طبقاتي در آن بيداد مي کند.
    
بنا به آمار رسمي از جمله اطلاعات سازمان آمريکايي امداد براي کمک به گرسنگان آمريکا (فيدينگ آمريکا) که هر کس مي تواند با يک جست وجوي ساده در اينترنت به آن دسترسي داشته باشد، از هر هشت نفر جمعيت آمريکا يک نفر گرسنه است. بر اساس اين آمار وحشتناک، 42 ميليون نفر از مردم آمريکا در گرسنگي به سر مي برند که 13 ميليون نفر از آنان از کودکان و بيش از پنج ميليون نفر از آنان از سالمندان هستند.
    
آيا بهتر نيست به جاي اين توهين هاي بي سابقه از سوي رئيس جمهور يک کشور به ملتي سرافراز در طول تاريخ، وي از ملت ايران بخواهد که براي کمک به گرسنگان آمريکا به اين کشور کمک کنند؛ ملت ايران با وجود مشکلات خود، دست کمک او را رد نخواهند کرد.