فروکش کردن درگیری‌ها بعد از حملات شبانه اسرائیل به ۲۵ هدف در غزه



فروکش کردن درگیری‌ها بعد از حملات شبانه اسرائیل به ۲۵ هدف در غزه 8خرداد-97
 دست سپاه قدس درتحریک حماس وجهاد اسلامی درکار است . برای اینکه پاسداران سکوت یا عدم واکنش به موشک باران مواضع شان  درسوریه از سوی اسراییل را می خواهند با تحریک حماس و جهاد اسلامی مقابل اسراییل پاسخ دهند.
عکسی از حملات اسرائیل که از رفح در جنوب نوار غزه گرفته شده است
 عکسی از حملات اسرائیل که از رفح در جنوب نوار غزه گرفته شده است
ارتش اسرائیل اعلام کرده است که در طول شب گذشته ۲۵ موضع دیگر گروه‌های مسلح فلسطینی را به تلافی حملات راکتی و خمپاره‌ای از غزه هدف قرار داده است.
حملات اخیر که از شدیدترین درگیری‌های دو طرف از زمان جنگ غزه در سال ۲۰۱۴ میلادی بود از صبح چهارشنبه ۳۰ مه با میانجیگری مصری‌ها فروکش کرده است.
اسرائیل می‌گوید روز سه‌شنبه بیش از ۷۰ خمپاره و راکت از نوار غزه به سمت خاک اسرائیل شلیک شده است. به گفته ارتش اسرائیل بیشتر این راکت‌ها و خمپاره‌ها با پدافند هوایی منهدم شده است.
اما تعداد زیادی در شهرک‌های اسرائیلی فرود آمده و ترکش‌های آن سه سرباز را زخمی کرده است. حماس و جهاد اسلامی مسئولیت حملات راکتی را بر عهده گرفته‌اند.
آمریکا به عنوان مهم‌ترین متحد اسرائیل، خواهان تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بررسی درگیری‌ها اخیر شده است.

مقام‌های نظامی اسرائیل گفته‌اند که اگر پرتاب راکت از غزه متوقف شود، حملات بیشتری صورت نخواهد گرفت.
تنش‌های اخیر میان دو طرف از روز یکشنبه ۲۷ مه و زمانی آغاز شد که نیروهای اسرائیلی گفتند بسته‌ای انفجاری در نزدیکی حصار مرزی پیدا کرده‌اند. ارتش اسرائیل به تلافی، یک پاسگاه را هدف قرار دادند و سه عضو گروه جهاد اسلامی را کشت.
بعد از پرتاب راکت و خمپاره از سوی غزه به تلافی این حمله، جنگنده‌ها و هلی‌کوپترهای اسرائیلی دیروز بیش از ۵۰ نقطه را که به گفته آنها مواضع گروه‌های مسلح در غزه بود، هدف قرار دادند.
درگیری‌های تازه در پی هفته‌ها تنش مرگبار در مرز غزه رخ داده است.
دو هفته پیش در جریان تجمع اعتراضی فلسطینی‌ها در مرز غزه نیروهای اسرائیلی بیش از ۶۰ فلسطینی را کشتند.
در جریان اعتراض‌‌های چند هفته‌ای در مرز غزه که با خواسته "بازگشت به سرزمین پدری" انجام شد، بیش از ۱۲۰ فلسطینی کشته شدند. در طرف مقابل اسرائیلی‌ها کشته‌ ندادند.