آقاي روحاني! محكم باشيد / ملت ايران از آمريكا طلبكار است

آقاي روحاني! محكم باشيد / ملت ايران از آمريكا طلبكار است

انتظار از حضور رئيس جمهور در سازمان ملل  3 مهر - 97

 گفته می شوددروغ گو کم حافظه می شود . برای همین سربازجو شریعت نداری نه کم حافظه که دچار بیماری مصلحتی کر ی وکور هم شده است . برای اینکه  وانمود  کرده فریاد های مرگ بر دیکتاتور و خامنه ای معترضان را نشنیده  وتجمعات اعتراضی  ضد حکومتی شان را ندیده  است . برای همین با طلبکاری ملت ازآمریکا عوض کرده است تا هدف روحانی مخاطب قرار دادن راد نبال کند . همچنین  معترضان ایرانی فریاد می زنند دشمن ما همین جاست . از سوی دیگر چرا آنانکه تلاش می کنند ایران را ترک کنند درصدر کشورهایی که می خواهند بروند اگر بتوانندآمریکا قرار دار د؟
انتظار افکار عمومي از رئيس جمهور به عنوان نماينده ايران در نشست مجمع عمومي سازمان ملل اين است که با بياني قاطع و محکم از اين تريبون جهت بيان حقانيت جمهوري اسلامي و تشريح عهدشکني و کينه توزي ها و کارنامه سياه شيطان بزرگ به خوبي بهره ببرد.
    
    
سرويس سياسيرئيس جمهور روز يکشنبه به منظور سخنراني و تبيين مواضع کشورمان در خصوص آخرين تحولات منطقه اي و بين المللي در هفتاد و سومين اجلاس مجمع عمومي سازمان ملل متحد، وارد نيويورک شد. اين ششمين سفر رئيس جمهور به نيويورک است.
    
حضرت امام خميني(ره) يک روز پس از تسخير لانه جاسوسي، تحليلي از رابطه ايران و آمريکا ارائه کردند که در عين اختصار و سادگي، از عمق و درايتي عجيب برخوردار بود. ايشان فرمودند:«در يک روايتي است که رسول خدا که مبعوث شد آن شيطان بزرگ فرياد کرد و شيطان ها را دور خودش جمع کرد و اينکه مشکل شد کار بر ما، در اين انقلاب، شيطان بزرگ که آمريکاست شياطين را با فرياد دور خودش دارد جمع مي کند. و چه بچه شيطان ها که در ايران هستند و چه شيطان هايي که در خارج هستند، جمع کرده است و هياهو به راه انداخته است...».
    
اين نخستين بار بود که عبارت «شيطان بزرگ» براي آمريکا به کار رفت و رسماً وارد ادبيات سياسي جمهوري اسلامي ايران شد و به مرور از مرزهاي ايران نيز فراتر رفته و رسانه هاي بين المللي نيز بارها از اين عبارت براي توصيف آمريکا استفاده کردند. با گذشت 39 سال از اين ابداع عجيب بنيانگذار انقلاب اسلامي، اين عبارت نه تنها تازگي و دقت خود را از دست نداده بلکه گذشت زمان و فراز و نشيب تاريخ، صحت اين عبارت را بيش از پيش تاييد کرده است.
    
    
از آمريکا طلبکاريم
    
انتظار افکار عمومي از رئيس جمهور به عنوان نماينده ايران در نشست مجمع عمومي سازمان ملل اين است که از اين تريبون جهت بيان حقانيت جمهوري اسلامي و تشريح عهدشکني و کينه توزي ها و کارنامه سياه شيطان بزرگ به خوبي بهره ببرد.
    
ملت ايران از آمريکا طلبکار است و رئيس جمهور بايد با قاطعيت و از موضع قدرت در اين نشست شرکت کرده و آمريکا را در جايگاه متهم نشانده و به چالش بکشد.
    
