ادامه خسارت آفريني آشوبگران؛

ادامه خسارت آفريني آشوبگران؛ از  کشته شدن  يك پاسدار در نجف آباد تا آتش زدن نخل عزاي امام حسين (ع) در يزد  13 دی -96
پاسدار محمدعلی جعفری رئیس گزمکان پاسداران اعتراف کرده است که پاسداران حداقل در3 استان از جمله دراستان اصفهان برای سرکوب معترضان ناراضی حضور و  شرکت داشته اند بنابراین برای اینکه فضای استان اصفهان امنیتی شود تا بهانه سرکوب شدید معترضان برای پاسداران سرکوبگر وجودداشته باشد . لذا اگر کشته شدن یک پاسدار درنجف آباد واقعیت داشته باشد همراه با آتش زدن نخل عزای امام حسین دریزد کار پاسداران بوده است.
سرويس سياسي- در تحرکات اخير اغتشاشگران يک پاسدار در نجف آباد و يک نوجوان و يک مرد کهنسال در خميني شهر به ضرب گلوله آشوبگران کشته شدند و همچنين نخل عزاداري امام حسين(ع) در شهريزد توسط اغتشاشگران به آتش کشيده شد، منابع قضايي و امنيتي از شناسايي و دستگيري سرحلقه هاي اغتشاشگران در شهرهاي مختلف خبر دادند.
    
آشوبگران شب گذشته در کهريزسنگ شهرستان نجف آباد با سوءاستفاده از شرايط به وجودآمده، با اسلحه شکاري اقدام به شليک به سمت نيروهاي انتظامي و امنيتي کردند که منجر به زخمي شدن چند نفر و شهادت يک نيروي سپاه پاسداران شد.
    
شهيد اين حادثه شهيد «سجاد شاه سنايي» پاسدار نيروي هوافضاي سپاه در استان اصفهان بود که بر اثر شليک مستقيم تفنگ ساچمه زن شکاري به شهادت رسيد. اين شهيد بزرگوار حدود 30 ساله و هم رزم شهيد مدافع حرم علي شاه سنايي بود که دو فرزند 2 و 5 ساله پسر داشت
    
يکي ديگر از نيروهاي سپاه هم در اين درگيري زخمي شد و اغتشاشگران در نجف آباد با انجام تحرکاتي ساختارشکنانه به اموال عمومي خسارت وارد کردند و باعث ايجاد ناامني شدند. در اين درگيري ها شيشه هاي برخي اماکن عمومي شکست و 3مامور انتظامي نيز مجروح شدند.همچنين آشوبگران در شهر يزد نخل چند صد ساله عزاداري امام حسين(ع) را به آتش کشيدند. گويا اين نخل عزاداري که از چوب ساخته شده بود قدمتي بيش از 4قرن داشته است.
    
همچنين تعداد اندکي از آشوبگران که دوشنبه شب در ميدان فردوسي تهران تجمع کرده بودند يک دستگاه تاکسي را به آتش کشيدند. در شهر کرج نيز اتوبوس متعلق به يک فرد توسط اغتشاشگران به آتش کشيده شد.
    
در خميني شهر نيز در بخشي از تجمعات پراکنده و در نتيجه تيراندازي کور اغتشاش گران دو رهگذر که يکي از آنها يک نوجوان و ديگري يک مرد کهنسال بوده کشته شدند.
    
در قهدريجان نيز اغتشاشگران به سمت کلانتري حرکت کردند و حتي تا لحظه اي که آنها به حياط کلانتري وارد شدند با آنها مدارا صورت گرفت که گويا اين عده از مداراي نيروي انتظامي سوءاستفاده کرده و قصد داشتند تا ضمن ورود به داخل ساختمان به سلاح هاي اين کلانتري دست پيدا کنند. فرماندار فلاورجان در اين رابطه گفته است: «ماموران پاسگاه قهدريجان تا لحظه ورود اغتشاشگران به حياط کلانتري باآنها مدارا کردند،اما وقتي آشوبگران قصد خلع سلاح ماموران را داشتند، با قاطعيت برخورد شد و تعدادي کشته شدند
    
    
دستگيري سرشاخه هاي اغتشاشگران همدان
    
سعيد گلستاني، معاون امور اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم دادگستري همدان در گفت و گو با تسنيم در همدان، درباره وقايع رخ داده، اغتشاش گران و آشوب گران در سطح استان همدان، اظهار داشت: اين افراد سازمان يافته و هدايت شده توسط منافقان، با اهداف براندازي نظام و بر هم زدن امنيت کشور دست به چنين آشوب گري هايي زده اند.
    
وي با اشاره به اينکه ايجاد ناامني و توقف اقتصاد کشور از ديگر اهداف اغتشاش گران و آشوب گران است، افزود: هدايت اين اغتشاش گران بيشتر از بيرون از کشور و توسط منافقان در حال انجام است.
    
گلستاني با بيان اينکه تخريب اموال عمومي و بانک ها، آسيب زدن به واحدهاي تجاري و غيره کار مردم عادي نيست، عنوان کرد: اين گونه رفتارها توسط برخي از افراد در جامعه، اقداماتي سازمان يافته است که توسط گروه هاي خاصي هدايت مي شود.
    
معاون امور اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم دادگستري همدان با تاکيد بر اينکه سرشاخه هاي اين تحرکات و آشوب گري ها در کشور اراذل و اوباش، منافقان و اغتشاش گران هستند، ابراز کرد: بسياري از اين گروه هاي هدايت کننده آشوب گري ها شناسايي و تعدادي دستگير شده اند.
    
