جمع آوري 2 هزار معتاد متجاهر و 200 مواد فروش از محله هاي شوش، مولوي و هرندي

جمع آوري 2 هزار معتاد متجاهر و 200 مواد فروش از محله هاي شوش، مولوي و هرندي  13 بهمن - 97
چند دهه است  که موازی سیاست زن ستیزانه مبارزه با بی حجابی مبارزه با قاچاقچیان موادمخدر و قاچاقچیلن شده  است؟ چرا نتیجه این مبارزات چه بوده است؟
دبيركل ستاد مبارزه با موادمخدر، رئيس پليس پايتخت و رئيس پليس مبارزه با موادمخدر از روند اجراي «طرح پاك سازي محلات» از وجود معتادان متجاهر و خرده فروشان بازديد كردند.
به گزارش پايگاه خبري پليس، دبيركل ستاد مبارزه با موادمخدر در حاشيه اجراي طرح پاك سازي محلات از وجود معتادان متجاهر و خرده فروشان در مناطق شوش، مولوي و هرندي، يكي از اصلي ترين اهداف اين طرح را ساماندهي و پاك سازي محله هاي آلوده از لوث معتادان و خرده فروشان و عدم بازگشت وضعيت اين محله ها به قبل از اجراي طرح عنوان كرد و گفت: يكي از دغدغه هاي شهروندان اين است كه اين طرح نيمه كاره بماند لذا بايد تمهيدات لازم براي استمرار اين طرح و طرح هاي مشابه، انديشيده شود
اسكندر مومني اظهارداشت: بودجه قابل توجهي براي كارهاي عمراني، فرهنگي و ورزشي به اين سه محله اختصاص يافته است.مومني افزود: 55 درصد طلاق ها و منشا بسياري از جرايم، موادمخدر است.
وي با اشاره به وجود 15 هزار معتاد در نقاط مختلف تهران، بيان كرد: در حال حاضر در كشور، حدود 60 هزار معتاد متجاهر وجود دارد كه نياز است به صورت گسترده به اين موضوع رسيدگي شود.
جمع آوري زباله جمع كن ها
دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اهميت طرح ساماندهي و جمع آوري زباله جمع كن ها از محله هاي مختلف شهر تهران گفت: ساماندهي و جمع آوري زباله جمع كن ها از سطح محلات، كوچه و خيابان ها يكي ديگر از دغدغه هايي است كه بايد به آن رسيدگي شود، برهمين اساس اعتباراتي براي اين امر تخصيص داده شده است.
مومني با بيان اينكه براساس قانون مبارزه با مواد مخدر، فرد معتاد بايد خود را براي ترك اعتياد و بازپروري به مراكز بازپروري معرفي كند، افزود: در صورتي كه فرد معتاد، خود را به مراكز معرفي نكرد طبق قانون مبارزه با مواد مخدر مجرم است و برخورد هاي قانوني صورت خواهد گرفت تا وي بازپروري شود.
دستگيري 205 خرده فروش مواد مخدر در 3 محله
رئيس پليس پايتخت در جريان اين بازديد، گفت: تاكنون دو هزار معتاد متجاهر از اين سه محله جمع آوري شده اند كه 350 نفر از آنها، مشكلات پزشكي نظير بيماري هاي واگيردار دارند.
سردار حسين رحيمي با اشاره به دستگيري 205 خرده فروش مواد مخدر، افزود: در اين طرح، 280 پاتوق و خانه معتادان در 37 محله، پلمب شد.
رحيمي ادامه داد: اين طرح به صورت مستمر ادامه خواهد داشت و اين نيازمند همكاري دستگاه هاي ديگر براي مبارزه بي امان با معضل اعتياد مي باشد.
رئيس پليس پايتخت، با اشاره به جمع آوري حدود 30 هزار معتاد از ابتداي سال جاري تا كنون در شهر تهران، خاطرنشان كرد: در بازرسي از مخفيگاه ها، پاتوق هاي معتادان و خرده فروشان مواد مخدر در اين طرح، تاكنون 30 كيلو انواع موادمخدر، تعدادي لوازم مسروقه و... كشف شده است
به گفته رحيمي، از ابتداي اجراي اين طرح، ميزان سرقت در اين سه محله به يك دوازدهم رسيده است.
تبديل 16 مسجد به پايگاه فرهنگي جمع آوري معتادان
رئيس پليس مبارزه با موادمخدر ناجا هم در حاشيه بازديد از روند اجراي طرح جمع آوري معتادان متجاهر و خرده فروشان موادمخدر در مناطق شوش، مولوي و هرندي، از تخصيص 16 مسجد به پايگاه فرهنگي در اين سه منطقه خبرداد و گفت: هر كدام از اين مساجد به يك پايگاه تبديل مي شوند، تا روند مبارزه با موادمخدر به شكل فرهنگي پيش برود.
سردار مسعود زاهديان افزود: با حضور معتمدان محلات بايستي اقدام فرهنگي و بنيادي در رابطه با جمع آوري معتادان متجاهر در اين سه منطقه انجام شود.

زاهديان با اشاره به حمايت فرماندهي انتظامي تهران بزرگ در امر جمع آوري و باز پروري معتادان متجاهر گفت: برنامه اي در حال تنظيم است تا پس از جمع آوري معتادان و تشكيل پرونده، هر معتاد به مركز استان زندگي خود منتقل شود.به گفته وي، سهم تمام دستگاه ها مشخص و وظيفه هر نهاد براي رسيدگي به امور تبيين شده است.