    
شهداي اهواز
    
صبح شنبه يک تيم تروريستي وابسته به بيگانگان که ارتباطات آشکار آن با آمريکا و برخي کشورهاي اروپايي و همچنين برخي رژيم هاي مرتجع منطقه قابل کتمان نيست، در شهر اهواز و در حين برگزاري رژه نيروهاي مسلح، در اقدامي رذيلانه مردم را به رگبار بست. در پي اين اقدام تروريستي 25 نفر از هموطنانمان شهيد و حدود60 نفر نيز مجروح شدند.
    
اين حادثه تلخ جديدترين مصداق طلبکاري ملت ايران از آمريکاست.
    
صبح روز وقوع حادثه تروريستي اهواز مايک پمپئو وزير خارجه آمريکا ايران را به حمله مستقيم تهديد و در لحني گستاخانه گفته بود که اگر ايران با استفاده از نيروهاي وابسته به خود به منافع آمريکا حمله کند، به طور مستقيم به آن پاسخ خواهيم داد.
    
پس از حادثه تروريستي اهواز، محمدجواد ظريف وزير امور خارجه، متحدان منطقه اي آمريکا را مسئول اين حمله تروريستي اعلام کرد و در صفحه توئيتر خود نوشت:«جمهوري اسلامي ايران حاميان منطقه اي تروريسم و اربابان آمريکايي آنها را مسئول حمله در اهواز مي داند. ايران براي دفاع از جان ايرانيان پاسخي سريع و قاطع به تروريست ها مي دهد».
    
گروهک تروريستي و جدايي طلب الاحواز که در حادثه تلخ اهواز، در اقدامي رذيلانه زن و کودک و پير و جوان را به رگبار بست تنها يک نمونه از تروريست هاي تحت حمايت آمريکاست. داعش، منافقين، کومله، جندالشيطان، القاعده و ديگر گروهک هاي تروريستي نيز همگي دست پرورده و تحت حمايت آمريکا هستند.
    
آقاي روحاني مي بايست در نشست مجمع عمومي سازمان ملل به حادثه تروريستي اهواز و نقش آمريکا در تجهيز و حمايت همه جانبه از گروهک هاي تروريستي بپردازد.
    
لازم به ذکر است که در روزهاي گذشته در اقدامي مسبوق به سابقه در آستانه برگزاري نشست مجمع عمومي سازمان ملل، نشست گروهک تروريستي منافقين- که 17 هزار ايراني را به شهادت رسانده است- با حضور مقامات آمريکايي از جمله «رودي جولياني» در نيويورک برگزار شد.
    
    
برجام
    
برجام يکي ديگر از مصاديق طلبکاري ملت ايران از آمريکاست.
    
منتقدان روند مذاکرات هسته اي قبل از امضاي برجام بارها اعلام کردند که قواعدي همچون «توازن تعهدات»، «همزماني اجراي تعهدات»، «اخذ تضمين از طرف مقابل» و «پيش بيني برگشت پذيري امتيازات واگذار شده در صورت نقض عهد» که قاعده عقلي هر قرارداد عادي حقوقي است، در برجام رعايت نشده است و همين امر مي تواند زمينه ساز عهدشکني آمريکا در توافق هسته اي باشد. اما متاسفانه برخي مقامات ارشد دولت و اعضاي تيم مذاکره کننده هسته اي برخورد نامناسبي با انتقادهاي کارشناسي داشتند.
    
متاسفانه دولت آقاي روحاني در سال 94 در اقدامي عجولانه و شتابزده- به گونه اي که تعجب رسانه هاي غربي را در پي داشت- در 2 ماه همه تعهدات خود را به صورت يک طرفه و برگشت ناپذير انجام داد. دولت در کمتر از 2 ماه، 12 هزار سانتريفيوژ را از چرخش انداخت، در قلب رآکتور اراک بتن ريخت، 9700 کيلو از 10 هزار کيلوگرم ذخاير اورانيوم غني شده را از کشور خارج کرد و حتي تحقيق و توسعه را نيز متوقف کرد.
    
