گزیده ها 12 اردیبهشت - 97

گزیده ها 12 اردیبهشت - 97
رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ایران با توجه به پشتوانه انقلاب اسلامی و مبانی دینی قوی باید صاحب نهضت و مکتبی در عرصه هنر باشد.
به گزارش ایسنا، علی لاریجانی عصر امروز (سه‌شنبه) در آئین افتتاح دانشکده دین و رسانه در قم، عنوان کرد: اینکه مجموعه‌ای متکفل شود در حوزه هنر و رسانه ظرفیت کسانی که تحصیلاتی در مسائل دینی دارند را بارور کند، قابل تحسین است.
رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خیلی سال پیش‌تر که وزیر فرهنگ و ارشاد بودم، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نامه‌ای محرمانه برای من نوشتند که حاوی دغدغه بزرگ ایشان برای عرصه فرهنگ بود. در آن نامه سخن این بود که ایران با توجه به پشتوانه انقلاب اسلامی و مبانی دینی قوی باید صاحب نهضت و مکتبی در عرصه هنر باشد.
وی افزود: رسیدن به آن نقطه کسانی را می‌خواهد که هم رسانه و هم هنر را بشناسند. این دانشکده در ابتدا با چنین هدفی راه‌اندازی شد.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: طی این سال‌ها برخی هنرمندان کارهای خوبی در عرصه‌های مختلف داستان، رمان و یا فیلم انجام داده‌اند که نشان از رشد دارد اما این آثار تجربه‌های فردی است و برای اینکه مکتب از درون آن اخذ شود، نیاز به کار بیشتر دارد.
لاریجانی با تأکید بر اینکه باید در عرصه‌های هنری صاحب یک مکتب شویم، اضافه کرد: رادیو و تلویزیون امروز می‌تواند علم‌دار این امر شود. آنچه اهمیت دارد این است که ابتدا تعریف روشنی برای کارهای رسانه‌ای داشته باشیم که چه دریچه‌هایی را برای درک حقیقت می‌خواهیم باز کنیم و به چه راه و رسم زندگی بپردازیم.
وی گفت: بخش دوم همگرایی صمیمانه با مردم است. رویکرد صمیمانه رسانه با مردم تاثیرگذاری پیام عرضه شده را بالا می‌برد. تلویزیون و هنر روی اراده‌ها تاثیر می‌گذارد. در رسیدن به این هدف هرچه تعامل صمیمانه‌تر باشد، تاثیرگذاری بیشتر است.
رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: باید از ظرفیت مهمی که در اختیار است، در این مسیر استفاده شود و وجود چنین دانشکده‌ای در این راه مایه بروز خلاقیت‌ها خواهد بود.
امروز و در آستانه عید نیمه شعبان، قیمت سکه در بازار صعودی پیش رفت و هر قطعه تمام بهار آزادی تا یک میلیون و ۹۵۰ هزار تومان فروخته شد.
به گزارش ایسنا، این روزها در بازار سکه خرید و فروش چندانی اتفاق نمی‌افتد و در بازار فردوسی به‌عنوان یکی از محل‌های اصلی خرید و فروش سکه، طی روزهای گذشته، عمدتا صرافی‌ها از معامله این کالا خودداری کرده و یا اگر هم فروشی وجود داشته، قیمت‌ها چندان مشخص نیست.
مشاهدات میدانی از وضعیت امروز (سه‌شنبه) بازار سکه از این حکایت دارد که اغلب صرافی‌ها معامله‌ای انجام نمی‌دادند و در چند موردی که وجود داشت، قیمت‌ها یکسان نبود و به طور قابل توجهی رشد داشت.
بر اساس این گزارش،‌ امروز هر قطعه سکه تمام بهار آزادی یک میلیون و ۹۵۰ هزار تومان فروش رفت. همچنین نیم سکه ۹۷۰ هزار تومان، ربع سکه ۶۲۰ هزار تومان و سکه یک گرمی تا ۳۷۰ هزار تومان فروخته شد. در مقابل این روزها صرافی‌ها اختلاف قیمت بین خرید و فروش را به طور چشمگیری افزایش داده‌اند. به گونه‌ای که قیمت خرید سکه از مشتری برای تمام بهار یک میلیون و ۸۴۰ هزار تومان یعنی 90 هزار تومان ارزان‌تر، نیم سکه ۹۰۰ هزار تومان و ربع سکه ۵۳۰ هزار تومان است که در مجموع اختلافی بین ۵۰ تا حدود ۱۰۰ هزار تومانی را بین خرید و فروش ایجاد می‌کنند.