وي با بيان اينکه اين چنين اقداماتي عليه نظام، تخريب اموال عمومي، به آتش کشيدن پرچم نظام جمهوري اسلامي و ايجاد ناامني اقداماتي است که نمي تواند توسط مردم صورت گيرد، گفت: چرا که مردم مي توانند اعتراضات خود را به صورت قانوني پيگيري کنند و اين اقدامات تنها رفتارهايي آشوبگرانه و با اهداف براندازي نظام است.
    
    
دستگيري 80نفر از اغتشاشگران استان کرمان
    
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: در جريان اغتشاشات اخير بيش از ۸۰ نفر از عناصر آشوبگر دستگير و تحويل مراجع ذي صلاح شدند.
    
سردار غلامعلي ابوحمزه صبح ديروز در آئين توديع و معارفه فرمانده جديد سپاه ناحيه حضرت رسول(ص) کرمان اظهارداشت: در روزهاي اخير عده اي وابسته به جريانات معاند و ضد انقلاب از تجمعات به حق مردم سوءاستفاده کرده و به اموال عمومي خسارت وارد کردند.وي با بيان اينکه با همدلي و همراهي خوب دستگاه نظامي و انتظامي و شوراي تامين استان در کرمان شاهد حرکت آنچناني اين افراد نبوديم گفت: در جريان اغتشاشات اخير بيش از 80 نفر از عناصر آشوب گر دستگير شدند.
    
فرمانده سپاه ثارالله استان با اشاره به اينکه اين افراد تحويل مراجع ذي صلاح براي شناسايي ريشه هاي اين اقدامات شدند خاطرنشان کرد: اميد داريم مسئولان درخواست هاي به حق مردم که ناشي از مشکلات اقتصادي است را پيگيري کنند.
    
وي با بيان اينکه تعدادي از مردم در اين ايام به صورت صادقانه اعتراض خود را مطرح کردند افزود: متاسفانه تعدادي از آدم هاي حقه باز وابسته به جريانات خارج از کشور از اين صداقت مردم سوءاستفاده کرده و شعارهاي ساختارشکنانه سردادند که در اين جريان تعدادي از هموطنانمان بي گناه کشته شدند.
    
    
بازداشت ۹ نفر از اغتشاشگران ممسني
    
رحمت الله فرامرزي در گفت وگو با تسنيم با اشاره به تجمعي که دوشنبه شب در شهرستان ممسني برگزار شده بود، اظهار داشت: اين تجمع ساعت 17:30 عصر با حضور تعداد 20 تا 25 نفر در يکي از نقاط شلوغ شهر آغاز شد که با توجه به اينکه در نقطه شلوغ شهر و نزديکي بازار بود، تعدادي از مردم هم جمع شدند اما همراهي با معترضان نکردند.
    
وي با تاکيد بر کم بودن تعداد معترضان و شعاردهندگان گفت: اين تجمع يک ساعت طول کشيد که ابتدا با شعارهاي اقتصادي و گراني همراه بود اما تعدادي شعارهاي ساختارشکنانه دادند.
    
فرامرزي با بيان اينکه هيچ گونه خشونت و برخورد قهري در محيط صورت نگرفت افزود: شناسايي و رصد دستگاه هاي امنيتي سبب بازداشت 9 نفر بعد از تجمع شد و ديگر معترضان نيز از سوي دستگاه امنيتي در حال شناسايي هستند.
    
فرماندار ممسني تاکيد کرد: خسارت جاني و مالي در تجمع شب گذشته در اين شهرستان رخ نداده و تصاوير و کليپ هاي پخش شده در برخي از شبکه هاي مجازي مربوط به ممسني نيست.
    
وي با بيان اينکه دادستان دستور برخورد جدي با آشوب طلبان را داده است، عنوان کرد: انتظار از مردم اين است که صف خود را از آشوب طلبان جدا کنند همان گونه که تاکنون نيز به همين شکل عمل کردند.
    
    
دستگيري تعدادي از اغتشاشگران در کرج
    
حاجي رضا شاکرمي با اشاره به لزوم دقت خانواده ها و کنترل فرزندان خوداظهار داشت: خانواده هاي استان البرز حساب جوانان خود را از اغتشاش گران و معاندين و کساني که اقدام به تحريک و تشويق مردم به تخريب اموال عمومي و بيت المال مي کنند، جدا کنند.
    
وي افزود: دستگاه قضايي و ساير دستگاه هاي امنيتي با مخالفين و معاندين و کساني که قصد راه اندازي اغتشاش و آشوب را دارند برخورد قاطع مي کنند.دادستان عمومي و انقلاب مرکز استان البرز با بيان اينکه مردم بايد حساب فرزندان خود را از اين آشوب طلبان جدا کنند، بيان کرد: يک سري از تحريک کنندگان و ليدرهاي اغتشاش گران در کرج شناسايي و دستگير شدند و عده اي هم شناسايي شده و در روزهاي آينده دستگير مي شوند.
    
    
دستگيري اغتشاشگران مشهد
    
حسن حيدري معاون دادستان مشهدمقدس اظهار داشت: در پي اغتشاشات اخير در مشهد مقدس در مجموع تاکنون 132 نفر دستگير شده اند.
    
معاون دادستان مشهدمقدس بيان کرد: در جريان تجمع نخست در شهر مشهد، 52 نفر دستگير شدند و در اغتشاش بعدي نيز 74 نفر که قصد تخريب داشتند دستگير شدند.
    
حيدري گفت: در سومين شب تجمعات در مشهد نيز 12 نفر ديگر دستگير شدند اما خوشبختانه شب گذشته تجمعي در مشهد نداشتيم و آرامش بر فضاي شهر حکمفرما شده است.