اما زماني که در دي ماه 94 نوبت به اجراي تعهدات آمريکا رسيد، دولت اوباما-رئيس جمهور سابق آمريکا- بدون توجه به تعهدات، در اولين روز اجراي برجام، تحريم هاي جديدي عليه ملت ايران وضع کرد.
    
دولت اوباما در ادامه، قانون محدوديت ويزا، قانون تحريمي آيسا، قانون وضعيت اضطراري عليه ايران، غارت 2 ميليارد دلاري اموال ايران و ده ها اقدام ضدايراني ديگر را به فهرست کارنامه سياه خود در برجام اضافه کرد.
    
دونالد ترامپ نيز پس از نشستن بر صندلي رياست جمهوري، در ادامه قانون محدوديت ويزا، قانون مهاجرت را امضا کرد و در ادامه قانون تحريمي آيسا، قانون سياه چاله تحريم (مادر تحريم ها) را امضا کرد.
    
ترامپ-18 ارديبهشت 97- در حالي از برجام خارج شد که ده ها امتياز نقد از ايران گرفت، برنامه هسته اي کشورمان را نابود کرد و نه فقط به هيچ يک از تعهدات خود در برجام عمل نکرد و تحريم ها را که لغو آن موضوع مذاکرات بود لغو نکرد، بلکه ده ها تحريم جديد هم به آن افزود. و به وضوح مي توان ديد که هيچ يک از امتيازاتي که داده ايم قابل برگشت نيست و يا اينکه بازگشت آنها با دشواري و صرف هزينه هاي فراوان همراه است. به بيان ديگر، آمريکا شيره برجام را تا آخرين قطره مکيد و سپس تفاله آن را دور انداخت.
    22
ارديبهشت 97، پايگاه تحليلي «پوليتيکو» به نقل از «فدريکا موگريني» مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا نوشت:«از «حسن روحاني» رئيس جمهور ايران تضمين گرفته که اين کشور علي رغم تصميم «دونالد ترامپ» رئيس جمهور آمريکا براي خروج از برجام و وضع مجدد تحريم ها عليه ايران، همچنان در توافق مي ماند».
    
از سوي ديگر 25 ارديبهشت 97 رسانه هاي منطقه اي محتواي مذاکرات دولت آمريکا با اروپا را فاش کردند که نشان مي دهد آمريکا قبل از خروج از برجام از اروپا براي ادامه فشار به ايران تضمين گرفته است.
    
در مجموع آمريکا به جهت اطمينان از خارج نشدن ايران از برجام و اخذ تضمين از اروپا براي فشار به ايران، با خيالي آسوده از اين توافق خارج شد.
    
مقامات آمريکايي در موضوع برجام همواره با لحني گستاخانه ايران را محکوم کرده اند. اين در حالي است که توافق هسته اي هم در دولت اوباما و هم در دولت ترامپ به صورت فاحش نقض شده است و روحاني مي بايست در نشست مجمع عمومي سازمان ملل با لحني قاطع به اين موضوع بپردازد.
    
    
رفتار منطقه اي
    
دونالد ترامپ و ديگر مقامات آمريکايي در ماه هاي اخير بارها با حمله به توان موشکي و قدرت منطقه اي ايران مدعي شده اند که ايران بايد از توان دفاعي خود و مقابله با تروريسم در منطقه چشم پوشي کند.
    
اين در حالي است که آمريکا به همراه برخي کشورهاي اروپايي و همچنين برخي رژيم هاي مرتجع منطقه در حال جنايت و کشتار زنان و کودکان در منطقه و تجهيز گروهک هاي تروريستي و حمايت از آنان است.
    
آقاي روحاني بايد در سازمان ملل با به چالش کشيدن اقدامات منطقه اي آمريکا و شرکاي اين کشور، از موضع طلبکار، جنايات واشنگتن در عراق و سوريه و يمن و بحرين و فلسطين را براي افکار عمومي تشريح کند.
    
    
تنش زدايي!
    
