دو نفر در ارتباط با تصادف اتوبوس جاده کرمان-تهران احضار شدند

 دو نفر در ارتباط با تصادف اتوبوس جاده کرمان-تهران احضار شدند  3مهر-97
کرمان- ایرنا- معاون حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب کرمان در خصوص آخرین وضعیت حادثه تصادف اتوبوس تهران-کرمان گفت: مدیر تعاونی هفت و مسئول شرکت مسافربری عدل کرمان به منظور ارائه توضیحاتی به دادسرا احضار شدند.
به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی دادگستری کل استان کرمان، محمد علی سلیمانی افزود: باتوجه به اینکه بیشتر قربانیان و مصدومان این حادثه متعلق به استان کرمان هستند ، بلافاصله با دستور دادستان کرمان رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفته است.
وی در پاسخ به این سوال که آیا مصدومان حادثه و خانواده متوفیان می توانند در کرمان پیگیر پرونده قضایی خود باشند یا خیر ؟ افزود : به منظور سهولت کار خانواده متوفیان و مصدومان حادثه در ابتدا درخواست احاله پرونده را داشتیم اما به دلیل اینکه تعدادی از متوفیان و مصدومان حادثه مربوط به استان یزد و شهرستانی های رفسنجان،انار و سایر شهرستان ها بودند از حوزه قضایی بادرود در استان اصفهان درخواست کردیم نیابت تحقیقات نسبت به افرادی که ساکن کرمان هستند برای دادسرای عمومی و انقلاب کرمان ارسال کنند.
سلیمانی گفت :بر مبنای توضیحات و بررسی های انجام شده اتوبوس از نوع اسکانیا و مدل سال 1387 بوده است که حدود 10 سال از عمر مفید آن گذشته و تا پنج سال دیگر استاندارد مصرف داشته است.
این مسئول قضایی با اشاره به اینکه معاینه فنی اتوبوس در تیرماه سال جاری انجام شده و تا دی ماه نیز اعتبار داشته افزود : سوابق تخلف راننده نیز بررسی شد و هیچ گونه اطلاعاتی مبنی بر تخلف و نمره منفی راننده در طول سابقه رانندگی وی وجود نداشته است.
سلیمانی گفت : تعاونی مکلف شد چنانچه فردی از خانواده متوفیان یا مصدومان قصد مراجعه به محل حادثه و یا بیمارستان های محل بستری مصدومین را دارد به طور رایگان عملیات انتقال را انجام دهد.
دوشنبه شب هفته گذشته اتوبوس مسافربری که از تهران عازم کرمان بود در محور کاشان - نطنز و نزدیک شهر بادرود با تانکر سوخت برخورد و در نتیجه شدت تصادف و آتش سوزی در مجموع 19 نفر از مسافران اتوبوس به دلیل شدت سوختگی جان خود را از دست دادند و 27 نفر از هموطنانمان نیز مجروح شدند