قیمت سکه با تغییرات قیمت دلار و هر گرم اونس جهانی طلا تعیین می‌شود و صرافان دلیلی رشد قیمت امروز آن را ، نوسان قیمت این دو عامل می‌دانند.
بانک مرکزی این روزها برای تعدیل قیمت در بازار طرح پیش فروش سکه را در دست اجرا دارد. سکه در سررسید شش ماهه یک میلیون ۴۷۵ هزار تومان، نه ماهه یک میلیون و ۴۱۰ هزار تومان، یک ساله یک میلیون و۳۵۰ هزار تومان، ۱۸ ماهه یک میلیون و ۲۴۵ هزار تومان و ۲۴ ماهه یک میلیون و ۱۱۶ هزار تومان در شعب بانک ملی پش فروش می‌شود.
رئیس‌جمهوری آمریکا تاکید کرد واشنگتن دیگر نباید به عنوان پلیس جهان فعالیت داشته باشد.
به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا دوشنبه در کنفرانس خبری مشترک با محمدو بوهاری، رئیس‌جمهوری نیجریه گفت: ما دیگر و بیشتر نمی‌خواهیم پلیس جهان باشیم.
او تاکید کرد: ما چندین دهه پول هنگفتی صرف پلیس بودن در جهان کردیم و این نباید اولویت باشد. ما می‌خواهیم بر خودمان نظارت کنیم و کشور خودمان را بازسازی کنیم و رئیس‌جمهور این مساله را درک می‌کند.
رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین درباره وعده خارج کردن آمریکا از جنگ‌های خارجی سخن گفت و به خاتمه تلاش‌های به اصطلاح کشورسازی اشاره کرد.
او همواره از این مساله گلایه می‌کند که آمریکا بسیاری از منابع مالی‌اش را در نهادهای بین‌المللی همچون ناتو سرمایه‌گذاری کرده است.
روز دوشنبه دونالد ترامپ گفت: ترجیح می‌دهد شاهد ارتقای روابط اقتصادی با نیجریه و سایر کشورها باشد.
در مقابل رئیس‌جمهوری نیجریه تاکید کرد: بهترین کاری که آمریکا می‌تواند انجام دهد کمک به آموزش افسران آن در نیجریه است که به باثبات‌سازی این کشور کمک خواهند کرد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در صفحه شخصی خود اظهاراتش پیرامون موافقت خود با فیلترینگ تلگرام را در دیدار با اعضای شاخه جوانان برخی احزاب اصلاح‌طلب و اصولگرا را تکذیب کرد.
محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در صفحه شخصی خود اظهاراتش پیرامون موافقت خود با فیلترینگ تلگرام را در دیدار با اعضای شاخه جوانان برخی احزاب اصلاح‌طلب و اصولگرا تکذیب کرد.
وی در این باره نوشت: «بسیاری از جوانان احزاب سیاسی در جلسه مذکور حضور داشته‌اند، این گزارش صحت ندارد.»
صبح امروز خبرگزاری فارس به نقل از روبط عمومی حزب موتلفه اسلامی در خبری ضمن تشریح برخی بحث‌های صورت گرفته در جلسه مذکور، از قول آذری جهرمی نوشته بود:
وزیر ارتباطات با بیان اینکه علم و دانش لازمه اعلام نظر در مسائل تخصصی است و با تایید این نکته که تلگرام و پاول دوروف، به تعهدات خود عمل نکرده و حامی تروریسم در دنیا است، اظهار کرد: من با فیلترینگ تلگرام موافقم اما در شورای ملی فضای مجازی فقط یک حق رای دارم.آذری جهرمی در این نشست قول داد تا دغدغه‌ها و مطالبات جوانان را در هیات دولت مطرح و مسائل مربوط به وزارت ارتباطات را با جدیت پیگیری کند.
گفتنی است خبرگزاری فارس این خبر را با تیتر"وزیر ارتباطات: تلگرام حامی تروریسم است/ با فیلتر تلگرام موافقم" منتشر کرده بود.