حشمت الله فلاحت پيشه، رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در مصاحبه با يورونيوز گفته است که هيئت ايراني در اجلاس پيش روي مجمع عمومي و شوراي امنيت سازمان ملل متحد وارد فضاي تنش مبتني بر سخنراني نخواهد شد.
    
فلاحت پيشه افزود: هيچ تابويي در مذاکرات ايران و آمريکا وجود ندارد و هيئت ايراني بايد با حضوري جدي، آمادگي تنش زدايي با هر بازيگري در عرصه بين المللي حتي آمريکا را داشته باشد.
    
متاسفانه اين اظهارات تامل برانگيز رئيس کميسيون امنيت ملي مجلس ارسال پالس ضعف به طرف مقابل است.
    
در حالي که تجربه عبرت آموز برجام و حادثه تروريستي اهواز و اظهارات گستاخانه مقامات آمريکايي پيش روي ماست، آنگاه يک نماينده مجلس با سهل انديشي پالس ضعف ارسال کرده و دشمن را به گستاخي بيشتر تشويق مي کند.
    
    
عقب نشيني آمريکا!
    
همزمان با سفر رئيس جمهور به آمريکا براي شرکت در نشست مجمع عمومي سازمان ملل، رسانه هاي زنجيره اي به صورت هماهنگ موضوع مذاکره با آمريکا و بزک چهره خبيث شيطان بزرگ را در دستور کار خود قرار داده اند.
    
قرار بود نشست شوراي امنيت به رياست ترامپ با موضوع ايران برگزار شود. اما مشاوران و انديشکده هاي آمريکايي به کاخ سفيد توصيه کردند که اين اقدام به ضرر واشنگتن تمام خواهد شد. زيرا تنها در يک قلم آمريکا با زير پا گذاشتن قطعنامه 2231 از برجام خارج شده است و مطرح شدن اين موضوع از سوي ايران در نشست شوراي امنيت براي آمريکا مناسب نيست. بنابراين تصميم بر اين شد تا مسائلي مانند عدم اشاعه، اهميت قانون اساسي و حاکميت در نشست شوراي امنيت به رياست ترامپ مطرح شود.
    
اما مدعيان اصلاحات بدون توجه به خوي استکباري آمريکا، اين فريبکاري را «عقب نشيني» و «امتيازدهي به ايران» جا زده و مدعي شده اند که ايران بايد از اين فرصت استفاده کرده و با مذاکره با آمريکا، امتياز بگيرد!
    
اين در حالي است که ترامپ و دولت وي به شدت نيازمند يک نمايش سياسي و قرارگرفتن روساي جمهور ايران و آمريکا در يک قاب است. هدف طرف آمريکايي نه مذاکره است نه امتياز دادن به ايران و نه رفع تحريم ها، هدف اصلي تسليم ايران و امتيازدهي کشورمان در حوزه موشکي و منطقه اي و تکميل پازل برجام است.
    
    
تبيين تخلفات
    
روحاني در فرودگاه جان اف کندي نيويورک و در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: اين سفر همچون سال هاي گذشته براي شرکت در اجلاس مجمع عمومي سازمان ملل و ملاقات با برخي سران کشورها انجام مي شود و همچنين جلسات و مصاحبه هايي در حاشيه مجمع عمومي خواهيم داشت.
    
رئيس جمهور با اشاره به اينکه حال و هواي امسال با سال هاي گذشته متفاوت است، ادامه داد: متاسفانه آمريکايي ها از بسياري از تعهدات خودشان در سراسر دنيا سر باز زدند که از جمله آنها تعهداتي بوده که در برجام داشتند و امسال فرصتي است تا تخلفات و نقض مقررات بين المللي آنها بهتر تبيين شود.
    
وي افزود: هدف ما اين است که سياست هاي جمهوري اسلامي ايران نسبت به منطقه و جهان را در مجامعي که پيش رو داريم، تبيين مي کنيم.
    
