حمله شدید اللحن مقتدی صدر به ائتلاف نزدیک به جمهوری اسلامی در عراق 11 اردیبهشت - 97
تادستان پلید مداخله جویی پاسداران وعواملن فوذی شان در عراق قطع نگردد محال است صلح وامنیتو ثبات وآرامش  در عراق مستقر گردد.
 moghtadaSadr_043018.jpgالعربیه - برای زمان برگزاری انتخابات پارلمانی عراق هنوز 13 روز باقی مانده است، اما برغم این فاصله زمانی درگیری‌های سیاسی میان احزاب شرکت کننده و رقابت ائتلاف‌های سیاسی مختلف، صحنه تبلیغاتی وفضای پیش از انتخابات را بسیار داغ کرده است به طوری که هر کدام از طرف‌های سیاسی تلاش می‌کند رای مردم را به سوی خود جلب کند.
دخالت مستقیم برخی از روحانیون با نفوذ عراقی در صحنه تبلیغات باعث گرم تر شدن تنور این انتخابات پارلمانی شده است.
مقتدی صدر رهبر جنبش صدری‌ها، روز شنبه، با انتقاد شدید از ائتلاف «فتح» به رهبری هادی العامری، از آنها خواست که از نام کسانی که برای دفاع از میهنشان جان دادند بهره برداری سیاسی نکنند.
صدر در واکنش به یک سوال در مورد موضع خود نسبت به اظهارات قیس الخزعلی که گفته بود ائتلاف «سائرون» که صدر رهبر آن است، احتمالا رتبه چهارم را در انتخابات کسب خواهد کرد، گفت:«به اعضای ائتلاف «فتح» توصیه می کنم، از نام حشد الشعبی و جهاد علیه بآدم های صادق که برای پیروزی عراق جنگیدند، بهربرداری سیاسی نکنند.من بعضی از سخنرانی‌های اعضای «ائتلاف فتح» را از طریق سایت‌های شبکه‌های اجتماعی دنبال می کنم، رهبران فتح متاسفانه چیزی به جز مدت زمانی که در الحشد بودند، در تاریخ خود ندارند.
خزعلی گفته است نخست وزیر عراق یا از ائتلاف «فتح» خواهد بود یا حیدر العبادی بار دیگر از طریق اکثریت توافقی تعیین خواهد شد.
مقتدی صر گفت:«این گونه بهربرداری‌های سیاسی خلاف رای مرجعیت‌های شیعیان در عراق است وهیچ عاقلی اینگونه از نام مجاهدان و مبارزان بهره برداری نمی کند».
مقتدی صدر گفت:«تشکیل ائتلاف "فتح" برخلاف نظر مراجع شیعه عراق عصیان علیه آنها محسوب می‌شود».
گفتنی است که آیت الله علی سیستانی پیشتر به طور غیر مستقیم ائتلاف «فتح» را بایکوت کرده بود.
سیستانی گفته بود که:«آزموده را آزمودن خطاست».
این در حالی است که روحانیون وابسته به جمهوری اسلامی در قم از عراقی‌ها خواستند که به ائتلاف فتح رای دهند.
کاظم حائری از مراجع تقلید ایران از العامری و دارو دسته الحشد الشعبی که به ایران وابسته‌اند حمایت کرده و از عراقی‌ها خواسته است که به آنها رای دهند.