آمريکا حامي هميشگي تروريست ها
    
صبح ديروز جمعي از مديران رسانه هاي آمريکايي با رئيس جمهور کشورمان ديدار کردند. روحاني در پاسخ به پرسشي درباره ديدار احتمالي با رئيس جمهوري آمريکا، همانطور که ميان رهبران کره شمالي و آمريکا بعد از يک سلسله لفاظي ها چنين ديداري انجام گرفت، گفت: تشبيه اين دو مسئله خيلي دقيق نيست. از سال گذشته تاکنون رئيس جمهور آمريکا از يک توافق بسيار مهم بدون هيچ دليل خارج شده و مردم ايران را تحريم و تهديد کرده است و اين اقدامات به سادگي قابل چشم پوشي نيست. کره شمالي با ماجراي ايران کاملا متفاوت است.
    
روحاني درباره حادثه تروريستي اهواز هم با بيان اينکه آمريکايي ها از ابتداي انقلاب اسلامي تاکنون پيوسته از گروه هاي تروريستي ضدايراني حمايت و پشتيباني کرده اند، اظهارداشت: آمريکايي ها در حوادث گذشته هم همواره حامي گروه هاي تروريستي بوده اند که عليه مردم ايران تلاش کرده اند و گروهي از آن تروريست ها هم اکنون نيز در آمريکا فعاليت هاي سياسي و تبليغاتي مي کنند. آمريکا نمي تواند نسبت به عمليات تروريستي که نقض همه مقررات بين الملل است، بي تفاوت باشد.
    
رئيس جمهور گفت: يکي از مقام هاي آمريکا در روزهاي اخير و در پي حادثه تروريستي اهواز حرف تکان دهنده اي زده و ضمن حمايت از ترور و تروريست ها، دولت ايران را مسئول اين ترور دانسته است! اگر ما اين حرف را راجع به عاملان عمليات تروريستي 11 سپتامبر بزنيم مردم آمريکا چگونه قضاوت خواهند کرد اگر اينطور باشد آيا مي توان گفت هر اقدام تروريستي که در کشورهاي اروپايي و ساير کشورها روي مي دهد مسئوليتش با دولت هايي است که کشورشان قرباني تروريسم شده اند؟
    
رئيس جمهور با اشاره به تلاش هاي آمريکا براي محروم کردن ايران از فروش نفت اظهارداشت: هدفي که آمريکايي ها ترسيم کرده اند که ايران را از فروش نفت محروم کنند، نه تنها عملي نيست بلکه بسيار خطرناک خواهد بود و اميدوارم بتوانيم در چارچوب مقررات بين المللي به تجارت با کشورهاي دوست ادامه دهيم.
    
روحاني در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه آيا تمايل داريد تحت هر شرايطي با ترامپ ديدار کنيد؟، گفت: ديدار خود به تنهايي موضوعيت ندارد، چرا که ديدار زماني انجام مي شود که ما اميد داريم اختلافات کمتر شده و به نکات مثبتي دست خواهيم يافت. اما امروز نسبت به رفتار رئيس جمهور آمريکا هيچ اميدي نداريم و هيچ خاصيت و اثري در اين کار نمي بينيم. اما اگر روزي ببينيم آمريکا صادقانه به دنبال بازسازي روابط است، آن زمان تصميم خواهيم گرفت و فضاي تازه اي خواهيم داشت.
    
آبراه خليج فارس براي همه يا هيچ کس
    
رئيس جمهور همچنين در گفت وگو با شبکه NBC آمريکا تصريح کرد: ترامپ همه آنچه را مي خواست در نوامبر انجام دهد، در سپتامبر انجام داد. او هرگز قادر نخواهد بود صادرات نفت ايران را به صفر برساند. فشار مي آورد اما قطعا به اهدافش نمي رسد و اگر بخواهد از زور استفاده کند، حتما پاسخ دريافت مي کند.
    
وي افزود: ايران به گواهي تاريخ قدرت حفظ امنيت آبراه هاي منطقه را داشته است و اکنون قدرتمندتر از هميشه. اگر قرار است خليج فارس براي تجارت، آبراهي امن باشد، بايد براي همه باشد. اين نه يک تهديد، بلکه يک حقيقت تاريخي است.